Asetek vandkøling, hvad skal jeg vælge ?

Vandkøling d.  08. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 459 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 16:57:39
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey

Jeg er næsten 100% ny med hvad angår vandkøling.

Men jeg har besluttet mig for at jeg skal ha mig et godt sæt fra Asetek, da jeg har hørt at det er rigtig godt.

Da jeg jeg ikke har erfaring med dette mangler jeg noget hjælp til hvad jeg skal bruge .. så here it goes

Jeg skal ha kølet CPU ( En AMD64 S939 ), mit gfx ( X800pro agp) og min NB (da blæseren på mobo larmer af H til (MSI K8N Neo2) )

Så hvad skal jeg bruge ??
Nogen komplette sæt eller nogewt ?

Jeg er villig til at ofre 2k-2.5k på dette :)

Håber i vil hjælpe :D

TwinX!
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 17:13:21
Svar/Indlæg:
909/40
#1 Selvfølgelig er der plads til det :p Når folk kan smide vandkøling i en BB er der masser af plads i en normal comp :D

Vores kabinettet er samme størrelse, og jeg har også selv tænkt på noget vandkøling.... Har tænkt på at man bare kunne lade være emd at bruge det øverste slot til drev også smide en Dual-Radiator i toppen af kabinettet... En triple radiator tror jeg næsten er umulig at få plads til :p

Jeg tænker så også lidt over hvor resouviret (staveplade) skal stå, da anordningen til HDD jo fylder en del...

Men hvis det var mig ville jeg nok snuppe en Dual radiotor og smide den i...



TwinX!
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 17:16:49
Svar/Indlæg:
909/40
Det kan sq og så være det er for småt til en dual-radiator i toppen, da der ikke er rilvdt meget plads at gøre godt med.... Tror der er ca 28 cm....



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 17:26:23
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg har bestillt et Asetek Triple i går, så jeg får den til 2349 :e

Men ellers kan du købe den Dual til 2349 eller Triple hvis du giver 2549 :)

Det er op til dig om du vile køre ekstern radi eller ej :)



sgt.hp
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 17:32:29
Svar/Indlæg:
436/69
Du kunne ventuelt lige kikke på dette review en gang .... http://7of9.keystreams.com/gam...

Har ikke selv arbejdet med det dog, men det kunne jo være det havde interesse



Bluewest
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 19:00:19
Svar/Indlæg:
15/1
Jeg har for ca. 1 måneds tid siden købt et Asetek CPU/VGA kit KT18A-L20, med en single 120 mm radiator, og er utrolig glad for sættet. Det er kanon nemt at samle, og efter min mening er ydelsen helt i top. Jeg har valgt ikke at købe en chipset vandkøling, da jeg flere steder her i dette forum har læst, at hvis man ikke overclocker helt vildt, så er det ikke nødvendigt. Ellers kan man jo bare udvide sættet efterfølgende.

Jeg har et MSI K8N Platinium med en AMD64 3200+ socket 754, samt et gForce 6600 GT i et Chieftec LCX01 kabinet. Har monteret min single køler i toppen af kabinettet.

Før jeg fik vandkøling kunne min CPU godt ramme 70 grader, og så skal jeg love for at stockkøleren larmede som en jetjager. Efter jeg fik smidt vandkølingen i mit kabinet, kommer CPU'en ikke over 40 grader - og det er uanset hvormeget jeg torturerer den. Mit Grafikkort ligger også på ca. 37-43 grader, og dette på trods af, at jeg har clocket GPU-coren fra 450 mhz til 580 mhz.

Det bedste ved hele mit setup er støjen - eller mangel på samme.... Jeg havde tidligere en CPU, VGA og diverse kabinetkøleren, der frembragt en støj som man hurtigt blev træt i hjernen af at høre på. Efter jeg har installeret vandkøling, er mit kabinet blevet enormt lydløst. Jeg har sat blæseren på radiatoren til kun at køre med 7 volt, og den har stadig ingen problemer med at køle mit system med en singel radiator.

Så min anbefaling er - Køb Asetek, du vil ikke fortryde det........ :i





Bluewest
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 19:01:57
Svar/Indlæg:
15/1
Jeg har for ca. 1 måneds tid siden købt et Asetek CPU/VGA kit KT18A-L20, med en single 120 mm radiator, og er utrolig glad for sættet. Det er kanon nemt at samle, og efter min mening er ydelsen helt i top. Jeg har valgt ikke at købe en chipset vandkøling, da jeg flere steder her i dette forum har læst, at hvis man ikke overclocker helt vildt, så er det ikke nødvendigt. Ellers kan man jo bare udvide sættet efterfølgende.

Jeg har et MSI K8N Platinium med en AMD64 3200+ socket 754, samt et gForce 6600 GT i et Chieftec LCX01 kabinet. Har monteret min single køler i toppen af kabinettet.

Før jeg fik vandkøling kunne min CPU godt ramme 70 grader, og så skal jeg love for at stockkøleren larmede som en jetjager. Efter jeg fik smidt vandkølingen i mit kabinet, kommer CPU'en ikke over 40 grader - og det er uanset hvormeget jeg torturerer den. Mit Grafikkort ligger også på ca. 37-43 grader, og dette på trods af, at jeg har clocket GPU-coren fra 450 mhz til 580 mhz.

Det bedste ved hele mit setup er støjen - eller mangel på samme.... Jeg havde tidligere en CPU, VGA og diverse kabinetkøleren, der frembragt en støj som man hurtigt blev træt i hjernen af at høre på. Efter jeg har installeret vandkøling, er mit kabinet blevet enormt lydløst. Jeg har sat blæseren på radiatoren til kun at køre med 7 volt, og den har stadig ingen problemer med at køle mit system med en singel radiator.

Så min anbefaling er - Køb Asetek, du vil ikke fortryde det........ :i





TwinX!
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 20:37:10
Svar/Indlæg:
909/40
jeg tror faktisk også at en signgle radiator ville være det ideellle i så'n et Lanboy da det jo har en 120mm udgang til blæser bagpå... Så kan man jo bare montere køleren i den, også burde det hele virke:)



Topper
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2005 20:42:09
Svar/Indlæg:
29/0
#5 det er et KANON review - det viser virkelig hvor godt WaterChill er, og hvor let det er at arbejde med. Det burde alle kigge på - hende baben med WaterChill kasketten er heller ikke værst :e



mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 22:52:18
Svar/Indlæg:
1762/36
Jeg har kun kasketten og key-hangeren :( , men snart skal jeg også have aseteks vandkøling som passer til... (og kun for at det skal passe til kasketten og key-hangeren :e )

Har ALDRIG hørt om nogen som var utilfreds med deres asetek vandkøling, tror heller ikke at jeg bliver...



pulse
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2005 10:19:48
Svar/Indlæg:
163/28
Nogle som har prøvet og montere asetek´s chipsætblock på intel chipsæt? Efter hvad jeg kan læse mig frem til, skulle det ik være lige til?



Thatorien
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2005 17:28:11
Svar/Indlæg:
82/6
Mht. montering af Asetek Chipskølerhoved på Intel chipsæt, så er der vist en guide på aseteks forum... :)



Emerpus
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2005 22:39:48
Svar/Indlæg:
626/20
http://www.3dgameman.com/vr/as...

Check dette nye videoreview af et WaterChill kit. Der vises også hvordan man kan sætte chipsætkøleren fast på et Intel board (uden huller til chipsætkøler). I det hele taget en god gennemgang og et cool review. :)

Desuden bliver det slået fast, at CHICKS DIG the cap & lanyard, som kommer med de nye kits for tiden. 8)



#13
djk
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2005 11:00:30
Svar/Indlæg:
586/212
prøv at besøge shg.dk
det er vist rimeligt billig

msn:daniel.kristensen@skolekom.dk
skriv til mig, tak