Problemer med Shuttle SN95G5

Diverse d.  08. februar. 2005, skrevet af Barkou
Vist: 155 gange.

Barkou

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 11:16:41
Svar/Indlæg:
229/18
Jeg har nu kørt med min shuttle i ca 2 måneder, men jeg må nok sige at jeg er ikke helt tilfreds med den. Der er adskillige fejl ved den.
Der er mange gange hvor den ikke vil loade mine drev når jeg starter op, den "fryser" når den lige har skrevet hvilken cpu der er i.
Jeg har op til flere gange oplevet at den laver fejl i bios, og jeg bliver derfor nød til at resette cmos. Jeg har fx oplevet flere gange at når jeg prøver at komme ind i en undermenu, så sender den mig ind i en forkert og at den nogle gange "fryser" helt fast inde i en menu.
Jeg har prøvet at køre med flere forskellige bioser, men lige nu kører jeg med den seneste fra shuttle.

Jeg kan heller ikke køre med ram i slot 2, der vil den ikke starte op.

Er der andre der har haft samme dårlige erfaringer med denne type maskine.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 11:55:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg har samme problem. Men jeg ved godt hvorfor, og kan godt leve med det.

Din strømforsyning kan simpelthen ikke følge med. Når du starter din computer op, og den ikke vil finde harddiskene, så trykker du blot åp 'reset'. Så skal strømforsyningen nemlig ikke bruge alt for meget energi på at starte harddiskene op (som jo nu er i rotation), og så kan BIOS sagtens finde dem.

Af samme grund vil den heller ikke køre med visse RAM-typer. Jeg forsøgte at stoppe en eller anden PC2100 blok i, den ville ikke starte. Den tændte op, men gik ikke igennem POST.

Den ville godt med en Kingston PC2100. Men ikke med den pågældende (kan ikke huske navnet)-blok.

Prøv at clocke (CPU'en) ned, og start op igen. Så burde det at være lidt nemmere.

"Alle" de fejl du nævner, kan hæftes ved én ting. Nemlig strømforsyningen. Den er faktisk ret heftig. Men den kan ikke trække alt ;)

Barkou

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 12:04:00
Svar/Indlæg:
229/18
Tror du det er muligt at få den nye Silent-x 350 W psu fra Shuttle SB81P bygget ind i en SN95G5? for den burde da kunne trække en del mere.

Barkou

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 12:08:39
Svar/Indlæg:
229/18
Jeg mangler lige at sige at da jeg lige havde fået den ind af døren og samlet den, så ville den godt clockes. Den var stabil nok til at køre 3dmark + burnin i 5 timer i træk ved 260 fsb, men nu vil den ikke engang være stabil ved 215 fsb.
Kan det også have noget at gøre med at psuen ikke er stærk nok??