ITbutikken og deres sikkerhed

Hyggehjørnet d.  09. februar. 2005, skrevet af SaXoN^
Vist: 352 gange.

SaXoN^

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2005 21:13:05
Svar/Indlæg:
125/50
Jeg bestilte en PC for to lørdage siden...
Jeg købte alle delene hver for sig hos to forskællige forhandlerer.
Hos den første gik det meget godt:
Jeg lavede en bruger, bestilte (som normalt) og mine dele var her 3 dage senere.. Det er jo nemt nok.

Så kommer vi til ITbutikken:
Jeg laver bruger (som hos nr 1).
Jeg vælger det jeg vil købe og hvordan det skal købes (nogenlunde som hos nr 1) og jeg klikker køb.
Nu skal jeg lige klikke et flueben for at jeg er sikker på jeg nu vil købe det jeg allerede har sagt ja til jeg skulle købe.
Så jeg klikker i fluebenet og trykker næste...

Jeg regner nu med at jeg er færdig og at handlen er gjort.
Efter nogle dage tjekker jeg min mail. Jeg ser så 4 breve fra ITbutikken hvor der står noget i retning af "..Du har ikke bekræftet din handel...."
Jeg ikke har bekræftet? Oki så siger vi det ITbutikken.
Jeg får samtidig nogle links (et i hver brev) som jeg skulle klikke hvis jeg ville bekrefte.
Jeg klikker på de links de har sendt mig men på siden som linket fører til står der noget i retningen af "Du har ikke bekræftet".
Der er ingen knap hvor der står bekræft. Jeg satte enda browseren til at finde et stykke tekst med ordet "bekræft" men med ingen resultater...
Efter at have sittet i over 1 time ud og ind af ITbutikkens www'er giver jeg op.
ITbutikken vil tydeligvis ikke som jeg vil... Jeg indrømmer blankt at jeg var lidt små pissed... Nå.. Here we go again!

En dag senere finder jeg så et brev fra ITbutikken i min mailbox... Eller snarer deres "robot".. Den vil gerne fortælle mig at den har bekræftet at jeg har bekræftet (?) at jeg vil købe hos dem men at personalet først skal kigge på mailen før noget bliver sendt..
Her sidder jeg så på trejde dagen efter deres robot sendte mailen og venter...
Har jeg ikke krav på en meddelelse om, om jeg overhovedet får mine varer? Ellers kan jeg jo købe hos en anden. Men jeg vil jo ikke have de samme varer to gange :x

Kan det passe at jeg skal bruge over en uge på at få præsset mine ønsker om en handel ind i skallen på dem?

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2005 21:17:07
Svar/Indlæg:
4263/107
Hvis du havde læst deres betingelser, havde du set at der stod du selv skulle bekræfte det i første omgang ;)

"Det er altid ham der betjener maskinen der laver fejlen, ikke maskinen" :p

Jeg ved ikke hvad det er de siger mht. levering fra bekræftelse, men du har sgu selv været ude om de første af dagene :r

Ra4dvNissen

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 07:47:30
Svar/Indlæg:
206/26
Jeg har aldrig oplevet de problemer ved dem

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 09:51:08
Svar/Indlæg:
4230/89
#1... oooog, det er bedre kendt som "error 0400"

= "fejlen er begået få cm fra skærmen "dig""

SaXoN^

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:13:15
Svar/Indlæg:
125/50
Jeg vil genoptage denne tråd eftersom jeg stadig ikke har fået mine varer.. Skrev denne ståd 2005-02-09 og nu er det 2005-02-17 ... Synes efterhånden det lyder mærkeligt... Ingen mails fra dem ingeting overhovedet.. Mener der stod max 10 dage... De 4 xtra dage er jeg så selv skyld i (læs for oven) men det kan jo ikke passe at der så skal gå 19 dage og jeg stadig ikke har hørt noget.. tror i at der er sket en fejl? skal jeg sende en mail til dem?

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:15:45
Svar/Indlæg:
1293/104
Bestil dog dine ting et andet sted !

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:18:13
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg forstår ikke hvorfor du ikke med det samme ringede eller mailede ned til dem ... Hvis du mener der er begået fejl, og ikke kontakter dem, er det jo nok dig der har begået den største fejl.

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:23:31
Svar/Indlæg:
541/22
Der er nok sket en fejl. Jeg oplevede at deres system ikke kunne bestille nogle være hjem. Jeg fik intet brev fra dem og jeg tror jeg vil ha kunne ventede i evighedder. Men jeg slettede den enekelte ordre fra bestillingen. De resterende ting på ordren fik jeg dagen efter.

Tjek om der er sket det samme for dig. Gå ind og se hvad de stadig ikke har bestilt hjem. Slet den ting (eller hele ordren).

Men informer dem dog om fejlen.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:31:31
Svar/Indlæg:
1996/65
Det lyder som om at der er sket en fejl ... Normalt når man bestiller fra itbutikken ... så modtager man en mail om at man skal aktivere/bekræfte købet ... og når man trykker på linket der følger med i emailen ... så kommer man ind på en side hvor man kan se hvad man har bestildt ... hvad de har på lager ... og der er der en knap som hedder bekræft ordre ...

hvis du ikke får den side frem ved hjælp af linket ...

så prøv at gå ind på itbutikken's side ... tryk på kundecenter ... intast dit login ... og tryk på track & trace ... der skulle du gerne kunne se din bestilling på listen ... tryk på info for ordren ... og find knappen bekræft ... så skulle den være aktiveret ...

hvis der under track & trace allerede står at ordren er ativeret ... så er fejlen nok at de ikke har alle varerne på lager ... det kan også ses ved at kligge på info knappen ... :D

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 23:34:25
Svar/Indlæg:
416/49
Du skriver noget med levering 10 dage....
Det lyder lidt som om de ikke har haft varene hjemme.

SaXoN^

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2005 15:55:24
Svar/Indlæg:
125/50
"Jeg vil genoptage denne tråd eftersom jeg stadig ikke har fået mine varer.. Skrev denne ståd 2005-02-09 og nu er det 2005-02-17 ... Synes efterhånden det lyder mærkeligt... Ingen mails fra dem ingeting overhovedet.. Mener der stod max 10 dage... De 4 xtra dage er jeg så selv skyld i (læs for oven) men det kan jo ikke passe at der så skal gå 19 dage og jeg stadig ikke har hørt noget.. tror i at der er sket en fejl? skal jeg sende en mail til dem?"

Det skrev jeg for et godt strykke tid siden

Jeg vil endu engang genoptage denne tråd.
Klokken er nu slået D. 4/3-05 og mine varer er stadig ikke kommet. Uden de store regnekunskaber kan jeg se at der er gået over en måned selvom jeg fik at vide at der ville gå max. 10 dage.
Man kan følge varene og deres status inde på deres hjemmeside.. Der er bare det problem at de aldrig har mit grafikkort på lager. Der en dato for hvornår de vil få kortet hjem men den dato bliver udsat hver gang den forhenværene dato udløber. Idag skulle de så have mit kort hjemme. Jeg var inde og kigge og dato'en er nu blevet udsat for.. Jeg tror 4 gang. Nu er dato'en sat til D. 11-3-05. Det er sket som sagt en 4 gange og det ser ud til det bliver ved. Ingen breve fra dem ingenting bare en udsat dato. Hvad gør jeg?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2005 17:34:58
Svar/Indlæg:
6052/189
#10:

bestil nye varer for fanden da...

og så sørg for at få det bekræftet!