Hd spørgsmål - hvilken partitionstype

Diverse d.  08. februar. 2005, skrevet af zimbex
Vist: 195 gange.

zimbex

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 10:22:54
Svar/Indlæg:
42/23
Hvilken partipationstype (fat, fat32, nfts osv) er den bedste, og hvad er forskellen egentlig?

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 10:31:51
Svar/Indlæg:
839/19
fat (16) har en grænse på 2gb (svh)
fat32 har ikke nogen grænse, men skulle blive relativ ueffektiv når man kommer på store partitioner.

NTFS er nyere og har funktioner som kryptering og rettigheder, og har vidst heller ikke nogen nævne værdig størelses grænse.

Hvad der endegyldigt er bedst kan jeg sætte en finger på og sige den. Der er mange tråde på sitet her om det så det er blot at søge i foraet.

Overskriften passer i øvrigt heller ikke særlig godt til dit spørgsmål, du kunne have specifiseret det til noget med fil systemer.

/Kingu

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-02-2005 10:45:37
Svar/Indlæg:
5039/109
#1 Rolig nu, hvad nu hvis han ikke vidste hvad det hed? Han fik da din opmærksomhed. Men ellers er det et godt svar du kommer med. Jeg synes det er lidt ærgeligt bare at sende ham ud i søgning. Der skal være plads til nye, og uerfarne, eller er jeg gået helt forkert?

zimbex, jeg synes du skal se reglerne igennem. Synes jeg iøvrigt alle skulle en gang i mellem.
Læs http://www.overclocking.dk/for... igennem. Der er nogle gode eksempler på hvordan man stiller spørgsmål i fora.

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 11:11:04
Svar/Indlæg:
839/19
Jeg er skam helt rolig.. Mine vendinger er bestemt ikke formuleret agressivt, havde de været det ville du ikke være et sekundt i tvivl ;)
Jeg kunne have smidt et par smileys ind i det hele men ser ikke nogen grund til det.

Jeg fortalte blodt manden hvad han havde gjort "forkert" så han ved det til en anden gang og foreslog ham at søge i foraet..

/Kingu