Forslag til køler til en socket 775

Luftkøling d.  06. februar. 2005, skrevet af Bagley
Vist: 210 gange.

Bagley

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2005 13:13:24
Svar/Indlæg:
72/6
Efter at have fået 2xFolding consoler til at køre synes jeg at min CPU bliver lidt for varm. Den svinger mellem 66-67 grader og derudover kan jeg heller ikke clocke den mere uden at den lukker programmer ned.

Så derfor skal jeg have skiftet box-køleren ud. Vandkøling er ikke en mulighed i øjeblikket, så derfor skal det være luftkøling. Kom med forslag da jeg ikke helt ved hvad jeg skal vælge.

På forhånd tak.

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2005 14:14:12
Svar/Indlæg:
1906/25
http://www.studiedata.dk/produ...

Hvis du har plads på dit mobo, er denne for vild.

Videre kan den køle andre ting fx hd, hvis du vender den i den rigtige retning.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2005 15:13:05
Svar/Indlæg:
667/20
Hvordan ser dit kabinet køling ud?, har en kammi med næsten samme oc, den ligger på omkring 35-37 i idle, kommer ikk over 60G i load med en Zalman7000alcu...

Hvis dit Antec er et midi tower og bundkortet har plads, så er en Zalman 7700cu os et bud..

Men sørg i første omgang på at det andet er iorden, hvis luften står stille i dit antec, så kan selv den bedste køler ikk få varmen væk..

Bagley

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2005 16:16:33
Svar/Indlæg:
72/6

Der er 2 Antec 80mm bag i kabinetter, som trækker luften ud af kabinettet. Det hjælper pænt, da jeg lagde mærke til et temp. fald da jeg satte den anden til. Og overvejer om jeg burde have en blæser sat til foran til at trække luft ind. Men så skal der også et støvfilter på for ikke at få endnu mere støv ind i kabinettet.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2005 18:14:39
Svar/Indlæg:
667/20
#2 Det er slet ikk nok, du skal ha luft ind også...

Helts 2*80 så det går næsten op, hvis dit antec er lidt ala mit cheitec så er der plads...

Sæt dem alle til 7V så støjen ikk tager overhånd, så burde du ha en kabinet temp omkring 32-35G, når vi tager forhold i din cpu's større varme afgivelse kontra min..

Støv kan man ikk undgå helt, og hvis du ikk får kold luft ind er du næsten lige vidt, en nylon sok klare ærterne hvis det skal være billigt, jeg bruger intet i front, og renser kabinettet for støv hver måned..