setup af router

Diverse d.  08. februar. 2005, skrevet af rene0399
Vist: 280 gange.

rene0399
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 16:22:27
Svar/Indlæg:
217/32
Hey

jeg sidder med en router fra zyxel, og kan sagtens få den til at sende det signal jeg skla bruge for at komme på nettet..

men, nu har jeg så tdc internet, og det leveres med en siemens speedstream 4100, men der er jo ikke trådløs og og firewall i... :D

så vil bytte dem rundt, så jeg kan få mit trådløse tilbage.. spørgsmålet er bare hvordan... jeg kan som sagt sagtens side det til (så det også sidder rigtigt), men der er ikke rigtig noget hul igennem...

jeg sidder den op så den automatisk får sin IP, ligesom jeg normalt har, men den for bare aldrig den IP fra tdc.. nogen der har nogen forslag?

Safari
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 16:45:49
Svar/Indlæg:
4/0
Du lader den der siemens sidde som den første router, så forwarder du bare alle porte ind mod din router numer to som jo så er din zyxel, og lader dine andre computere gå på nettet gennem din zyxel, på den måde vil du have et system der virker



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 16:52:00
Svar/Indlæg:
167/6
#0

Nej der er IKKE nogen firewall i et Speedstream 4100 (modem) - du skal forbinde din Zyxel router til modemmets Ethernet port -> det kabel der går til din pcere lige nu. Dette kan nogle gange give problemer hvis du har en fast IP adresse, det gør at du kan komme til at vente en lille time før din Zyxel router kan komme online.



rene0399
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 17:59:34
Svar/Indlæg:
217/32
Tror #1 er lidt på vildspor...

men #3 har fat i noget af det rigtige...

nu prøver jeg lige at sidde den til, og så venter en times tid, for at se om det virker...

jeg har lige lavet en skitse, hvis det skulle være til hjælp overhovedet..

er detsvære ikke den største paint-master.. :D

http://overclocking.dk/billedb...

-René



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 18:06:05
Svar/Indlæg:
167/6
#3

det du har tegnet der er forkert. Det skal være sådan her

Tlf stik -> (line) Filter (ADSL) -> (ADSL) SP 4100 (Ethernet) -> (WAN) Zyxel (LAN) -> (LAN) PC

så vil det virke :) Håber du kan forstå den der oppe over.



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 18:14:36
Svar/Indlæg:
3214/18
Du skal ind og sætte routerens forbindelsestype til PPPoE, hvorefter du skulle have mulighed for at indtaste dit brugernavn og kodeord til TDC-internet.



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 18:18:16
Svar/Indlæg:
167/6
#5

ikke hvis man har fået det inden for det sidste 1 års tid -> dog hvis man har Medarbejder Bredbånd vil det vist nok være en 3-4 måneders tid.
Alle nye er DHCP som ikke kræver brugernavn/password - og hvis det bare virker når han sætter sin Pcer til må det være en DHCP løsning.



rene0399
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 18:59:39
Svar/Indlæg:
217/32
men det stik der skal ind i min router er et dsl stik.. ikke et ethernet (RJ45)... det minder mere om et tlf stik i størrelsen...

Tlf stik -> (line) Filter (ADSL) -> (WAN) Zyxel (LAN) -> (LAN) PC

det er sådan jeg kan få det til at se ud...

jeg kan ikke få et ethernet stik ind i min Zyxel, der er kun "ud" stik...

mit internet fungere uden user/pass, så det burde jeg ikke skulle skrive, da jeg ikke har fået noget.. :D

men skal jeg ind og lave noget med PPPoE? eller skal man ikke bruge det når man ikke bruger user/pass?

-René



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:07:32
Svar/Indlæg:
167/6
#7

Den Zyxel du har er så et ADSL (modem) med indbygger router.
Du har åbenbart været heldig at finde en router der kan syncronisere op mod en Siemens DSLAM central, det er ikke alle der kan det.
Zyxel laver dog bestemt lækkert udstyr, der virker :)

Men hvis det virker sådan så lad det bare være



Gummiben
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 22:34:49
Svar/Indlæg:
111/1
Nope #8 ... Han prøver at koble en cybercity forberedt Zyxel router op mod TDC net... (Lyder sårn i mine ører, når jeg læser det højt for mig selv :e )

Problemet er bare som #8 rigtigt nok siger, at TDC kører på overvejende Siemens DSLAM'er dog også nogle Ericsson'er indblandet, hvorimod CC kører på Cisco...

Såeh #0 jeg er ked af at skuffe dig, men tror ikke dit forehavende vil lykkes dig... Invester blot 3-500 i en WLAN gateway/router.

Har selv en Linksys BEFW11S4 som virker fortrinligt (Det er en router, med indbygget WLAN og 4-ports switch)



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:44:28
Svar/Indlæg:
167/6
#9

tjaa kan det også være - han har nu ikke skrevet hvilken en zyxel router det er ;) men ja hvis det er en 650R vil den ikke virke da den kun kan synce op mod Cisco og ikke Siemens og Ericsson som TDC bruger (mest Siemens lige pt)



rene0399
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2005 19:09:21
Svar/Indlæg:
217/32
men hvorfor kan jeg ikke få min (ja min gamle CC modem/router) til at virke med tdc? jeg har lagt ny firmware ind, og så burde den da bare virke som en ny man købte.. ? alle de instillinger der var da den var tilsluttet til CC, er væk efter en firmware update... så er det jo "fabriksindstillinger" som er der...

er ikke helt med hvorfor den ikke kan... det er da hardware det hele... :D

ellers må man da ku lave sit eget, så den kommer til at virke...

-René



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2005 21:30:23
Svar/Indlæg:
167/6
#11

tjaa hvis du sidder med en Cisco 677/678 eller en Zyxel 650R vil den ikke virke på en TDC ADSL - TDC bruger Siemens/Ericsson DSLAM centraler og CC bruger Cisco - det gør at en CC router ikke kan bruges hos TDC. med mindre at man altså har en delt rå kobber CC ADSL, med samme modem og filter som TDC bruger -> dette er nemlig en gensolgt TDC forbindelse på deres udstyr.