OC af mit system...kan den ikke mere?

Overclocking d.  15. februar. 2005, skrevet af Banko
Vist: 404 gange.

Banko

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2005 10:41:38
Svar/Indlæg:
79/33
Hey all

Har et problem med at få min maskine til at bestille noget. Syntes ikke den kan det jeg gerne ville have den til.
F.eks. kan jeg ikke få min 3.0 over 3.6GHz. Det er ved standard multiplier på 15. Den kan ændres imellem 14-15. Det giver mig en maks fsb hastighed på ca. 240, hvilket giver en samlet bus speed på ca. 950. Kan den ikke komme højere op??
Syntes lidt at det er spild af ram, når de ikke kan køre hurtigere.
hvad kan der gøres? er der fejl på bundkortet? Vil det hjæpe at købe nyt udstyr, selvom det kun er 2mdr. gammelt?
Håber nogen kan hjælpe med at give lidt liv i min maskine.

X-treme

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2005 16:39:53
Svar/Indlæg:
189/54
har du prøvet at sætte ram noget (kan ikke huske hvad det hedder) prøv at sætte den til 5:4 så belaster du ikke dine ram så maget og hæv Vcoren lidt

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
15-02-2005 17:51:46
Svar/Indlæg:
2309/846
Jeg er enig med X-treme at du skal kigge på rammene.
Tjek hvad Fabrikken siger om spænding og frem for alt TIMING.
Jeg har lige brugt 4 uger på at læse mig igennem et par hundrede indlæg i diverse fora, fordi jeg ikke kunne klemme min p4 3.0c over 3.4GHz - for så at finde ud af at BIOS indstillingerne på rammene var i skoven - Jeg bruger et par Corsair DDR4000 (500MHz) som stod til 2.65volt og 3-8-3-3 timing(SPD). Fabrikken siger 2.75volt og en timing på 3-8-4-4.......se så kom der gang i sagerne......3.6GHz i første hug, og på vej op efterhånden som jeg får testet stabiliteten.
Ud over det er der kun pillet ved Vcore på CPU'en (1.525v@1.6v).

Dine HyperX 5400 bør hedde 4-4-4-10 ved 1.8Volt og SKAL kunne køre uden problemer ved de hastigheder, faktisk kan du sætte din multiplier til 3:4 ( hvis din BIOS gir dig lov ) så du kører dine Ram hurtigere end bussen - f.eks FSB253 gir 336MHz på Ram.
Læs evt det her.
http://www.insanetek.com/index... :e

Banko

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2005 21:28:05
Svar/Indlæg:
79/33
timings er:
4-4-4-12 som spd. og de får 1,8volt.
Prøver lige at se hvad bios siger..så kommer jeg igen...

Jeg bruger s-ata enheder..kan det være der, hvor fejlen ligger...har læst om flere, som mener at s-ata controlleren sætter en grænse for fsb hastigheden??

Ellers så prøver jeg lige at genstarte og se hvad bios siger...

Banko

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2005 22:59:47
Svar/Indlæg:
79/33
Har haft dem til at køre 4-4-4-10 og sat vcore lidt op og hævet ddrvolt til 1,9 volt, men kan ikke boote op, hvis jeg hæver fsb til mere end 240, og slet ikke, hvis jeg låser pci-e til 100mhz og sætter devideren på 3:4

Prøver lige at læse lidt nogle steder...ellers ved jeg ikke helt hvad der skal gøres....

JEg kan heller ikke forstå det, når alle andre laver test med de ram, som f.eks. linket i #2, så har de ingen problemer med at få fsb over 240, så hvorfor kan jeg ikke????

Er det strømforsyning? er det bundkort, som de nævner lidt til i linket? eller er der andre faktorer???

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2005 23:18:30
Svar/Indlæg:
170/29
Du skal køre med så løse timings som muligt da du vil lave et stort oc.. da strammere timings på rammene vil ødelægge dit oc..
der er jo ingen grund til at kvæle katten vel? Strammere timings giver jo bare bedre preformance.. men dårligt oc..

indstilligen for rammene skal nok stå på auto.

dine ram kan oc meget mere.. med den rigtige mand bag computeren kan den sikkert komme langt op.

Jeg vil nok også kigge på kølingen. men det burde ikke være en hindring for det lille oc du har opnået.

Jeg kender ikke det board ret godt men har det ikke en pci lås.. den skal jo stå på 33Mhz. det kan være grunden til dit oc.

Banko

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2005 16:05:10
Svar/Indlæg:
79/33
pci står på 33 og jeg har prøvet med pci-e på både auto og sat den til 100, som skulle være standard.

Tænker om det kan være en dårlig processor, da flere andre får en 2,8 op på næsten 4ghz, men tænker også om det kunne være bundkortet???

Kan bare ikke forstå, at den ikke kan bare lidt mere.....ville gerne have fsb over/op på 1066

Men det er ikke så let, når den ikke vil boote op...