Montering af asetek dual fan?

Vandkøling d.  14. februar. 2005, skrevet af Janice
Vist: 441 gange.

Janice

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 10:43:58
Svar/Indlæg:
324/54
Hej alle i vandglade hunde :e

Jeg har i dag modtaget mit water chill komplet sæt, som skal monteres i mit splinter nye tt Shark.

Har ALDRIG rodet med vandkøling før, så det er med tungen lige i munden at jeg skal forsøge.

Ville lige høre jer hvordan i har monteret jeres Radiator/blæsere i kabi?

Min ide var at skære hul i toppen af kabinettet. Men de blæsere som følger med, kan jo ikke ligefrem hænge der af sig selv, så hvad gør man?

Det er vel også lige meget hvilken side af radiaroren man montere blæserne på ikke???

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 10:52:29
Svar/Indlæg:
503/516
#0 Det kan gøres på flere måder. Den pæneste måde efter min mening er ved at anskaffe sig et gitter til at "hænge" blæsere/radiator i. http://www.studiedata.dk/produ...

Hvis ikke du vil vente på sådan en, er det blot at skære 120mm runde huller ud i toppen af kabinettet og bore huller til monteringsskruer til blæserne.

Med hensyn til om blæserne er over eller under radiatoren, har det ikke voldsomt meget at sige. Den mest populære metode er klart at lade blæserne sidde øverst og lade dem "suge" luften op og ud.

Mvh

Janice

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 11:03:41
Svar/Indlæg:
324/54
ang. montering. dvs at man skal montere dem på undersiden af kabi? Kan radiatoren godt bare hænge i de to blæsere?

ang. blæsere, er det så ikke bedst at lade dem blæse "kold" luft "udefra" og igennem radiator og ind i kabi? Hvis man lader dem suge, trækker de jo bare den varme luft indefra igennem radiator og ud

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 11:08:09
Svar/Indlæg:
503/516
Ja, radiatoren kan godt hænge i de 2 blæsere, og som sagt, så vælger du selv hvad der er smartest med hensyn til om den skal suge eller blæse.....

Mvh

Night_raven

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 12:21:48
Svar/Indlæg:
48/4
Janice jo det er ikke helt dum ide det med at trække kold luft ind over den, men Placer den der hvor du findet det nemmest, den ene grad gør ikke den store forskel

Janice

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 12:53:28
Svar/Indlæg:
324/54
ok, jeg vil forsøge, og kaste mig ud i det :p

Tak for hjælpen, det var super ;)

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 13:19:51
Svar/Indlæg:
1762/36
Du skal huske at kabinet temp. ikke bliver så høj igen, da (næsten) alt det varmeafgivende bliver kølet ned af vandet.

Det er kun Ram, GFX Ram, Mosfets etc., der er med til at varme kabi op, så om du tager "kold" luft udefra, eller "varm" luft indefra burde ikke have den store betydning...

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 14:00:11
Svar/Indlæg:
1081/37
det er altid best at lade blæserne suge luften igennem radiatorene fordi så undgår du et luft stille område på radiatorene, om de skal suge luft ind i kabinettet eller ud af kabinettet, afhænger hvor du placere dem, hvis du placere dem i bunden skal de suge luft ind i kabinettet hvis du placere dem i toppen skal de puste luften ud, pga af at varmt luft stiger op af!

bormrl

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 15:13:34
Svar/Indlæg:
10/7
Hej Janic
Når du skal til at skære hul i toppen af dit kab. skal du passe på ikke at komme i kambolage med din psuer da den sidder lidt højt oppe på et TT Shark, så du skal trække den lidt frem for at få den fri fra strømforsyningen, jeg har samme sæt som dig + kab , hvis du sætter den midt i kab. så hviler den ene blæser på den.

Janice

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 19:30:22
Svar/Indlæg:
324/54
#8 ok super fedt, det er jo lige sådan nogle råd der er guld værd.

Jeg har bestilt sådan et kølegitter som #1 linkede til, så kan blæserne og radi hænge i den.

Hvor har du monteret pumpe + resovoir?