Sort skærm.

Bundkort / CPU d.  08. februar. 2005, skrevet af maxi-_-
Vist: 419 gange.

maxi-_-

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 09:28:23
Svar/Indlæg:
12/3
Hej,

Jeg har netop fået en computer ind af døren hvorpå jeg ikke kan få et billede på. Jeg gennemtester tingene, og konstaterer at det må være bundkortet som er gået. Jeg bestiller så et nyt bundkort (Soltek SL85MIV5 discount-mb), men ser til min forbavselse at jeg stadig ikke kan få noget billede på.

Her er min opsætning:

Phillips 107B-skærm (virker 100%, bruges dagligt)
Soltek SL85MIV5 (Nyt bundkort, burde virke??)
No-Name 512 RAM
P4 2.8, 533FSB

Det som undrer mig mest er, at jeg ikke engang kan få et billede på skærmen når jeg hverken har ram eller CPU i, og at den hele stiden står med "No signal input" på skærmen. Opstillingen er lavet med en helt ny ATX-strømforsyning (500W). Ydermere har jeg også prøvet med et andet grafikkort (nyt, lige pakket ud, virker i andre computere), men får det samme billede.

Nogle forslag?

melander

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 09:33:53
Svar/Indlæg:
211/39

når du ikke har cpu i maskinen kommer der ikke noget billede (ikke hos mig ihvertfald)

har du prøvet at clear cmos, det lille runde batteri der sider på boardet skal pilles ud (ca. 1 min.) og i igen.?

PhoneY_Orphant

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 09:39:00
Svar/Indlæg:
76/5
Prøv at clear cmos, er der somregel en jumper på mobo der ordner!!!

Siger den ellers nogle biplyde når du starter op, og sidder rammene i den rigtige slot?

Og sidst men ikke mindst har du husket at sætte strømstikket til ?:(

maxi-_-

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 09:44:37
Svar/Indlæg:
12/3
heh uden strøm, så ja det burde da ihvertfald ikke kunne lade sig gøre. Jeg har selvfølgelig resat CMOS'en op til flere gange. Og jeg har prøvet med CPU og RAM fra en maskine som fungerer. (Også med det som sad i på det gamle bundkort) - stadig sort skærm. Flere forslag modtages MEGET gerne :x

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 10:16:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> maxi-

Lad være med at bruge F5! :o

maxi-_-

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 10:27:40
Svar/Indlæg:
12/3
heh uden strøm, så ja det burde da ihvertfald ikke kunne lade sig gøre. Jeg har selvfølgelig resat CMOS'en op til flere gange. Og jeg har prøvet med CPU og RAM fra en maskine som fungerer. (Også med det som sad i på det gamle bundkort) - stadig sort skærm. Flere forslag modtages MEGET gerne :x