Hd plads forsvinder?!

Diverse d.  09. februar. 2005, skrevet af zimbex
Vist: 204 gange.

zimbex
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2005 09:28:25
Svar/Indlæg:
42/23
Oplevede noget mystisk igår!
Og som jeg får af vide hver gang jeg poster, HAR jeg denne gang søgt noget information

Har en Seagate 200 gb hd, som jeg satte i min computer igår, lavede 2 drev. Havde delt op i 30 gb til mit c drev, og 160 til mit d drev ca..

Efter jeg havde genstartet computeren, kom der en blå skærm op i xp, at der var en meget alvorlig fejl? x(

Jeg genstartede og gik ind i "partionsmagic" programmet, en masse mystiske fejl (eks; xx??????????????) stod ud for mit andet drev (D drevet!??)

Jeg slettede bare partitionen, og ville lave en påny, men så forsvandt kapaciteten på mit d drev!

Det vil sige at kun mit c drev på 30 gb var tilbage, og de resterende 160 gb som operede på mit d drev er forsvundet!!

Har i nogle forslag til at hvad der er sket, og hvad der kan gøres?

Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 09:31:46
Svar/Indlæg:
1287/32
Prøv at lav en low-level formattering af disken



melander
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2005 09:33:42
Svar/Indlæg:
211/39
start forfra med alle partitioner, formater og se hvad der sker kan du evt. prøve disken i en anden maskine (kunne være controleren på boardet men chancen er IKKE stor)

ellers lyder det lidt som om du skal kigge efter en anden/ny disk.



Vejby
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 09:34:55
Svar/Indlæg:
205/22
lyder lidt som om at der er sket et eller andet under oprettelsen af de paratitioner.

Mit forslag vil være at bide i det sure æble og rydde alle paratitioner igen. evt bare under format. og så starte forfra :)

Tjek evt lige for en sikkerheds skyld dine kabler... Hvis det er runde IDE kabler har de en tendens til at en af ledningerne knækker... er sket for mig et par gange.



zimbex
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2005 09:58:05
Svar/Indlæg:
42/23
jeg har prøvet at slette alle partitioner, men oppe i "disc valget" i partionsmagic programmer, er disken i kun på de 30, i stedet for 200..
Prøvede også og slette installere xp, der var også kun 30 gb til rådighed!

Ellers må jeg jo også som i foreslår prøve at slette det hele igen, og formatere disken også, og se hvad der sker, det er bare til at få en dårlig pik af alt det her! :(



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 10:45:26
Svar/Indlæg:
6624/113
Prøv evt at undgå at bruge partitionmagic - det har fucket mange diske op for mange mennesker...

Når du starter Windows installationen fra CD, skal du partitionere dit 30GB C drev der - og så lader du resten være uanset hvor meget den siger der er til rådighed. Så installerer du windows færdig og opdateringer osv osv - <b>husk SP1 / SP2..</b>
Først DER skal du partitionere de resterende 160GB af disken, som efter SP fint kan ses som de 200GB den er på.