Digitalt VCR-nogle med erfaringer?

Diverse d.  07. februar. 2005, skrevet af The Almighty
Vist: 189 gange.

The
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2005 21:23:36
Svar/Indlæg:
54/14
Min kæreste har fået et digitalt videokamera i fødselsdagsgave (Sony DCR-HC30E) og vil lige høre hvad man kan forvente af kvalitet fra sådan en fætter, det skal med det samme siges at det er første gang vi har ejet et videokamera og jeg ved absolut intet om redigering osv.
Jeg spørger fordi at de få minutter jeg har optaget og fået lagt ind på computeren ikke har imponeret, de er meget grovkornet som f.eks. en middelmådig Div-X fil og det mener jeg burde være bedre.
Jeg har brugt det program der fulgte med kameraet (Sonys eget Picture Package) som jeg i øvrigt finder temmeligt mangelfuldt til at overføre billederne fra kameraet til computeren.
Så hvis nu der sad en (eller flere) der kendte et godt og overskueligt redigeringsprogram (eller hvad man nu bruger til at overføre det man har optaget med til computeren) eller bare har nogle gode råd ville jeg blive glad.

beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2005 23:12:25
Svar/Indlæg:
3943/44
Det burde være temmeligt lækker kvali, har dog kun redigeret video på mac - men det så godt ud.

Har leget med 3 DV-cam's et Sony (det er video optaget med det sony jeg har redigeret) - JVC (døde lige pludseligt) - og et Canon, men billederne har altid været meget skarpe (specielt på de sidste to, men de var også nyest!).

Regner med at skulle til at redigere video fra Canon kameraet snart, får et FW kabel i denne uge.
Tilføjelse: der er ikke nogen af kameraerne der er mine.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
07-02-2005 23:14:43
Svar/Indlæg:
14079/622
En bekendt har et Digitalt VCR (meget lille.. 15 cm højt og ikke ret tykt :P) og det optager i ret god kvali :)



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2005 23:26:46
Svar/Indlæg:
3943/44
Btw. så kan der måske være noget med kvali instillinger.
Hvordan overføer du Video (da det ser ud til at man kan overføre med USB) Vil til en værd tid anbefale Firewire! (da firewire kan overføre video i fuldkvali, du kan dog ikke redigere i fuld kvali, med mindre du har den sidste nye software fra apple, som vist kun kan fåes til mac!)
Ved godt at usb teoretisk set er hurtigere (men ved af erfaring at det ikke er sandt i praksis!)

Bare lige for at smide en link. ser ud til at være et meget fint kamera!
http://www.sony.dk/ShowProduct...



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2005 23:28:23
Svar/Indlæg:
3943/44
og så optager den jo "kun" i 640x480, det ser måske ikke perfekt ud i 1600x1200, men når det kommer på fjernsyn ser det sku meget godt ud!



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 02:36:23
Svar/Indlæg:
4337/121
Der findes 2 standarter inden for DV kameraer nemlig miniDV og DVCAM hvor DV giver dårligere billed kvalitet pga at det bruger noget ala Long play hvorimod DVCAM ikke ændrer på kvaliteten.

Men prisen på de 2 slags cams er også stor ca 25000kr så man får utrolig meget for pengene når man køber de små smarte DV kameraer og jeg mener kvaliteten er super god alt taget i betraktning.

Jeg arbejder på en Tv station og arbejder med at optage og redigerer til hverdag så hvis du #0 har flere spørgsmål så skyder du bare løs ;)



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 02:44:29
Svar/Indlæg:
4337/121
Lige lidt OT men hvis der er nogen der får tilbudt sådan 2stk af de her http://www.sony.dk/ShowProduct... til et latterligt lille beløb så kontakt mig omgående da vi lige har fået nappet dem (FYN)

En lille finde løn kan der nok blive til da det er udstyr for over 70000kr ;)

Go jagt og undskyld igen for OT :e



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 03:08:31
Svar/Indlæg:
3214/18
#4 Det er nemlig rigtigt... Og til info så er en DVD "kun" på 720x480 pixels. Så 640x480 som kameraet optager i burde også kunne give en rimelig kvalitet.

#0 Når du overfører og gemmer med Sony's Picture Package hvilket format og opløsning gemmer du så i?



The
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 11:29:30
Svar/Indlæg:
54/14
Jeg takker for de hurtige svar-opløsningen er jeg ikke klar over, men jeg havde i første omgang gemt filerne som M-Peg hvor jeg nok skulle have valgt DV formatet for den bedste kvalitet.
Jeg kan forstå at man får den bedste kvalitet ud af et i.Link kabel som selvfølgeligt ikke fulgte med. Jeg vil nu gå ud og investere i et sådan kabel og hvis jeg stadig ikke synes resultatet er tilfredsstillende vender jeg tilbage.