Ny PC - valg af komponenter.

Vandkøling d.  06. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 318 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2005 17:34:47
Svar/Indlæg:
0/11005
Er temlig ny inden for vandkøling og sørger derfor hjælp ang hvad jeg skal købe af sager.

Har sat og læst mange indlæg her på sitet og andre, og synes det er lidt svært at vide hvad man skal vælge. Der er mange som forslår asetek start kits, men hvad nu vil jeg heller selv vil vælge de forskellige komponenter istedet.

Og lgie en anden ting, hvad er det med alle de forkortelser i bruger, OC ID osv osv. Ikke så let når man kommer ude fra og ikke ved så meget om vandkøling. :)

Her er lige mine hardware specs.
Chieftec Matrix color serie sort
asus p4v800-x bundkort - socket 478
3,0 ghz cpu
POW GF6800 gt

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 11:07:46
Svar/Indlæg:
732/117
Hvis du gerne selv vil samle, vil jeg råde dig til at læse lidt om det først. Det er altid en god begyndelse :D

DangerDen hører til de mere populære, og de skulle eftersigende også være ret gode kølehoveder, så der er intet at klage over :e
Du finder den på www.dangerden.com (Fårs vidst nok ikk i DK, desværre).

Mvh Morten

P.S. Hvis du vælger at samle selv derinde, er det ikke nødvendigt med peltier elementer, det er bare ekstra form for køling, men kræver flere PSU´er. De fjerner typisk 150W. Men dem ved jeg ikk så meget om.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 11:14:18
Svar/Indlæg:
732/117
OBS: Der fås DangerDen i DK. www.studiedata.dk :D

mvh Morten

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2005 11:18:51
Svar/Indlæg:
732/117
Asteks Antarctica cpu kølehovede er blandt verdens bedste kølehovede(af copperhoveder self.). De har også 3 studser.
Det er et kølehovede jeg stærkt kan anbefale.

Derudover kan jeg anbefale en Eheim 1046 eller 1048 pumpe. Reservoir skal du bruge til at fjerne luft fra dit vandkølingssystem, så hvis du føler du kan klare dig uden er det ikk en nødvendighed, men kan anbefales til nybegyndere.

Vil derudover anbefale Papst Ultra Low Noise istedet. Den her larmer 4 dB mindre end den du har valgt. http://www.studiedata.dk/produ...

Husk også at købe alle dele så de passer til enten 10mm eller 12 mm fittings ;)

Mvh Morten

Angel

Superbruger
Tilføjet:
11-02-2005 17:32:17
Svar/Indlæg:
170/34
Zonqui

Du kan aldrig regne med de db angivelser. Den nye 120mm blæser fra Nexux, der er angivet til 22.8 dB ved 1000 RPM standard hastighed, skulle være den mest støjsvage af alle 120mm blæsere i dag. Den skulle samtidig også flytte meget luft i forhold til andre med lave rpm.

http://www.nexustek.nl/120mmca...