problemos m. asus bundkort

Diverse d.  16. februar. 2005, skrevet af Ford
Vist: 195 gange.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2005 11:19:36
Svar/Indlæg:
75/18
hej....

Jeg har erhvervet mig et ASUS a7n8x-x bundkort:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Og jeg kan ikke få det til at virke. Når jeg starter pc´eren op slukker den automatisk efter ca. 5 sekunder og det uden nogen lyd. Jeg har sat de samme dele i et asrock bundkort og her kører alt perfekt.

Jeg er på ingen måde en pc-haj og derfor er jeg usikker på om der er noget jeg har overset. FSB´en står dog korrekt... Det jeg særligt har spekuleret på er, om hvis man ikke forbinder front-panelet korrekt (power led, hdd led osv) om det så kan give sig udslag i dette problem?

Jeg kunne godt have brug for en tilbagemelding fra jer om, der er noget jeg skal prøve eller om I mener, at der er tale om en reklamations-sag - i så fald vil jeg sende det afsted her i eftermiddag....

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 11:34:27
Svar/Indlæg:
2732/41
Jeg har brugt nøjagtig det samme bundkort i en anden computer, og den gjorde nøjagtig det samme,
det vidste sig at være CPU kølern der ikke var vendt rigtigt(Troede ikke på det selv)
og derfor ikke havede kontakt med kernen

ang front kablerne, det er lige meget de ikke sidder i, bare startknappen er der

Ford

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2005 11:38:47
Svar/Indlæg:
75/18
Tak for svaret! Jeg har sådan en thermaltake køler som går ned og ligesom griber fat sådan nogle udhæng på soklen - hvilket vel også betyder, at man kun kan sætte det korrekt på. Selvfølgelig kan den vendes 180 grader, men kan det hjælpe. Prøvede så også med en anden køler, men med samme problem.

Vil det sige, at der er en form for sensor på kernen som registrerer hvorvidt der er kontakt til en køler?

# 1 fik du det efterfølgende til at virke?

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 11:44:01
Svar/Indlæg:
2732/41
2# Yeps, den virker glimrende ½ år efter,
og den køler du har er en ganske alm Socket A køler, den kan man godt vende på to måder

jeg tør dog ikke at sige om der er en sensor i cpuen
der måler om der er tryk men jeg kunne godt forestille mig det.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2005 11:47:17
Svar/Indlæg:
75/18
Nå, så må jeg vel hjem og prøve en gang til. Håber det funger...

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 11:52:52
Svar/Indlæg:
531/120
Den måler ikke tryk, men Cpu Bliver bare for varm på et split sekund så den lukker ned med det samme,

been there done that.. :)

Mange mennesker har det med at sætte Cpu køleren på, på den nemmeste måde, istedet for at kigge på bunden hvordan den rigtigt skal sidde, og det resultere jo ofte i knækket Cpu'er.. :(

Ford

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2005 11:57:30
Svar/Indlæg:
75/18
Okay, jeg fået lidt blod på tanden igen. Så må vi se... Dog utroligt, hvis jeg skulle have monteret begge kølere forkert, men Murphys lov gælder stadig!

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 11:58:37
Svar/Indlæg:
531/120
glemte vist lige at gøre det klart, hvordan den rigtigt skal sidde,

det er meget nemt, på den ene side af bunden er der ligesom et "Trin" op, det skal sidde mod den sidde hvor Cpusoklen er forhøjet, hvis den vendes modsat, vil Køleren "ride" på kanten af Cpu soklen, og vil kun have meget lidt kontakt med Selve Cpu'en.. og det gør at den kommer op på max temp på under 1 sek, hvis der ikke var abs II sikkerhed på, ville du have set en røgsky ca 2-3 sek efter du havde startet din comp op..

også kunne du godt købe en ny Cpu :)

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 12:02:19
Svar/Indlæg:
531/120
har dog selv haft samme Mobo, og da pumpen på mit daværende Vandkøling havde en tid hvor den gik i stå, kunne jeg nogen gange komme ind og se min comp stå og blinke med den grønne On lampe ca en gang i sekundet, det var fordi den tændt og slukkede hele tiden, tror nu ikke CPu har haft særlig godt af det, men systemet virkede da.. brændte mig næsten på vandkølings hoved bagefter, det var godt nok avs...

Ford

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2005 13:07:05
Svar/Indlæg:
75/18
Jeg siger mange tak... # 7, det vil jeg lige checke... Det anede jeg faktisk ikke!