Terratec NOXON Audio

Diverse d.  10. februar. 2005, skrevet af @ngler
Vist: 1863 gange.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
10-02-2005 12:21:27
Svar/Indlæg:
4033/364
Vi tester denne lille geniale boks der kan hente og afspille musik vha. af det trådløse netværk

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
finger

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 11:53:16
Svar/Indlæg:
571/106
damn,
Sådan en må jeg bare eje!! :p

Hvor kan jeg købe den og hvad koster den??

Jeg kan ikke se prisen åp den på terratec,s side :(

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
22-02-2005 14:21:34
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg har fået af vide at den koster ca. 815 , men jeg har set den til 795 på nettet. Godt nok kalder de det en DAP trådløs radio, men såvidt jeg ved er NOXON den eneste der har det navn fra terratec.. ellers må man nok lige smide dem en mail for at være sikker..

http://www.multimediaworld.dk/...

dunno om man kan finde den eller lign. produkter på edbpriser.. for det er jo ikke lige noget som minder om noget andet (wifi = netværk, mp3 = mp3afspiller, radio = radiokort...)

Quato

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2005 08:23:44
Svar/Indlæg:
240/13
Jeg sad også lige og så på edbpriser. Men jeg kunne ikke regne ud, hvor jeg skulle kigge efter den.

Men den SKAL jeg da bare ha'

c991257

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2005 10:40:34
Svar/Indlæg:
5/1
Jeg har lige et par spørgsmål som ville være rare at få opklaret.

Min kropbygningsadskiller sig ikke meget fra de flestes andres, hvilket gør at jeg nok vil temmeligtsvært ved at se hvad der står på displayet fra 4-5 meters afstand. Alene det at displayet er så lille gør, at det ville have været temmelig fikst hvis der havde været TV-out så man fik et større display.

Jeg har engang lånt en Rio boks som egentligt kunne det samme (dog ej trådsløst), og der var det umuligt at finde rundt, hvis man havde bare +300 skiver lagt ind på harddisken.

Kan man lave en playliste?

Dertil kommer at den kræver at man har computeren tændt - hvad hvis man har en NAS-løsning?

/Møller

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
23-02-2005 21:15:44
Svar/Indlæg:
4033/364

well man kan godt læse displayet fra f.eks. 2 m., men 4m kniber...

tvout - så findes der andre alternativer. enkelte af dem også med video overførelse.. omvendt er prisen noget højere...

man kan lave playlists på boxen via favoritlisten.. ellers kan man lave listerne på computeren og åbne dem fra noxon

NAS løsning vil jeg umiddelbart sige nej til, medmindre den kan køre en UPnP server..har læst noget om hacks til f.eks.Linksys's NAS, men ikke noget jeg kan sige med sikkerhed..

tobiastoft

Overclocker
Tilføjet:
12-10-2005 19:18:41
Svar/Indlæg:
1/0
Lige for at tilføje omkring NAS-enheden.

Det er muligt at få en Linksys NSLU2 til at agere UPnP server vha. TwonkyVision-softwaren. Det fungerer rigtig godt sammen med en USB harddisk og Noxon'en - og så er det setup'et meget tæt på at være 100% lydløst - der er kun harddiskens snurren man kan høre.

Dog kræver det at man gider at fifle lidt med Linux og Unslung-firmwaren til NSLU2'en, før det virker. Man kan se meget mere info om NSLU2'en på www.nslu2-linux.org

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
17-10-2005 11:43:03
Svar/Indlæg:
4033/364
man kan også få Synology til at fungere som UpnP server, på samme måde som NSLU2

Morten72

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2006 16:46:26
Svar/Indlæg:
23/7
Jeg havde en masse problemer med at få Noxon'en til at virke ordentlig, og jeg havde ikke leget med det i lang. :l
Men så prøvede jeg mig frem én gang mere og nu har jeg fået det til at virke med Windows Media Connect 2.0 og det virker fremragende og ikke mindst, så virkede det første gang.