Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2005 22:28:46
Svar/Indlæg:
588/68
Hej med jer
Sidder her og roder med en lille prescot på 3,4 Ghz, stepping:
"SL7KM China" D0
Resten af systemet ser således ud:
Abit AS8 socket 775 (bios1,6) m. zalman nordbro
Zalman 7700 Cu køler m AC5
OCZ PC3200 Platinium EL rev. 2 tccd
Thermaltake 420 W (+12: 18 A)
Geforce 6800 standart
229 fsb(3893 Mhz) 5:4 : Vcore: 1,51 V NB: 1,65 V AGP/PCI lock
bliver 65 grader i motherboard monitor. hvis vi så trække ca. 10 grader fra, så er vi nede på 55 grader og det er vel okay for en prescot. Hverken mosfets, ram, cpu- eller nordbro bliver mere end lidt lune..
230 fsb, begynder den pludselig at throtle. her ligger den over 67 grader......
Er der nogle derude der her fredag aften har et par fif til, hvad man evt, kunne gøre for at tweake det mobo, eller kræver det vare bedre køler eller en anden cpu??
En ting som jeg syntes var meget mærkelig da jeg satte køleren på, det var at cpu heatspreaderen ikke var plan. hvis du smurte heatspreaderen ind i et tyndt lag AC5, og satte køleren ned på, rokkede lidt med den, tog den op og kiggede under den, var der kun en afmærkning som en firkant.... jeg prøvede med min egen køler, en 7000A cum og her det samme. Hvis jeg prøvede at ligge et godt lag køle pasta på, og så tage et stift plastikkort og kører henover, så skrebede den kanterne helt rene, men rørte næsten ikke ved midten....
Som den kører nu er der så rigmelig meget kølepasta, så der er kontakt imellem cpu og køler, dvs jeg måtte bruge ca. 10 gange så meget som på min A64 (med plan cpu!)............
Håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på skideren!!! :l
Mvh Tz