NorthQ/Zalman køler på Qbic EQ3801?

Luftkøling d.  15. februar. 2005, skrevet af steen
Vist: 306 gange.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2005 22:27:45
Svar/Indlæg:
2870/65
Har lidt problemer med kølingen på min Qbic, da jeg ikke synes at den ligger langt nok nede i temp (og køleren kører konstant).

Qbic´en er denne:

Er der nogen som har erfaringer med at sætte/modde en North Q/Zalman køler på dette board?

Har forsøgt at måle omkring soklen, men synes ikke at der er mere end ca. 45 mm fra center af cpu til PCI slot, hvilket jo ikke er meget når den mindste køle-profil fra NQ er 101 mm i diameter.

Dette giver så vidt jeg kan regne mig frem til ca. 5-6 mm for meget på hver side.

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2005 23:39:37
Svar/Indlæg:
637/63
Hey

De gamle Zalman/North Q køler kan godt sidde i den men så er det uden pci kort i maskinen.. :l

Men jeg vil tror at der godt kan sidde en Zalman/North Q, hvis man lige skære 12-15 mm. af den side hvor kølerens køleribber kommer til genere pci kortet.

Ronni J.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 00:31:11
Svar/Indlæg:
2126/135
hold dig til zalman... de er meget bedre...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 06:32:14
Svar/Indlæg:
2870/65
#2 Foretrækker da også Zalman, da jeg har haft en håndfuld af dem....med gode erfaringer.

Nu er den NQ bare mindre...og så skulle de være næsten lige så gode som Zalman...siges der. Men jeg kan forstå at du ikke er enig.

#1 Hvis der skal skæres i profilen på f.eks en zalman, skal der skæres ca. 10 mm på 2 af siderne. Ellers kan mit TV-kort ikke være der. Bruger både AGP og den ene PCI der er. Har et Winfast PVR2000 kort siddende i PCI-porten, så det skulle der gerne være plads til.

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 15:26:19
Svar/Indlæg:
637/63

Okay.. hmm der er ikke så mange kølere der lige umeldbart er plads til i sådan en lille sag. :l
Du vil nok få nogle problemer med at finde en der både køler godt og er lille nok..

MVH Ronni J.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 15:42:50
Svar/Indlæg:
2870/65
#4 Det har du helt ret i...hvorfor jeg spekulerede i at modde lidt på f.eks en Zalman eller NQ.

Har godt nok en ekstra køler (Tower112) liggende i skuffen, men så er der ikke engang plads til luft i kabi....så den går vist ikke :e

Så, jeg søger noget effektivt og småt...og som ikke siger alrverden....f.eks tror jeg at en boks-køler til en Clawhammer kunne fungere...den med kobber-bunden....den siger ikke så meget...og køler rimeligt godt. Så kan jeg modde noget blæser på en sådan fætter....har faktisk udstyret til det...Papst blæser og en stjerneformet plade med huller til 70 og 80 mm forskruninger. Havde tidligere en 80-120 mm fanduct på en gammel boks-køleprofil...fungerede fint.