-> #3
*ROFL*
Sorry :r, men: "#2 mine er ikke lavet af plastik, det er ALU"
*LOL*
Forestiller mig et par blikdåser... :00 :e
-> #0
Hvis du vitterligt vil ofre så meget på et par PC-højttalere, så ville jeg - personligt - nok hellere bruge pengene på noget (jeg ville kalde for) "HiFi-wannabe" :)
Så #9's forslag er rigtig godt. Men prisen er selvfølgelig også derefter.
Hvis du gud død mig vil have surround, og det skal du til noget. Så kan det være næsten ligegyldigt om det er Logitec, Creative eller et sæt fra et komplet DVD-setup.
Tag og lyt til dem. Det er mit råd til alle der skal købe højttalere. Og vær meget kritisk. Når man går fra "dårligt" til "bedre", så er man altid helt ekset. Så vær rigtig kritisk, for falder du for det første og det bedste, så bliver du (muligvis) skuffet et par uger/måneder bagefter.
Du kan godt købe nogle gode PC-højttalere nu, men så vil jeg give dig et råd. Oftest er den mest markante forskel på dyre og billige højttalere den måde de er lavet på, og komponenterne.
Vejer satelitterne til (her menes, vejer der ganske meget deres størrelse taget i betragtning), så er kvaliteten som regel god. En anden ting er bassen/subwooferen. Den skal ikke bare sige "bum" når du hører techno. Den skal være skarp og præcis.
F.eks. den skal ikke "whoo whoo" når du ser film, og "Vin Diesel" giver den som "Riddick". Den skal være klar, og kun brage løs når lortet springer i luften.
Alt dette er selvfølgelig meget subjektivt. Men objektivt set, så giver det langt det bedste lydbillede. Så derfor: Tag og lyt.
Ikke bare til dem med forstand på det, men frem for alt, brug dine egne ører.
Er der ordentlig service i forretningen, kan man ofte tuske sig frem til en ordning. Se om ikke du kan "låne" dem med hjem, og er du ikke tilfreds, så bytter du dem bare. Men nøjes ikke med en times lytteri. Brug gerne et par uger.
Køber du god lyd i f.eks. Hifi-klubbens butikker, så har man ofte en "frist" på et par mdr., hvor man så kan komme ned i forretningen og sige enten: "Wuaah :(" eller "Hæ hæ :e" ;)
-> #10
Nu kan jeg ikke tale for hvilken som helst "HiFi-klubben", men den i Randers og den i Aalborg er nu ganske fornuftig. Det samme gælder de to i Århus.
Og ja. Det er "dyrt", men omvendt det du siger, så er de begyndt at føre relativt billige produkter (*host* Dali :00 *host* ;)), og tager nu vare om hele spektret. Servicen er i top, og man får altid en kyndig vejledning.
Hvis du er blevet sur over, at skulle vente mens en anden fik betjening, så er du en dårlig kunde. Sæt pris på den tid de ofrer på dig, som både seriøs forbruger og som useriøs forbruger.
Og det har aldeles ikke noget at gøre med, at have penge som skidt. I stedet for at bruge alle sine klejner på benzin, narko og slik, så kunne man spare op og købe et par fair B&W fra f.eks. 600 serien eller bare nogle Dali.
I Fona kan man købe nogle Inifiny, der faktisk er ok.
Pointen er lidt, at man ikke er stillet til "enten/eller", som jeg mener, at du lidt får det til at se ud.
#0 kan købe en fair surroundreciever til kr. 500-1.000,- og højttalere for hvad han nu har lyst til.
Men så er det jo ikke surround.
Man kan ikke få superlyd for 3k, men man kan stille sig tilfreds mens man sparer op :)
Så jeg ville nok ikke gå så vidt som at skrive: "kan ikke anbefale hifi-klubben" :D ;)