Firefox

Diverse d.  10. februar. 2005, skrevet af Regsa
Vist: 206 gange.

Regsa
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2005 15:15:44
Svar/Indlæg:
125/34
Er der nogen der har erfaringer med denne browser Firefox

Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 15:19:55
Svar/Indlæg:
2540/228
det er der mange der har, har ikke hørt andet end positive ting, dog har den nogle problemer med enkelte sider, derfor jeg ikke er sprunget over endnu



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 16:12:49
Svar/Indlæg:
1685/240
jeg kører med den i øjeblikket og jeg må sige at derer mange ting jeg godt kan li ved den her browser.

Jeg skiftede fra Opera da jeg formaterede, for lige at prøve den meget roste browser, og jeg er enig langt hen af vejen.

Opera har en masse funktioner som firefox ikke har, man kan styre browseren med musen, kan zoome, lave sessions og en masse andet, men det gør browseren noget tungere end firefox. Firefox er en utrolig let browser at arbejde med, søgefunktionen er fænomenal, og du har nogle dejlige brugerflader til kildekoder og download.

Kan anbefales uden tvivl i forhold til Internet EXplorer, men jeg er en af dem der vil anbefale winamp som browser over IE (læs: HADER IE!!!)

:)

\\foo`



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2005 16:24:14
Svar/Indlæg:
2540/228
men så kom med det, hvad er det der er så slemt ved IE?

og gider ikke bare høre "det er noget f*cking lort!"



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2005 21:35:01
Svar/Indlæg:
448/18
#3 Der er ikke noget galt med IE synes jeg. FireFox tilbyder bare mange flere funktioner... Det anbefales helt klart herfra!!



Regsa
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2005 23:33:12
Svar/Indlæg:
125/34
Jeg har nu prøvet den hele dagen og synes at den fungerer rigtigt godt. kan kun anbefale den 8)



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 08:45:56
Svar/Indlæg:
1685/240
Hvad der er slemt ved IE?

For det første så er det den browser som der er fundet flest sikkerhedshuller i nogensinde. Det i sig selv burde være nok til at ingen brugte den, da der efterhånden er så mange andre glimrende alternativer i Mozilla, Firefox, Opera og den kommende Netscape. Men alligevel formår den at forblive den mest udbredte browser, nok mest pga. de nøbs der bruger dem (tænker her på 60-årige kontorfolk, der først lige har fundet ud af at skærmen ikke er computeren) som ikke kender til alternativerne. For det andet så - og den her fejl er i bund og grund ikke IE's - er de fleste sider kun fuldt kompatible med IE, hvilket igen leder mig hen på de 60-årige, så mange kun vil bruge IE for ellers så: "Får vi jo ikke det rigtige at se"...

Så kort sagt, fordi den er fyldt med huller, og er så dominerende som den er på de forkerte grundlag. Syntes det er lidt "sjovt" at det største software firma har skrevet en browser hvor man har fundet utallige huller i sikkerheden. Efter jeg har skiftet til Firefox har jeg oplevet mindre AD-/Mal-/Spy-ware end som før.



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 16:53:11
Svar/Indlæg:
2540/228
#6 fint nok, men det leder mig så over på win vs. linux, jamen der er ingen virus til linux derfor hader vi windows, godt nok, hvem har flest brugere? hvilket styresystem ville du gå efter hvis du lavede vira? nok det der havde flest brugere!!! samme med browsere!





Regsa
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2005 17:12:09
Svar/Indlæg:
125/34
Er der en der ved hvordan man arrangerer bogmærkerne i Firefox?? Det skal være sådan at mapperne kommer først. Den gang jeg instaleret Firefox hæntede Firefox de foretrukne der var gemt i IE, men jeg kan ikke lige finde ud hvordan jeg skal gøre.

:l



Regsa
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2005 17:26:11
Svar/Indlæg:
125/34
Er der nogen der ved hvordan man sætter denne browser til autofuldførelse ???
Det hedder det i IE.



#10
foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 19:03:32
Svar/Indlæg:
1685/240
#7 -> sandt, men så alligevel ikke helt. Det er på ingen måde ligeså nemt at skifte styresystem som det er at skifte browser. Der er et helt andet aspekt af styresystemer der hedder drivere, kompabilitet, instruktioner etc. Så du skal af en længere vej for at skifte styresystem, med en broser har de været så smarte at ligge en standalisering i HTML, hvilket gør skiftet let og smertefrit...



YourownMamma!
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2005 22:03:12
Svar/Indlæg:
336/67
jeg bakker Firefox 110% op! den er åh så dejlig! jeg har ikke oplevet noget dårligt ved den! især det der med faneblade, så man er fri for at have fx. 6vinduer oppe og fylde på proces linien! det er såå lækkert! også at den automatisk blokerer pop-op, og det lillle smarte søgefelt!



Regsa
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2005 12:48:43
Svar/Indlæg:
125/34
#11 kan du ikke svare på spørgesmål #8 og #9

alle der kan svare er selvfølgelig velkommen



YourownMamma!
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2005 15:43:24
Svar/Indlæg:
336/67
#12 sry..

#8 det er da bare at få "bogmærker" frem, derefter trække mapperne derhen du vil have dem!



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2005 15:54:21
Svar/Indlæg:
4263/107
#12

Jae... Jeh markere bare adressens navn og trækker den ned på linien. Hvis navnet der står der ikke passer mig, så højreklikker man og vælger egenskaber. Der skriver du are noget andet :i



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2005 16:32:40
Svar/Indlæg:
767/119
Noget af det lækreste ved Firefox er extensions - kører selv med GMail, TAB og lidt andre.. Ellers vil jeg sige at det er en fænomenal (stavehat) browser, den lukker virkelig godt af overfor spyware og pop-ups, hvor imod EI bare lukker op (ved godt der er kommet noget til IE, men det fungere, i mine øjne, rigtig dårligt! Så har kun positivt at sige om Firefox, installerede det på min mors PC fordi den konstant blev fyldt med Spy-ware - det er slut nu! :D Eneste lille minus er at at java kører som plug-in, hvilket giver en hurtigere opstart af programmet, men det tager lang tid at loade sider med Java (fx.netbank) på langsommere pc'er..