Ny XP install optager over 8 GB???

Diverse d.  05. februar. 2005, skrevet af JBDamgaard
Vist: 308 gange.

JBDamgaard

Overclocker
Tilføjet:
05-02-2005 11:00:06
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har fornylig lige installeret XP på min maskine. Da den lige var lagt ind fyldte den omkring 2 GB med programmer, men nu fylder den hele partitionen på over 8 GB . Når jeg markerer alt på C-drevet med skjulte filer fylder det stadig 2,04 GB og jeg har kun 512 MB ram og side filen er kun 768 MB jeg har ingen anelse om hvad det kan være. Jeg har kun 1,24 MB fri plads tilbage :x så lidt hjælp ville være godt

JBDamgaard

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2005 16:20:28
Svar/Indlæg:
4/1
Er der slet ingen der har en ide om hvad det kan være?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2005 18:52:01
Svar/Indlæg:
6052/189
swap file, midlertidige internet-filer, systemgendannelses-punkter..

foo

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2005 21:34:00
Svar/Indlæg:
1685/240
kunne godt lyde som systemgendannelsesfiler, eller gamle filer efter en windowsupdate...

Hvis du går til c:/Windows, og ind i dine mappeindstillinger -> vis -> alle filer -> OK -> en masse nye mapper der hedder noget i retning af $NTUninstall[K/Q]$ så er det gamle filer der er blevet gemt i tilfælde af du vil fjerne den update... hvis din maskine virker fint med disse installeringer, så er der ingen grund til at have dem liggende. Hvis du er lidt usikker på at fjerne dem, så kan du gå ind på Microsofts Knowledgebase og søge på nummeret i mappenavnet EKS, jeg har en mappe der hedder "$NtUninstallKB841533$" og det nummer jeg så vil søge på er "KB841533" når jeg gør det så finder microsoft en beskrivelse af den update. Dette kan du gøre... Men hvis din maskine på et senere tidspunkt begynder at opføre sig underligt, så kan den ikke gendannes...

JBDamgaard

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 20:13:13
Svar/Indlæg:
4/1
Tak for svarene :) men jeg har brugt min Unattended XPCD med sp2 slipstreamed så jeg har ikke disse updates. Swapfile, dvale og midlertidige filer er henholdsvist reduceret i størrelse, deaktiveret og slettet. Alle filer på mit c-drev fylder nu 2,28 GB men der er anvendt 8,14 GB.
Systemgendannelsen er i mit iver på at lave så lille en XPCD så mulig nok røget med i de filer jeg har slettet :00 den skriver ihvertfald fejl når jeg vil ind på fanen