Overbygning til kabinet = vand

Vandkøling d.  06. februar. 2005, skrevet af JB:-)
Vist: 562 gange.

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2005 01:35:36
Svar/Indlæg:
207/50
Som tænkt så mange gange vil jeg gerne have helt noget vand i min maskine, men har lige nogle work-aroud som jeg skal have løst og håber du kan hjælpe i den afdeling 🙂

Jeg vil som sagt gerne have noget vand i maskinen til at køle CPU, NB, GFX og evt. HD'er, men da jeg har et Antec Sonata:

http://www.antec.com/us/produc...

som kabinet har jeg indset at jeg bliver nød til at 'Think outside the box', da det jo ikke ligefrem er plads som der er meget af. Jeg ved godt der kan være plads, da jeg har set billeder af projekter, hvor Sonata bliver brugt; men er ikke glad ved ideen om at kun have en radiator.

Hvad har jeg selv tænkt:
Man kunne lave en slags overbygning og have vandet i den og så lade slanger gå igennem toppen af kabinettet, men da jeg ikke lige frem er gør det selv manden vil jeg høre om der er nogen der kender en overbygning som kunne bruges - altså noget, der bare lige skal bores og skæres lidt i?

Alternativer:
Købe et kabinet som er større, de en overbygning alligevel gør den større eller købe ekstern kølning, selv om det ikke er det bedste jeg har hørt om dem.

Nogle forslag eller måske helt andre ideer?

På forhånd tak for hjælpen.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2005 01:40:18
Svar/Indlæg:
2694/107
For lige at give dig nogle ideer så kig her: http://www.blah.lir.dk/hardwar...

/Ash

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2005 02:00:33
Svar/Indlæg:
207/50
Om jeg forstår dig ret har du taget en 'Koolance EXOS' og moddet til det bedre, hvad kan det du har lavet gøre som det originale ikke kunne?

Spørger ikke for at være næsvis vil bare lære af andres erfaring ;)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2005 02:20:32
Svar/Indlæg:
2694/107
jeg har indtil videre ikke lavet noget ved det. men hvis jeg skal lave noget så er det at smide de 2 standard pumper væk og skifte alle studser og lign ud med nogle der er i en ordentlig størrelse. (bruger 6mm) men jeg har også en plan om at bygge det ind i mit Lanboy. men det kommer til den tid :D

/Ash

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2005 08:28:43
Svar/Indlæg:
3799/43

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2005 12:11:38
Svar/Indlæg:
207/50
#4 Tak for den henvisning til tråden, det er altid godt med noget inspiration.
Det er jo bare at lære af de erfaringer andre har gjort sig med lignede projekter.

Hvis der er andre med erfaringer eller ideer så er det bare med at komme ud af busken 🙂