fejl før diskdefragmentering

Diverse d.  09. februar. 2005, skrevet af Jam The Man
Vist: 133 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 00:24:59
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn

Jeg sad lige og stenede lidt og tænkte så at jeg ville prøve at defragmentere mine drev hvis analysen mente at der var brug for det. Men da jeg så trykker "analyze" til mit c: drev kommer følgende fejl:

http://www.overclocking.dk/bil...

C: ligger som en partition på mit Raptor (36gb) raid0 setup og der er ingen andre problemer. Den anden partition på raid setupet kan godt analyseres og det kan alle de andre harddiske også.

Kan jeg køre chkdsk på c: fra windows og hvordan???

Skriver jeg chkdsk i "kør" kører den bare en tredelt test og så lukker det ned igen. Nogen der kender fejlen og ved hvad jeg skal gøre???

Det er ikke så meget fordi det er fedt at defragmentere, men blev bare nærvøs for om der var noget galt med mine dejlige (og dyre) diske.

Hvad gør jeg for at komme af med problemet???

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 00:29:47
Svar/Indlæg:
10398/435
prøv at kigge der hvor du vælger defrag... tag "error checking" og kør den..

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 00:36:57
Svar/Indlæg:
976/138
Den kan jeg så ikke lige finde?!?

Er det inde i "Disk Defragmenter" eller hvor???

Jeg starter det btw fra start menuen.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 00:43:28
Svar/Indlæg:
10398/435
ah, højre klik på din harddisk (under My Comp), Properties, tools....

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 01:06:00
Svar/Indlæg:
976/138
Der ser ikke ud til at være nogle problemer med den hvis jeg bare kører det error-check, men hvis jeg krydse en eller to af de ekstra muligheder af siger den at den skal have adgang til nogle specielle windows filer og man kan så vælge at den skal checke ved næste startup.

så genstarter jeg maskineriet, men der sker intet. Og starter jeg den manuelt igen med nogle af felterne afkrydsede kommer samme meddelelse som før.'

Andre forslag?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 01:20:34
Svar/Indlæg:
976/138
NÅ...

Efter fjerde reboot fik chkdsk så lyst til at starte og det kørte fint. Så vidt jeg kunne se var/er der ingen fejl. Og jeg kan også defragmentere nu.

Tak for de hurtige og gode svar Illuminati :f