Magma: hvad bygger du det på?
fuldstændig lam påstand at komme med, undskyld sproget :00
MO: nice artikel ;)
Jeg vil lige tilføje at r507, modsat hvad du nævner er en lille smule koldere end r404a, men at kapaciteten også er højere. Populært sagt er r507 og r404a begge blandinger af forskellige gasser, heriblandt r134a.
Så vidt jeg husker indeholder r404a 15% r134a, hvor r507 nøjes med 10. ellers er det identiske gasser. r404a koger ved -46.4 grader ved 1 bar, hvor r507 ligger med et kogepunkt på -47,1.. en minimal forskel, men nu har jeg ikke set hvordan udviklingen er i et vacuum.
desuden burde du ikke stole på hverken boardet eller CC'en med hensyn til temperatur. hvis du måler efter med et ordentligt termometer vil den ikke vise det samme. En mach 2 kan være 20 grader ved siden af, xtremeprometeia sælger machs der er moddede og har vist -70 på displayet - med r507. det er et UTROLIG dybt vacuum der kræves for at nå -70 med det, nærmere bestemt 0.27 bar.
Desuden sidder måleren ikke tæt på cpuen, men ofte der hvor gassen forlader kølehovedet, hvilket vil sige at man faktisk slet ikke måler noget relevant..
Altså burde der enten ikke stå at du stoler på noget som helst ud over dit overclock, eller du burde måle efter med et fluke 52 eller lignende.
Men ellers, kanon testet, kanon skrevet ;)