Internet via router.

Diverse d.  04. februar. 2005, skrevet af Technokill
Vist: 175 gange.

Technokill

Overclocker
Tilføjet:
04-02-2005 20:54:46
Svar/Indlæg:
9/2
Jeg har en levelOne trådløs router og en medion PC med indbygget trådløs netkort. Til routeren er der en internet forbindelse, men det synes min com ikke at registrere. En anden PC er sat til routeren med kabel og den kører fint. Jeg har forbindelse til den com fra min egen via routeren, men kan stadig ikke få internettet op at køre!!! Går ud fra at det er noget der skal konfigureres på PC'en, men hvordan??? Nogen der ved noget???

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
04-02-2005 21:10:46
Svar/Indlæg:
4033/364
kan være din WEP krypteringskode der ikke er ens.. nogle gange skrive r util til pcen at der er forbindelse selvom koden er forkert.. ergo dit IPnr er IKKE rigtigt til at komme på nettet (prøv at se med IPconfig /all i en dospromt (cmd)

Technokill

Overclocker
Tilføjet:
04-02-2005 21:23:50
Svar/Indlæg:
9/2
WEP krypteringen er slået fra routeren... Jeg har adgang til routeren og ser den som en UPnP enhed og kan indstille den fra min com... Og WEP er slået fra, men skulle i øvrigt være kompatibel...

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2005 21:45:04
Svar/Indlæg:
611/26
#0 kører du med DHCP?

Har du sat routeren til at være din gateway på din trådløse PC?

Har du sat DNS op?

Har du konfigureret en software firewall som forhindre DNS opslag eller adgang til internettet fra din trådløse PC

Har du opsat nogle rules på din router som lukker for netadgang.

Bruger du WAN porten på din router for ellers virker routeren som accesspoint og giver dig din IP fra nettet og den har du somregel kun 1 af.

Har du testet din trådløse PC med ledning til samme router? - har du testet den alene på nettet med ledning?

Technokill

Overclocker
Tilføjet:
04-02-2005 22:08:31
Svar/Indlæg:
9/2
Hvilken funktion har DHCP???
DNS er sat til aut.
Firewallen fungerer
Router er sat til fabriksindstilling
Internetkablet er sat i WAN porten.
Ledning er ikke testet

Jeg kan rapportere at internettet nu virker?!? Aner ikk hvorfor men nu kører det i hvert fald mere eller mindre stabilt. Derfor må i nu gerne fortsætte med at hjælpe mig ovenstående spørgsmål...