Stemmer geeks?

Hyggehjørnet d.  08. februar. 2005, skrevet af comment
Vist: 502 gange.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 15:28:33
Svar/Indlæg:
1230/171
Og i givet fald, hvad stemmer de?

Lad mig starte selv: Jeg stemte blankt i frustration over de radikales fahrenheit 9/11 stunt på deres christianborg HP -> jeg forventer at finde den slags på DF's HP og ikke hos et parti der har ry for at være nogenlunde tænkende.

Andre der har stemt - eller vil stemme?

PS: For dem der ikke er helt med kan jeg sige at stuntet relaterer sig til integrationspolitikken.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 17:50:54
Svar/Indlæg:
4338/142
Har lige stemt på Kamal Kuhreshi (SF) - fordi vi skal have Pia Kjærsgaard og hendes "Dansk Nazi Parti" ud af klappen, og fordi der skal flere minoriteter til Christiansborg.

MVH C.C.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 18:14:29
Svar/Indlæg:
14079/622
->#1
Fornuftigt :)..

->#0
Ikke gammel nok..:00 men jeg havde gjort. SF eller Soc. dem:)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 18:25:51
Svar/Indlæg:
1230/171
@ alle som har eller vil bidrage til denne tråd: Selvom denne tråd er oprettet i Soap-Box har jeg fået besked om at den vil blive deaktivert, hvis der er nogen der kammer over med udtalelser der ikke skønnes passende af crewet. Hold derfor en passende tone også her :)

#1: Med hvilken begrundelse betegner du DF som "Dansk nazi parti"?

Og hvad er fordelen ved at der skal "flere minioriteter til Christiansborg"?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 18:57:43
Svar/Indlæg:
14079/622
->#3
Det er det jo..:00 (:))
Ligegyldigt hvad, når det handler om indvandrere er de altid imod dem. Det er måske ikke så meget nazi i dem :P..
Godt nok synes jeg at vold(/eller var det kriminalitet) (hvor omkring 80% bliver begået af indvandrere) er et stort problem. DF takler det bare helt forkert.. Lidt noget hatte(idioter) IMO.:l

Og hah min mor stemte på pernille rosenkratz-teil :e.. synes sku at de er lidt for "rebelrebel" men det er da fint nok :).. hellere det end så meget andet ;)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 19:09:02
Svar/Indlæg:
1230/171
#4: I like your attitude :)

Anyways - skod valg din mor gjorde der. Hvis der er nogen der sutter numse er det sgu PR-T :x

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 19:09:23
Svar/Indlæg:
3329/182
#4 DF er ikke et naziparti, men blot et parti med en stram udlændinge politik - en politik jeg før i tiden kunne gå med til, men den er den er i den senere årrække gået for vidt til jeg vil være med på vognen og derfor har de heller ikke fået min stemme og ej heller har Mogens Lykketoft - så kan I jo selv gætte på noget der i mellem :p

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 19:10:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Nice skrevet. Jeg er liberal :l min kæreste konservativ.

-> #3

;)

-> #4

Der er ingen statestik der bakker op om, at 80% af al kriminalitet her i landet begås af invandrere.

Ang. Pernille Rosenkrans, så er hun dum. Ikke fordi at hun er fra Enhedslisten, men det der med at lukke lallende idioter med maling ind på Christiansborg...

Det har jeg ingen respekt for. Det er sgu for latterligt.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 19:10:59
Svar/Indlæg:
1230/171
#4: I like your attitude :)

Anyways - skod valg din mor gjorde der. Hvis der er nogen der sutter numse er det sgu PR-T :x

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 19:17:09
Svar/Indlæg:
1230/171
#7: Korrekt: Det er kun 7% der kan forklares med etnisk baggrund!

Spørgsmålet er, hvorfor der er den sammenhæng...?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 19:22:38
Svar/Indlæg:
14079/622
->#6
"Det er måske ikke så meget nazi i dem :P.."
Nej mener heller ikke de er nazister:). Men racister, JA for saaatan :o (min mening.. i må gerne være uenige. :))

->#7
I københavn er der.. det sagde nyhederne i hvert fald :00 om man så skal tro på det..
og det der med maling-sjov på fogh. Var hun med i det ?:(
I så fald så ER hun for latterlig.

Forresten nogen der er strid-fans (tegneserie i pol.) ? Kan huske striben dagen efter "maling-terroren":

Strid: "Velkommen til Per stig og Anders Fogh.. hvad har i at sige om sagen?"

PS og AF: "Det er meget skadeligt..."

Strid: "For hvad, demokratiet?:("

PS og AF: "Nej..for vores habitter...:l"

:e

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 19:45:01
Svar/Indlæg:
1230/171
#10: As I said: I like your attitude :)

Men det jeg mangler er, hvad du mener med racist? En definition please?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:07:45
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg lod min yndlings-dartpil bestemme.

*PLOK* sagde det, A var en stemme rigere, og jeg var 30 menneskers opmærksomhed rigere... :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:11:02
Svar/Indlæg:
4263/107
A (såfremt F(j)ogh havde ventet 9 mdr. med at udskrive valg :e)

"DF var anti-militarister, indtil de fandt ud af at militæret kan bruges til at slå muslimer ihjel med"

Nogen kan måske genkende det fra messenger, men jetg synes sgu det statement passer meget godt på det meste af DF. (politik, intelligens osv. :p)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:12:42
Svar/Indlæg:
3329/182
#10 De er hverken nazister eller racister og når et parti som DF får ~11% af stemmerne så er det groft sagt vel også vær 10. dansker der mener der er noget galt med udlændingepolitiken - for det er vel den som man stemmer på DF for.

Der er mange indvandre der er helt fine og kender også nogle selv og nogle af dem er blandt mine bedste venner, men der er bestemt også mange i Danmark der var bedre tjent andre steder - no offence.

Men der er mange der bor i DK som ikke engang gider lære sproget og det er ikke lang tid siden at der var et interview af en kvinde med anden herkomst i TV som havde boet i DK i over 16 år - hun havde tolk på igennem HELE interviewet.

Forklar mig lige til hvilken gavn hun og den slags er i DK ud over at "nasse" på samfundet?

Men igen - langt langt langt de fleste indvandre klare sig fint her og skal have lov til at blive, men vi skal også passe på at vi ikke hiver for mange til landet.

HUSK PÅ! Vi er et land med et stigende antal ældre, hvis vi skal have råd til at betale pension til dem uden at skatten ryger helt af h...... til så må vi altså også lige markere os på udlændigepolitikken.

Det er i hvert fald min mening ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:15:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

9%?

Kald 9% for en "sammenhæng". Men hvis 9% af al kriminalitet begåes af folk med anden etnisk baggrund end dansk. Hvor meget begåes så af folk med en dansk baggrund?! :00

Skal vi finde "sammenhænge"?
1: Druk
2: Stoffer
3: Pløk i kysen
4: Miljø (venner, familie, opdragelse etc.)
5: Mangel på intellekt

- ufatteligt meget af det, passer på mange "danskere". Så jeg ved ikke hvor du vil finde sammenhængen imellem "anden-etnisk baggrund" og "dansk baggrund"?!

Ikke for at være provokerende. Men ofte når man fører den diskussion, så glemmer folk meget behageligt, hvor indvandrere/folk med anden end dansk baggrund der er i Danmark. Og hvor af dem der rent faktisk begår kriminalitet...

I forhold til:
Værtshusvold
Hustruvold
Voldtægter
Indbrud
Vold - generelt
Overfald
Underslæb
Tyveri

- som også begåes af 100% minus de 9%. Så hvem skal vi pege på?

For lige at slå fast. Det er ikke et standpunkt jeg giver udtryk for, men blot en faktuel 'statement'.

Jeg ville gerne, at folk selv undersøgte den slags, i stedet for at tro på hvad som helst de hørte eller så i nyhederne. Nyhederne "glemmer" ofte en stor del af alle detaljerne. Og farver derfor billedet rigtig meget.

Desværre er sagen den, at der ikke findes nogen statestik der, på nogen mulig måde, beviser, at unge indvandrere begår mere kriminalitet end unge danskere.

Jeg ved godt at det lyder meget trodsigt. Men det er den skindbarlige sandhed.

- Dette er selvfølgelig generelt set, og kan derfor ikke nødvendigvis henføres på specifikke områder.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:16:07
Svar/Indlæg:
3329/182
#7 Jeg giver dig forøvrigt 100% ret. Pernille Theils fra Enhedslisten er et fjols.

Hun stillede sig op i første valgmøde på TV2 og beskyldte mange af de andre partier for ikke at have stillet sig nogle mål.

Men hvad tror du hun selv havde? :00

Det rimede i hvert fald ikke på noget man kan finde i begge ender af en fodboldbane :r

Men Enhedslisten går også under navnet "hippieparti'et", men selvfølgelig skal vi alle være her og de siger sikkert også noget ganske fornuftigt engang i mellem.

Men som vi alle ved:

"Man høre kun det man selv vil høre" ;)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:32:00
Svar/Indlæg:
4338/142
Som forsvar på min noget drastiske udmelding i #1 - kan jeg f.eks hive sagen om DF's valgmottoer frem.

De fleste af DF's mottoer brugt i deres valgkampagne er taget næsten ordret fra Johnny Hansen's (+ venner) hjemmeside - hvilket jo i sig selv er bevis nok. Johnny Hansen er frontfigur for danske nazister, at DF uden tøven bruger disse degraderende tekststykker, er jo bare et udtryk for hvor lidt moral de besidder.

Hvis man forbød ældre over 65 at stemme, ville DF ikke kunne trække på dem som støtte og deres politik ville udelukkende handle om at rydde Danmark for mørklødede mennesker.....FØJ! siger jeg bare.

At vi har brug for flere minoriteter i folketinget, vil jeg begrunde med at; folk med indvandrer-baggrund udgør en større del af befolkningen, end de for lov at udgøre en del af Christiansborg.

Snip Snap Snude :) ;)

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:42:37
Svar/Indlæg:
3799/43
jeg har besluttet mig for at Bitch slappe alle Venstre stemmer med mit gamle keyboard når jeg får mit det nye...

dvs. de 2 store på billedet

det lille funger ikke ordenligt ved tast kombinationer så det flyver retur også må jeg vente på dette https://ssl.itbutikken.dk/vare... så i har god tid til at gemmer jer ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:50:17
Svar/Indlæg:
3329/182
#17 Ahh skulle vi nu ik' li' :00

Det mener jeg ikke er helt korrekt, men det er rigtigt de kan være beskidte i munden.

Men det har Venstre og Soc. Demokratiet godt nok også været i denne valgkampagne og Mogens Lykketoft har da sørget for at køre sin kampagne ret blodigt mod Anders Fogh, hvilket har ført til grimme ord og uretfærdige sætninger samt afbrydelse af valgmøder.

Men jeg kan fortælle dig at det var Dansk Folkeparti der var og vil blive de første på banen til at bryde de danske ghetto'er for at mixe dem med danskere så meget af den der til hørende kriminelitet hører op og lur mig om det ikke ville få de før omtalte 9% til at falde og der ville ske en forandring på udlændingepolitikken til det positive.

Men lad os nu skifte emne inden det ender i blodudgydelser.

#18 Du kommer da bare forbi mig - så kan du få igen med min HP printer :e

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:54:12
Svar/Indlæg:
3329/182
*LOL* Har lige hørt Pernille Rosenknas Theils udtale: "Det var flot at vi havde dobbelt så mange <b>aktivister</b> i år som i år 2001"

Det var vel at mærke noget hun udtalte om parties vælgere.

Dengang jeg var knægt hed det sgu tilhænger. Hun får det til at lyde som om de vil have krig :l

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:55:07
Svar/Indlæg:
3799/43
#19 med glæde.. 8)
skal det gøres ordenligt skal man gøre det selv..

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 21:07:36
Svar/Indlæg:
1230/171
#15: Jeg tror du misforstår min pointe. Jeg hævder ikke at indvandre er mere kriminelle per se! Det jer skrive er derimod at indvandrer, når der er tjekket for andre variable (så som socialgruppe), stadig er 7% (og ikke 9% som du skrev) mere kriminelle end gennemsnittet. Jeg læste det i Weekend Avisen for nogen tid siden.

BTW: Hvilken "skinbarlig sandhed" er det du hentyder til?

#17: Okay, jeg accepterer din begrundelse, men jeg synes du skulle se lidt på tingene fra en mere afslappet eller kølig videnskabelig synsvinkel. No offence :)

Hvad angår indvandrenes representation i folketinget, ville jeg anbefale dig at kigge på de forskellige socialgrupperes reprensation i folketinget. Så ville du ret hurtigt blive klar over at socialgruppe (og ikke race eller religion) determinerer, hvem der er representeret i FT.

Og så lige til sidst: Mener du virkelig at det ville være specielt demokratisk hvis de ældre over 65 år blev frataget deres valgret?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 21:26:31
Svar/Indlæg:
4338/142

Det er svært at forholde sig afslappet til at 1/6 del af den danske befolkning stemmer på et parti hvis valgkampagne er kopieret fra den danske forening af nazister.........når man så ovenikøbet ved at de fleste af DF's vælgere er 65 eller derover og derved har oplevet 2. Verdenskrig, gør det endnu mere forargeligt.

Videnskabelighed er ikke essensen i denne sag, derimod er moral.

Det er da intet under at den procentvise del af kriminelle invandrere er højere end den danske. Den danske integration fungerer på nuværende tidspunkt så dårligt, at mange indvandrere allerede i folkeskolen bliver stemplet som "ikke velfungerende børn" fordi der ikke er kapacitet og midler til at undervise børn i ghettoerne, da lærerne flygter efter højst et år der.

Hvor boglige havde du og jeg været, hvis vi i det meste af vores folkeskole-forløb var blevet undervist af konstant udskiftende vikarer.....

Det er også svært at lade sig integrere når man f.eks som i aften, kan se at en 1/6 del af indbyggerne i det land man befinder sig i, i virkeligheden helst ser at man pakker sydfrugterne og skrider.

Frustration, arbejdsløshed, isolering og dårlig omtale i medierne - kan da ikke andet en at føre unge invandrere ud i kriminalitet. De er jo nærmest opgivet på forhånd.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 21:33:56
Svar/Indlæg:
14079/622
->#15
Der har jeg nok været for naiv.. :r
Men facts er at der hvor jeg bor, passer de 8 ud af 10 forbrydelser meget godt :l
Jeg er blevet overfaldet 5 gange.. hvem var det, ikke "indfødte" (kan ikke lade være med et bruge det ord :P).
Og jeg er nok tæt på den mest fredelige person i kbh (tæt på;)), så det er ikke fordi jeg ligger op til noget! posthuset bliver nærmest røvet ugenligt(så vidt jeg ved også af "nydanskere" de fleste gange) og mit arbejde blev også røvet af en bandit med et oversavet jagtgevær for nyligt(også en indvandrer).

Og misforstå mig ikke.. jeg har intet imod indvandrere.. Men efterhånden som man lærer "bylivet" at kende, holder man sig mere til dem man kender. I min 9. klasse var 10 af de 20 der var i klassen "af anden etnisk herkomst". Dem havde jeg intet imod..(ikke mere end de andre f*ckhoveder der gik i min klasse :00)

Da jeg kom på gym, var alle folk generalt klogere :).. Mener der går 5 indvandrere i min klasse og kan lide dem allesammen. Jeg er ligeså meget sammen med dem som de andre i min klasse og ligger ikke "mærke" til at de ikke er "gammeldanskere" (:D).

Der er idioter alle steder, og det er ca. lige mange på "begge sider" (har jeg erfaret). Generalt er invandrerne i "min by" mere voldelige.. desværre. Hvis "skyld" det er kan man så diskutere.
Om de selv er blevet behandlet dårligt (som jeg ved at nogle danskere gør.. kigger efter dem osv. som et par af mine venner (indvandrere) siger) så de på en eller anden måde gør gengæld, kan godt være.
Jeg kunne aldrig finde på selv at hade/gøre nogle fortræd hvis jeg ikke kendte dem. Det er der nogle der åbenbart godt kan (citerer) "Hva´ laver du her.. det er perkerbyen- ikke kartoffelland. Gi mig din pung og mobil"

Det samme er sket med mange af mine venner, som som mig heller ikke er "ude på problemer".
Om det er racisme eller bare general vold er jeg ikke 100 på. Men jeg er godt træt af at løbe fra folk der jagter mig!

(Fuuck en smøre :l)

->#17
Ja, ligessom kvinder også skulle udgøre flere :) (ved faktisk ikke hvor stor del i folketinget der er kvinder?:()

->#20
Ja LÅL det hørte jeg også lige... kalder min mor en "rød rebel" nu :D;)(min far sukker over hendes valg:00)

->epi^zepto
Faktisk kan jeg ikke se nogen grund til at stemme DF udover hvis man bare "vil have invandrerne ud". Men måske tager jeg fejl. Jeg kan ikke lide dem ;)

->#11
Det er meget svært..:l
Men i dette tilfælde:

DF = Et parti der hader folk med anden hudfarve/religion uanset hvad.

Ex:
En "indfødt" (:e) og en "nydansker" kommer op og slås. De var begge lige gode om det, og inden der nogle kommer "alvorligt" til skade, kommer en politimand og slår "nydanskeren" ned.
I dette tilfælde vil PK og Co. sige uden videre, at politimanden var i din gode ret til at slå invandreren, trods den anden var ligeså skyldig. Altså forskelsbehandling.

(måske dårligt eksempel:r)

Ex2:
En dansker(indfødt:00) med 3 børn og et godt betalt job som softwareudvikler bliver fanget i Irak, og sat i fængsel for at være terrorist(som han ikke er;)). Her vil PK sige: "Det kan ikke passe at en dansk familiefar som intet har gjort, skal sidde i fængsel i USA".

Samme situation sker med en "nydansker". Far til 3 børn, og arbejder som ingeniør. Her vil PK sige: "Ja han har jo nok selv været ude om det.."

Sådan mener jeg at DF behandler folk..:(

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:01:45
Svar/Indlæg:
3329/182
#24 Jeg stemmer heller ikke selv på DF, men var medlem af deres ungdomsparti i et stykke tid for en årrække tilbage, men dengang var deres udlændingepolitik ikke nær så stram.

Men det er korrekt - som jeg også har antydet - at folk i 99,9% af tilfældende stemmer på DF grundet deres udlændingepolitik.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 22:08:17
Svar/Indlæg:
14079/622
->#25
Okay :)

Er jo ikke så gammel.. hvad ved jeg ;)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:10:15
Svar/Indlæg:
1230/171
#23: Du og andre må ikke misforstå mig. Jeg kan ikke døje DF!

Men det jeg har savnet i denne valgkamp er en nogen lunde sober og velovervejet begrundelse for de synspunkter de enkelte partier har - herunder også det radikale venstre, som jeg ellers ville have stemt på.

And read my lips: I hate moralising! Så, lad venligst være med at fortælle mig, hvilken moral jeg skal have! Desuden: Hvis du insisterer på moral er du ikke en skid bedre end Pianisterne i DF!

Jeg interesserer mig særligt for integrationspolitik og bilder mig ind at jeg, efter flere års intense studier, ved noget om integration, som de allerfleste ikke ved. Netop derfor bryder jeg mig ikke om letkøbte meninger/holdninger på dette område.

Bare for at ingen skal tro at der er tale om en "en teoretiker uden jordforbindelse" kan jeg fortælle at jeg i flere år har arbejdet i en "perker"-ghetto - og i øvrigt har mange "perkere" i min omgangskreds.

#24: Even though I don't agree I still like your attitude - your thinkin'! :)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:20:54
Svar/Indlæg:
3329/182
#26 En del mere end du tror - man skal bare lige have styr på arkivet så begynder det at blive mere overskueligt ;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 22:30:45
Svar/Indlæg:
14079/622
->#27
Har ikke misforstået dig :);)

Selvom du ikke er enig, kan du stadig li´ min attitude ? Det kan jeg godt leve med :)..
Men kan du så ikke sige hvad DU mener ? :D

->#28

Arkivet, hukommelsen ?
Tro mig, det har jeg IKKE ;)
(:e)

(og det er ikke gas :P)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:31:42
Svar/Indlæg:
4338/142

Jeg prøver på ingen måde at pådutte andre mine værdier eller min moral. Det eneste jeg kunne tænke mig var et Danmark med en mere åben holdning overfor vores "permanente gæster".

De fleste danskere påstår at være opdraget med kristne værdier, den kristne tro beskæftiger sig bl. a. med næstekærlighed - den er da svær at finde i integrations politikken for tiden. At jeg selv er udpræget ateist, har ikke indflydelse på min moralske overbevisning.

Jeg betvivler ikke din baggrund m.h.t. viden om emnet - du tillader dig i den grad at betvivle min.

Jeg har både boet, arbejdet og gået i skole i en såkaldt ghetto og beskeftiger mig da også meget med integrationspolitik - hvem af os der har bedst bagland for at komme med de udtalelser vi gør kan jeg ikke tage stilling til og vil heller ikke gøre det. Danmark er et demokrati hvor alle har ret til at have deres egen holdning, medmindre den er af racistisk art (ifølge den danske grundlov), derfor finder jeg det moralsk forkasteligt at et politisk parti kan benytte racistiske bemærkninger, uden at blinke.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:59:53
Svar/Indlæg:
1230/171
#29: Det jeg godt kan lide ved dig er at du gider tænke lidt - ikke hvad du PT mener! Indhold betyder ikke så meget med en grønskolling som dig :) I mine øjne er det meget mere væsentligt at du gider at overveje at tingene kunne være anderledes og at der er flere sider til en sag.

#30: Jeg kan meget godt lide dit engagement :)

Uden at ville lyde moraliserende er jeg dog stadig dybt uenig i at politik og moral skal blandes sammen!

Hvad angår de "kristne værdier", ville jeg ikke lægge ret meget i den snak, hvis jeg var dig - "sandheden" om de kristne værdier ligger ikke så meget i kristendomme, som i den moderne fortolkning af (eller opgør med) kristendommen. Nå ja, i hvert fald så mener jeg at jeg har "gode grunde" til at mene, at det forholder sig sådan.

Håber I alle fik stemt :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 23:15:16
Svar/Indlæg:
14079/622
->#31
hehe takker :)

Forresten har jeg også prøvet det med at blive kigget efter.. men det var i vietnam :P på en togstation.
De så ud somom de ikke havde set "vestlige" mennesker før.. (måske var jeg HELT vildt bleg :e;))

Men jeg fik bare griner på.. det er sjældent at jeg er blevet overbegloet så meget :D

Flinke folk ellers de vietnamesere.. de må godt flytte ind i mit kvartér :);)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 23:22:44
Svar/Indlæg:
1230/171
#32: Ikke noget at takke for - jeg kan jo ikke gøre for at du er så tosset, som du er :p

Keep it up ;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 23:30:13
Svar/Indlæg:
14079/622
:p :e

skal jeg nok;)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 23:33:45
Svar/Indlæg:
4338/142

I lige måde (m.h.t. engagementet)

Nåh men lad os droppe vores lille diskussion - vi bliver tydeligvis aldrig enige på det punkt. Sådan er det, folk har nu engang ret til at mene hvad de vil.

Men fedt initiativ #0 og tak for sludderen :) ;)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 23:51:45
Svar/Indlæg:
1230/171
#35: Tak selv for sludderen :)

Jeg tror i øvrigt ikke at vi er så langt fra hinanden ;)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 23:56:27
Svar/Indlæg:
4338/142

Jeg fik også formuleret mig lidt skævt - politisk er vi nok ikke langt fra hinanden (hvis du overvejede Radikale Venstre) men i valg af argumenter for/imod er vi :)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 00:13:48
Svar/Indlæg:
1230/171
#37: Opfatter du egentlig dig selv som en over- eller underclocket Radikal? :e

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 00:15:44
Svar/Indlæg:
4338/142
Kommer an på hvor mange fsb liberalisme tæller :00 :p :D

comment

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 00:17:45
Svar/Indlæg:
1230/171
39: :e 8)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 04:37:02
Svar/Indlæg:
3169/185

Den statestik der bliver henvist til er i storKBH amt...

Er desværre rigtigt nok :(

- Konservativ BTW ;)

- Er plat at kalde DF for nazi-parti, er det langt fra... De har stram indvandre politik, men kan da også kommunikere med dem, som normale ligeværdige mennesker... - En muslim fra min klasse fik da snakket lidt med Pia da vi var inde ved folketingets åbning *Gg*.... :)

- Sætter du derimod en invandre op foran Mågens Glistrup... Så finder du ud af hvad en nynazist / racist er :|

Selvom det er tragisk, synes jeg DF har mere fornuftigt end Enhedslisten / SF...
SF mistede for mit vedkomne den sidste smule respekt da de lavede en mega HOMO-rettighedsprædgen i KBH... - Gu' fanden skal politikere ikke blande sig i om f.eks de må giftes i kirken? - Hva bliver det næste ? - Skal de så også måtte giftes i Måske'r - Bringer du det op kan du være sikker på at blive dræbt? :P
- Det står hvis jeg ikke husker helt galt et sted i Biblen at menneskets mening med livet er at formere sig - ergo er homoseksuelle ikke noget kirken støtter op om - Derfor skal man ikke gå ind og beslutte noget på dens vejne..

Har intet imod homosexuelle... - Men man skal ikke gå ind og diktere at de skal have lov til noget hvis det er istrid med noget helt grundlæggende!

- Enhedslisten minder for mig mest af alt om en gang urealistiske folk som ikke kan se sammenhængen i øjene... - De virker enormt useriøse i deres bud på løsninger af diverse problematikker...
Lyder meget fint, men... Kan det lade sig gøre? - Næh

- Endvidere, hvem er det lige der ønsker skattestoppet skal ophæve? - Ikke just det mest geniale argument at føre sig frem på i en valgkamp (venstre fløjen)...

Kan stille partierne op i to blokke....

Håbløse: SF, Enhedslisten, Fremskridtspartiet, CD, Minoritetspartiet, Kristendemokraterne (flot det med at sige imod fri abort? @ DK)

Seriøse: Socialdemokratiet, DF, Venstre, Konservativ, Rad.v

Under de seriøse er der dog også en del uheldige, men gennerelt er de "ok"...
F.eks soc.d med hende muslimen der sagde i morgen radio at hun gik ind for stening af folk..

Konservativ med Connie, den arrogante...

Venstre, Brian Mikkelsen + de desperate politikere som whiner to dage før valg over interne stridigheder

Rad.v taske-tågen / Marianne Helvede

Jeg var desværre lige 5 mdr. for ung til at måtte stemme i denne omgang :P
Men synes dog at den siddende regering har klaret det flot, og håber det vil fortsætte på den måde... - Og synes skattestoppet er kanont imodsætning til de 8 år med SR og de 103 stigninger i diverse afgifter / skatter eller nye skatter etc. ;)
(ret imponerende... 103 på 8 år... Damn Mogen Lykketoft må ha haft travlt..)

Men alt i alt.... Konservativ fører den efter min mening fornuftigeste politik... :) - Og ser fornuft i at sætte skatten enormt ned - helt ned til 51% - og topskat til 54% - da Danmark derved bliver mere konkurrance dygtigt... (lønnen falder jo itakt...) - endvidere motivere det også folk til at gå ud og arbejde 50-70 timer om ugen istedet for de std. 37 timer... - Idet du kan opnå flere kroner i kassen.... (imodsætning til idag).... Så ja, jeg er vel det man kommer LÆNGST væk fra enhedslisten mht. finanspolitik.... Enhedslisten er efter min mening et desideret kommunistparti... Og deres politik minder mig utrolig meget om den de fører på Christiania...

Det var så min prædiken :P

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 04:45:46
Svar/Indlæg:
3169/185

Til din post..
En stor potion af DF's vælgere er ældre...
De har to andre grupper af tilhængere... Folk der er blevet udsat for vold eller anden kriminalitet af indvandre, eller nogle pårørende af dem er...

Eller folk der går på de danske tekniske skoler...
Var sidste år desværre (HTX i en nødeskald, sige et fag er 95% autocad undervisning og reelt under 3%) - en masse på teknisk skole en dag om ugen, 5 lektioner - det var tydeligt at fornemme på stemningen derhenne at de var meget prægede af "smartasses" - danskere såvel som invandre...
Dette er såmændt uden tvivl skyld i en del had, og for de stemmer... Rammer på DF - når Z (fremskridtspartiet) ikke stiller op...
Har hørt historier fra folk på diverse tekniske skoler om invandre der venter på elever som de synes er f.eks for dygtige til et fag og så givet dem tæsk efter skole, hvilket er... For lavt til det plan?..

Det er vel et eller andet sted klart at folk der er udsat for den slags ikke tænker "jubii, lad os få nogle flere til"...
Personligt har jeg aldrig haft problemer med invandre, og synes mange af dem er ganske flinke... Men har i den grad et problem med de grundlæggende holdninger med religionen Islam... - Såvel som med mange andre religioner... Mange mennesker ville årligt være skånet hvis alle troede på det samme, eller som mig var "vand-tro" og ikke tror på nogle højere magter...
Men dette er ikke en religionstråd.. ;)

BTW - så er Buddhisme den eneste rigtig fredlige religion ;)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 04:49:25
Svar/Indlæg:
3169/185

Den slår ikke... argh kan ikke huske hva han hedder..

"Når der ikke står Ø men Y på stemmesedlen kan folk ikke finde ud af det er Enhedslisten", junalisten: "Jamen, der står jo med stort vedsiden af Enhedslisten", politiker "Ja, men det kan måske forvirre vores vælgere - da de måske kan opfatte det som et nyt parti"

^^ De har høje tanker om vælgerne :P

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
09-02-2005 16:27:12
Svar/Indlæg:
14079/622
->#42
Glisse som "NY"nasist.. you must be joking :e;)

men ja han er VIRKELIG racist..

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 16:32:45
Svar/Indlæg:
767/119
Stemte venstre - med ro i sindet! For hvis det er noget vi ikke skal have (efter min mening) så er det da en socialdemokratisk vinder, det ville ende i kaos...

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 17:47:14
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg er ikke enig med nogle af partierne men stemme skulle man jo (ellers kan man jo ikke tillade sig og brokke sig de næste 4 år;))

Jeg stemte Dansk Folkeparti, men IKKE pga. deres udlændingepolitik, da den efterhånden er blevet for stram, det var fint med 24års-reglen, færrere der kommer ind i DK (vi skal lige have arbejde til dem vi, inden "sluserne" bliver åbnet helt igen.. Og det er virksomhederne som har ansvaret for det, ikke regeringen, da de ikke kan tvinge dem til det).

Grunden til at jeg stemte DF er pga. deres eu politik (jeg er meget stor eu modstander), for hvorfor skal en spanioler, eller italiensk mafiosoboss bestemme over de danske farvande/ fiske kvoter?

Hvis jeg ikke havde stemt på DF vil det have været de konservative, men som skrevet ovenfor, så gjorde EU spørgsmålet udslaget... Desuden så skal der jo også være nogle til at holde regeringen i ørene :p

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 11:35:32
Svar/Indlæg:
3640/1231
Sprang lige over alle indlæggende... ligeså trættende som valgkampen har været :00

Smed min stemme forrige gang på DF ene og alene for deres udlændinge politik. Jeg har min mening om det, og alverdens statistikker kan ikke lave om på at jeg syntes;

Er du gæst her, og voldtager en tøs, så er det ud af klappen.
Det er MIN holdning, og sådan er det.
Og kunne det lade sig gøre, så skulle ALLE der begik kriminalitet i den størrelse ud af landet... Faktisk ud i rummet 8)
... uanset om det er danskere eller ej!

Min stemme røg til Venstre, ene og alene fordi jeg syntes at Lykketoft ikke kunne redegøre for de angreb Fogh smed afsted til ham. I min lille verden har Fogh holdt hvad han lovede inden han blev valgt forrige gang, og det falder i god jord hos mig ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 12:38:01
Svar/Indlæg:
3329/182
#47 Samtidig er en stemme på Fogh også en stemme på Pia.

Jeg er også selv Venstre mand ;)

Og jeg deler nogenlunde samme synspunkt med dig - både danskere og udlændinge skulle have sparket hvis de begår kriminelitet ;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2005 15:44:41
Svar/Indlæg:
14079/622
->#48
Ja de sku:)

..dog ville det være dyrt at sende de kriminelle i rummet ;)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-02-2005 17:42:19
Svar/Indlæg:
7881/1165
Ja, det hjælper ihvertfald ike noget at beskærre invandrene endnu mere for penge. Det hjælper heller ikke med tvang.
Det gør at invandrene bare bliver endnu mere indelukkede, og deres skræk for danskerne (som er midnst lgieså stor som omvendt) bare bliver meget værre.
Der er heller ike mange danskere der ville finde det særligt morsomt at blive tvunget tila t lære et sprogsom 90% af deres omgangskreds alligvel ikke bruger.
Det er hvad højre-fløjen kalder integration.
Venstrefløjen vil af med ghetoer og give mulighed for informering.
90% af nydanskerne (indvandrene) kender ikke til deres muligheder, hverken klagemæssigt (f.eks. hustru-vold og børne-arbejde, uddanlse, læge osv.) og deres nuværende kultur finder politiet fremmedfjensk (ja så hjælper det altså heller ikke med at indsætte mere politi, hvilket bare vil gøre det endnu værre)
Der er jo nok en grund til at de ikke har råd til villa'er på strandvejen.

Men det er nu ikke det der genere mig mest med højerfløjen.. Det er deres #¤¤"¤&%¤& kommunal-reform.
Man er godt nok ikke særlig intiligent at lægge 95% af de amtslige opgaver over til kommunerne (alt foruden sygehuse)
Bare at noget så globalt som miljøet skal varetages af den enkelte kommune. Ja selv den kollektive-trafik (indtil kommunerne får udarbejdet noget i samarbejde)

Og angående den kollektive trafik finder ejg det ikke særligt sjov, at jeg giver 20% mere for klipkort og billeter idag, end ejg gjorde for bare 3år siden

En tredje ting der genere mig, er nedlæggelsen af over 50% af skolepraktikpladserne (skal nok give et bedre uddanelsesniveau :00 ) og nedskæringer i skolepraktiklønen fra 9000kr måneden til 4700kr om måneden :o
Det gør det ihvertfald ikke lettere for eks. invandrere og unge med få penge, at få en uddanlse :) Vi studerende får trodsalt Danmarks mindste støtte og skal derudover betale vore udgifter selv til bøger og materialler og til tider undervisning.
Som studerende er min ret stramme økonomi forværret på bare tre år. Det er ikke SU'en men alt det andet.

Der fik jeg vist lgie udtrykt min mening om den nuværende regering.
Det er grunden til at både min kæreste og jeg har stemt på SF

comment

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 19:10:41
Svar/Indlæg:
1230/171
Som politisk interesseret synes jeg det er rart at se at så mange geeks interesserer sig for politik :)

Det er sjovt, hvordan man kan se sine egne holdniger udtrykt, men med helt andre begrundelser.

Er der nogle hjemmesider, hvor I bruger jeres tid på den slags, eller benyttede I bare muligheden, når den nu bød sig?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2005 19:20:29
Svar/Indlæg:
14079/622
->#50

..:i

Endelig én der har se på regeringen nogenlunde som mig :D
Men problemet mht. nedskæringer og sådan noget, er at folk hellere vil have flere penge i hænderne, end deres børn får en ordentlig uddannelse :l

Connie Svedegaard (;)) og Svend Auken var henne på mit gym for 2-3 uger siden. Og hun afviste fuldstændig de nedskæringer som var foretaget.. indtil Sv. Auken blev ved :) "Jo der har været nedskæringer.. men næste år har vi afsat 1 milliard kroner til at forbedre miliøet (ja flot spasser.. når i har skåret 3 milliarder ned :00:P). Mht uddannelse sagde hun at "penge ikke betød en bedre uddannelse".
Utrolig flotte ord.. men hvad fanden hjælper nedskæringer når vi sidder på 30-40 år gamle stole, og at der stort set ikke er plads til eleverne, med mindre der er en fraværende ?! :x

Buuuh!, Venstre.

Og da vi lavede afstemning i klassen (et mini-valg:P):

(ca. 25 stemmer)

SF: 7
Soc cem: 7
V: 2 (harhar :e)
resten var blanke og et par stemmer yderligere fordelt.. dog fik DF ingen :)

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 19:21:01
Svar/Indlæg:
687/9
min gik til venstre...

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-02-2005 20:32:24
Svar/Indlæg:
7881/1165
52#
Jeg er bare irriteret over, at den gruppe i danmark der er hårdest ramt på pengepunge bare skal betale endnu mere.
Jeg har sågar været udsat for at skulle betale for min undervisning på seminariet. (200kr for et kursus)
En af min venner havde regnet ud at vi har betalt over 6500kr på tre år til bøger og kopier. Jeg betaler ca. 3-400kr på transport om måneden. 1500kr til husleje. (billigeste i byen)
min SU efter skat er på 3900kr.
Hvorfor skal pensionister have næsten det dobbelte?? (ok dårligt eksempel)
Hvorfor skal vi lide under undannelsespres, forældede redskaber og få penge, når multinationale selskaber ikke betaler skat i dk, og når forældrene til børnene på strandvejen kunne betale deres uddannelse uden støtte osv. osv.

Det forstår jeg simpelthen ikke.

Så velkommen i klubben Kammerat Emillos

Den røde lakse-farve klædte nu overclocking bedre :e

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2005 21:57:47
Svar/Indlæg:
14079/622
->#54
Jo tak :)

Faktisk er min klasses motto: "Laks er fest" :e

Op med de røde faner, og marchér gennembyen - imens man griller laks på en vebergrill :P
Arj okay..enyways, kan generalt ikke lide "borgerlige" partier :)

Men pas på hvad du siger.. der er mange "Blå" omkring os :00 ;)

Og er helt enig.. der er for mange i DK der betaler for meget, og får for lidt..(og NoNig.. ingen pervers kommentar tak :e)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 22:00:30
Svar/Indlæg:
4338/142

Ja...er også overrasket over hvor mange højreorienterede brugere her er :o

No offence intended ;) It's a free country

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-02-2005 22:07:20
Svar/Indlæg:
7881/1165
En blå laks er en syg laks :e :e
Den har fået alt for mange spøjtegifte og tungmetaller.

En rød laks smager tilgengæld fremragende. :e

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 22:11:56
Svar/Indlæg:
3169/185
Kons. :D

Kan godt være enhedslisten har nogle gode tilbud til unge, men... Man må også tænke på Danmark som en helhed, holder jo ikke at være korttidssigtet... - Hva sker der med Danmark under en VK regering? - Vi bliver mere konkurrance dygtige... - Hva sker der under SR ? - Vi oplever lige så god velfærd som med VK, flere udgifter, og en masse sjove sager såsom SiD sagen, ligkiste sagen og der er flere i skuffen...

- Og så har de så også den mega-arrogante LO næstformand (eller er hun blevet formand) - Hende super-size kvinden som når der kommer nye unge til dasker dem i hovedet med diverse falske påstande, taler nedladende overfor folk som er nytænkende når hun skal debatere med dem i f.eks profilen...

Mvh. 12k

Og så når de har deres fandens til mange fløjkriger... :\ - Nu har venstre så også haft et mindre heldigt element til en egoist(eller var der 2) der prøver at melde ud til den 4. magt at de har unfair muligheder for at udvikle sig inden for partiet...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2005 22:36:18
Svar/Indlæg:
14079/622
->#56
Ja..:) (de ved ikke bedre;))

->Red martians
Kan du ikke lave oc.dk laksefarvet i protest imod VK ?.. :D bare i 5 min.. eller fortæl mig hvordan man hacker. www.howtohack.com virker ikke mere :(:):D:e

Og ja rød laks er fest, blå laks er skidt :).. det første jeg ville gøre som statsminister var at stoppe Polens udledning af skidt i østersøen, så får bedre laks ;)

->#58
"Vi vinder valget, conservative vi vinder valget, conservative vi vinder valget, conservative vi" :o

Dårligt kampråb.. og de overdøvede Bendt Bendtsen de klaphatte :P
;)

og er så ikke enig i din påstand om SR.. men lad nu det ligge :00
:)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-02-2005 23:03:41
Svar/Indlæg:
7881/1165
#58:
Liberalisme og egoisme er præcis det samme ;)
Hvilket er hvad venstre går ind for.
Frihed for det enkelte individ🙂
Den frie ret til at bestemme osv.
Det går bare ud over de svage, fattige, ældre, store familier, uddanelse i samfundet.
Og jo rigere man er, jo mere får man ud af det.
Eller man har ret til at de penge man har tjent.
At er man opvokset i en famlie uden de store forhåbnninger til uddanelse osv. er man selv uden om det ;)

Det er i korte træk, det venstre står for.
Læs Anders Foghs bog: Fra Velfærdsstat til Minimalstat.

Tror ikke kun du vil blive overrasket, men praktisktaget alle der er herinde, hvis i læser den.
Anders Fogh tør bare ikke udleve sit livsværk i frygt for DF og K
Regeringen er trods blokken, placeret på et meget spinkelt grundlag
Anders Fogh og Velfærdsstat er faktisk to modsætninger ;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2005 23:49:29
Svar/Indlæg:
14079/622
->#60
Hmm den må jeg læse :)

Og ja.. har også haft om forskelle på liberalisme og socialisme i historie. Fatter heller ikke hvorfor folk ikke genvalgte S for 3 år siden.. de havde (imo) gjort RIGTIG mange godt ting for danmark. Jobs, velfærd osv.
Men så kom nyrup og lykketoft til at "pille" ved efterlønnen... det skulle de aldrig have gjort :l

Forresten Poul Nyrup 4 ewaah..! :D.. ved sgu ikke.. der var noget over den mand :)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 00:20:26
Svar/Indlæg:
3169/185
You just dont get it now do ya?

- I har lyttet alt for meget efter i samfundsfag, alle lærere er røde, med undtagelse af dem på handelsskolerne.... Det er en kendt sag... :|

Den efterløn skulle der ændres ved
Skal man bruge 1 kok til at lave en lagkage til 4 personer, nytter det ikke noget man invitere 30 tilbords når man kun har en kok? - Get the point?

Der bliver flere og flere ældre i Danmark og færre unge...
Dette skyldes mange ting, bl.a en stor indvandring i DK gennem historien... - men også en lang række andre ting...
- Man må se det faktum i øjnene at det ikke kan lade sig gøre...

- VK er et team af økonomer og realister der tænker på landet - SR kommer med mange sjove ting og sager, men har HAT hold i det...

VK har næsten opfyldt ALT hva de lovede ved sidste valg, kan SR's 8-årige regi ikke ligefrem prale af - LANGT fra....

- Kan godt være man ikke kan li' idéen ved højre fløjen - men man skal forfanden da være realistisk !!!

Ja der var noget over Nyrup... - FALSKE valgløfter... Under begge valgperioder formåede han at komme med løftet "den danske skat skal sænkes" - Og i samme periode steg den som aldrig før!? - Ved ikke % mæssigt... men 103 nye skatter / afgifter, altså godt og vel en ny eller stigning hver 10. dag..... Det er FANDEME noget af en defination på at sænke den?

Hvis man er drømmer og alt hvad politikerne siger vil ske.... Så er Enhedslisten da vejen frem... Problemet er at et er hvad man siger---. Et andet er praksis.... Hende Rosenkrantz er da kanon, billigere boliger til unge, sågar gratis ville da være dejligt, og så de mest eftertragtede steder... - Indkvartere invandre heroppe i byerne i nordsjælland, jæsjæs... Smart at give dem en villa til 2-3mio... Det er vejen frem !

Enormt søde tankegange... Men forfanden, man må vel kunne ligge 2+2 sammen - og kunne se det ikke giver 53?

Mvh. 12k

PS: beklager ophidselsen undervejs... :P
- LOL glemmer ikke min samfundsfags lærerindes første kommentar idag... Hun kom grædefærdig ind i lokalet og sagde "åhh nej, endnu 4 års tid med en racistisk regering" - lol racistisk og racistisk - det er nu som man ta' det ;)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 06:44:12
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kan da godt være vi får bedre velfærd med en socialdemokratisk regering. Og hvad så? Vi har et af de bedste samfund i verden! SKAL det bare være bedre endnu?

Næh nej, Socialdemokraterne begyndte at fede den, og sådan er det når man føler sig for sikker på toppen. Man ser der hele tiden.

Jeg tror at et regeringsskifte var sundt for 3 år siden, og det havde været synd at skifte allerede igen nu. SKal man have en chance for at vise noget, så må man også have 2 perioder 8)

Og ja, en af de store forskelle er penge... Nu er jeg ikke rig (LAAAANGT FRA!) så jeg kan vel roligt sige med en knurrende stemme:
"Hvorfor fanden skal de rige give til de fattige?"

Måske meget sort på hvidt, og beklager hvis jeg støder nogle, men der er som regel en grund til at nogle er rige og nogle er fattige.
Som de fattige nok har erfaret, så kan man ikke grave penge op i haven, så det er altså ikke sådan de rige har fået deres penge, vel?

De er ikke motiverende at man i det danske samfund kan sidde og skumme fløden som kontanthjælps-modtager.
Hårdt men sandt, vil nok være at hvis man vitterligt havde det hådt på kontanthjælp, men til gengæld fik en god løn for at arbejde (og betalte mindre i skat :e ) så ville flere altså stå op før middag hver dag!

Jeg VED godt at det er meget sort på hvidt, og at der findes et utal af eksempler på en masse andet. Men ovenstående er et eksempel på hvorfor jeg står på venstres side!

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 09:37:59
Svar/Indlæg:
3943/44
Politikere - bahahhaha

Stemte soc.dem da man ihvert fald ikke skulle på Jesper Langballe fra DF, vi havde inviteret nogle politikere til en fredlig disskution på thisted-gymnasium, hvis Jesper Langballe ikke var vingeskudt, havde han fandeme fået tæsk! af de andre politikkere!

Jeg står lige mangler en version af soc.dem som vil ud af EU

Jeg syntes at er noget PIS at vi skal tvinges til at spise GMO
Jeg syntes at det er noget pis at EU skal bestemme at bilfabrikkerne ikke må give danmark rabat
Jeg syntes også at vores indvandre politik skal løsnes, der skal være plads til alle, dog skal der også gøres mere for at vi kan få indvandrerne i arbejde
Jeg syntes også at der er et par indvandrer der burde overveje at lære dansk, er lidt tynt at 3 generations ikke kan tale sproget!

Btw. er jeg ikke i mod EU som sådan, syntes at det er en god ide at samarbejde i Europa, men EU er ikke et samarbejde men en regering! (som har mere at skulle have sagt end vores egen!)

Har mange meninger, kunne sku være man skulle stille op som formands kandidat i Soc.dem! :e

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
11-02-2005 09:47:32
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg stemte på Jeppe Kofoed, fordi han er Bornholmer og en fin knægt.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
11-02-2005 10:29:01
Svar/Indlæg:
7881/1165
hmmm.. min samfundlærer er da Konserva-stiv :00
Ja rigtig at der skulle ændres ved efterlønnen.
Jeg satser da heller ikke på at jeg får pension, når ejg bliver så gammel.

Jeg synes bare det er uretfærdigt at dårligt stillede personer skal leve af havregrød, når andre måske skal skære deres forbrug af engelske bøffer ned til det halve, for at jeg kan få én engelsk bøf om måneden.
De rige vil jeg aldrig blive ligeså fattig som en studerende.
Det ville være najs, så de selv kunne føle det på deres krop. :p
Jeg er landets fremtid, men os er der ingen der tænker på. Det er de gamle, der oftest er så rige at de selv ville kunne betale hele deres pension med skat osv. (der er kun 5% af pensionisterne der generelt er utilfredse med deres service og liv) Jeg tror andelen af studerende er over 50% :l
Og vi har aldrig kunne nå at samle nogle penge sammen ?:(

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 14:44:29
Svar/Indlæg:
3640/1231
Mange af de rige har også været studerende ;)

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 15:32:11
Svar/Indlæg:
1302/23
ChrisCornell/#17:

Skal vi begynde at rode ved nogle af demokratiets grundprincipper, blot fordi du mener der er en befolkningsgruppe du ikke deler synspunkter med? Nej vel.
Ikke at jeg på nogen måde sympatiserer med DF.

red_martians/#50:

Jeg har heller ikke råd til en villa på Strandvejen. Og tror umiddelbart heller ikke nogen i min nærmeste familie har. Er det så også syndt for min familie og mig?
Ved godt du ikke mener det bogstaveligttalt, men stadigvæk. Tror du ikke bare vi må indse at alle ikke kan bo i Gentofte osv.?

- Lasse

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 15:48:01
Svar/Indlæg:
4338/142

Jeg citerer grundlovens paragraf 70:

§ 70
Ingen kan på grund af sin trosbekendelse eller afstamning berøves adgang til den fulde nydelse af borgerlige og politiske rettigheder eller unddrage sig opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt.

Over and out ;)

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 17:02:59
Svar/Indlæg:
1302/23
ChrisCornell/#69:

Jo, men jeg tænkte på det du skrev om at folk over 65år skulle have fjernet deres stemmeret, alene på baggrund af at du ikke kan lide de holdninger de representerer.

- Lasse

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2005 00:40:14
Svar/Indlæg:
4338/142

Prøv lige at læse igen hvad jeg skriver i #17.

Jeg skriver på intet tidspunkt at folk over 65 skal have fjernet deres stemmeret.

Jeg skriver at fjerner man DF's ældre politik, handler deres program stortset kun om at rense DK for indvandrere.

D.v.s. at forbød man folk over 65 at stemme, ville DF have svært ved at finde folk der kunne stemme på dem.

Læg ikke ord i min mund, som jeg ikke selv har placeret dér ;)