10/10 Mbit/s Internet. 395 kr.

Diverse d.  16. februar. 2005, skrevet af SaXoN^
Vist: 979 gange.

SaXoN^
 
Superbruger
Tilføjet:
16-02-2005 23:10:16
Svar/Indlæg:
125/50
Ja jeg faldt over dette link: http://www.dbnet.dk/ ...
Her står jeg kan få 10/10 Mbit/s for 400 kr...
Jeg har hørt om optiske fibre i sverige men vidste ikke det var kommet til danmark..
Jeg er lidt usikker på at bestille det eftersom jeg aldrig har hørt om DBNet før...
Kan det virkelig passe at jeg kan spare 100 kr ved at opgraderer fra 1 Mbit til 10 Mbit? :D?
Hvis i kender noget til det her eller har besilt det så skriv lige hvad oplevelser i har om det :)


perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2005 23:14:27
Svar/Indlæg:
1304/117
Det er bare et mindre problem så vidt jeg ved, da vores "beboernes bestyrelse" har talt om det. Man skal få kabler op i huset, og det koster $$$ desværre, noget i 5,000 eller sådan noget :(



Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 04:13:02
Svar/Indlæg:
406/19
Investeringen i fiberen har en god pris. Men du får tilgengæld også et dejligt produkt. Hurtigt og stabilt internet og evt. tillægstjenester såsom IP Telefoni eller Tv kanaler.

#1 er vist ikke helt ved siden af mht. til installations prisen, mener det er lidt over 4.000kr.



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 10:08:28
Svar/Indlæg:
3712/44
Vi har fået noget lignende i Andelsforeningen, dog ikke samme leverandør. Jeg sidder selv derhjemme på en garanteret 10/10 Mbit forbindelse, men henter for det meste med en 30-40 Mbit. Og det koster 299,- kr om måneden.

Tror efterhånden der er adskillige boligforeninger i Kbh der har denne type forbindelser, vi er i alt fald mange på arbejdet der har "rigtige" bredbåndsforbindelser efterhånden. ;)



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 10:19:14
Svar/Indlæg:
1445/231
3#

Mikael999 sætter sig hen i et hjørne og græder snot, fordi han selv bor langt ude på landet :( :(



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 10:59:31
Svar/Indlæg:
3712/44
#4 > Ja, jeg har også en god ven på Bornholm, og der er det vildeste han kan få i det område han bor ISDN, han kan heller ikke få webspeed eller noget, så det er lidt trist.

Mht. etableringsomkostninger,så mener jeg vi i foreningen var oppe i omkring 3 mill. for ca 480 lejligheder, men det er inkl. inet/telefoni/tv (både coax og digitalt), så det er godt 6000,- kr pr. lejlighed. Ikke ligefrem peanuts, men til gengæld kan man så nøjes (hvis man er typen) med en 512/512 til 49,- kr om måneden, eller en 2/2 Mbit til 110,-..... Endeligt er hver eneste lejlighed/andelshaver frit stillet mht. om man overhovedet vil have inet eller ej. Og hvis man vil ha inet, skal man altså ikke ha' 512/512 ret længe før man har tjent de 6k hjem pr. lejlighed...

Hehe. i øvrigt betalte Andelsforeningen etableringen hos os, og de lægger så bare prisen oveni lejlighederne når de bliver solgt igen, så det har kostet mig 0,- kr at få det oprettet... :e



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 11:01:37
Svar/Indlæg:
1836/61
#3 Lars, for lige at slå det fast, du skriver du henter med 30-40Mbit,
men 10Mbit download er lige 1250Kb/s, dvs. 30-40Mbit er 3750-4000kb/s,
eller er jeg forkert på den ?




Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 11:39:57
Svar/Indlæg:
3712/44
#6 > Ja det er helt rigtigt. Forbindelse jeg har er garanteret til at være MINDST 10/10 Mbit på alle tidspunkter, men samtidigt får jeg lov til at bruge al tilgængelig båndbredde -også udover de 10 Mbit- derfor henter jeg som regel med omkring ~3-4 MB/s. På en rigtig god dag kan jeg komme op på næsten 5 MB/s :)



dd?
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2005 11:42:28
Svar/Indlæg:
31/6
#6 Det passer meget godt ;)
Dog er det samme tabel som ved 128/256/512 osv.
Jeg skulle på nuværende tidspunkt på min 2/2mbit kunnne dloade med 256kb/s men det svinger meget(kommer selvfølgelig også an på hvad forbindelse hosten har).
Har også haft en 10/10 fra http://www.fth-bredbaand.dk/ (også min nuværende isp) og det var sgu vildt :e
Kunne godt komme op på over 1mb/s 8)
Det er meget rart så man ikke skal sidde og for evigt bare for at hente lidt programmer. Men ak ja.. Konen syntes/synes det var/er for dyrt så der går lang tid før dd får sin overkill forbindelse igen :x

dd



Maximus
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 11:47:09
Svar/Indlæg:
538/20
godt det ikke er mig der henter med den hastighed :e :e

Så kan man ikke sætte en film på mens man downloader et eller andet stort :e Man når jo ikke engang at komme til menuen på DVD'en før man hat downloaded 1Gb.

Så er det godt jeg stadig har min 512kbit forbindelse, hvad skulle jeg gøre uden den :e



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 12:05:11
Svar/Indlæg:
1304/117
Lars, hvor bor du henne :e

Jeg ville ønske mig sådan et tilkøbning, har selv 256/128 da mine forældre giver mig ikke lov at selv betale de 100,- oveni at få 2mbit :(



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 12:10:41
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg hentede faktisk 3Dmark05 ... lige da det kom ... på små 42 sekunder ... fra dailyrush.dk .... og der var perioder med overførsels hastigheder tæt ved 9mb/s ...

Se det er hurtig ... (sidder også på DTU's k-net, hvor man ofte kan hente med 3-4mb/s... og nogen gange mere)



#12
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 12:11:01
Svar/Indlæg:
3712/44
#10 > Dine forældre er ONDE.. :p :e :e



#13
PBM
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 12:12:57
Svar/Indlæg:
309/23
-> #5

Jeg kommer selv oprindeligt fra Bornholm, og der havde jeg samme problem. Så nu er jeg faktisk ganske godt tilfreds med 512 kb.

Men jeg ville da ikke sige nej til en 10/10 Mbit, men desværre tror jeg ikke det kan leveres hvor jeg bor :l



Remulus
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 12:52:06
Svar/Indlæg:
108/42
Vi "andre" skal vente mange år før vi så kan få det...

Det skyldes jo alene de MONOPOLSVIN til TDC, der i årevis har bombet dk 10 år tilbage, mht til internet...

Citat: Henning bøssesvin dyremose 13/11 - 04
"512 Kb/s er mere end nok til den danske hustand idag"...

OM jeg fatter, at de foresat kan få lov til at ødelægge etableringen af RIGTIGT net, efter så mange år som monopolsvin... Som jeg ser det, er de landsforræderere mht til udvikling, og jeg fryder mig da også over hver gang nesa og de andre går i krig med udrulning af fiber...

Sjovt nok tudede TDC da de startede... nu opkøber de selv firma'er i sverige der har gjort PRÆCIS det samme...

Jeg ved ikke med jer, men jeg HADER indædt TDC og deres svinske internet politik... og kan kun ryste på hovedet over, at der politisk ikke er gjort noget endnu for at sikre fair komkurrence på området... om jeg fatter det!...

x( x(



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 13:15:19
Svar/Indlæg:
167/6
#14

eh? Udbydere i Danmark kan FRIT begynde deres eget net - det er jo også det FTH og DBnet gør og har gjort i mange år. Det går bare langsomt - TDC bestemmer jo ikke over hvad der ligges i jorden. Undersøg ting FØR du hyler op over noget.
Tjaa 512Kbit er jo ganske fint og nok til det meste - vi kan dog hurtigt blive enige om at det ikke vil være nok til live video og andet i den stil, men IP telefoni kan uden problemer køre på 128Kbit up/down.

Kan kun citere denne lille ting "The faster you download, the bigger your penis is".

TDC har desunden over 20.000km fiber i det danske land - det er dog ikke lagt ud til slut kunder endnu, men det skal nok komme en dag. Det som f.eks. NESA har gang i er jo også noget svineri, de bruger jo 2.000.000.000 af dine penge! De bruger penge som skulle havde været sendt tilbage til forbrugerne, dette ville give os alle billigere el priser... men nu går de til at ligge fiber ned, dog ikke nogen dårlig ide. Men hvis det hele går nede om og hjem så er alle pengene spildt og el priserne vil stadigvæk være høje....



pizzabager
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 13:31:03
Svar/Indlæg:
531/120
har også bolignet, (internet, telefon og kable tv i en løsning) vi er kun garanteret 512/512(pga 70% af de folk der bor her er gamle mennesker som ikke vil betale mere) men det kører altid hurtigere, en test med tptest siger 70 Mbit upload 75 Mbit download..

desværre og der er et desværre, har de en såkaldt trafik shaper, som sørge for at P2P trafikken er begrænset, hvilket vil sige at det kører nok ikke meget mere end hvad der svare til en normal 512 linie,

men det hurtigste jeg har hentet er 5,8 MB/sek fra boomtown, de 380 MB kom sku hurtigt ned.. :)



Remulus
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 13:49:40
Svar/Indlæg:
108/42
#15

"TDC bestemmer jo ikke over hvad der ligges i jorden. Undersøg ting FØR du hyler op over noget"...

Hvad med selv at have lidt indsigt i det??...

Hvis du ikke kan gennemskue TDC's monopol, som de har haft i over 10 år, grundet at de hele tiden har ejet kobberet fra hus ud til vejen og derved har forhindret ANDRE firmaer i at starte op med latterliger ågerpriser for leje og derved siddet fast som mere eller mindre ene-udbyder, så lad være med at svare...!!

Faktum er, at det er TDC der ene og alene er skyld i, at vi ikke har mere internet end vi har... Da de har holdt konkurrenterne og derved priserne nede på andre og bedre produkter...

Derfor hilser jeg sku de udrulninger velkommen...

Hvis TDC har fiber i hele landet, så kan jeg så spørge dig...
Hvorfor bruger de det ikke.???...

Teknologien har været der i mange år...

Ja, go figure...




dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 14:01:26
Svar/Indlæg:
167/6
#17

Det der menes er at TDC ikke kan forhindre f.eks NESA i at ligge et fiber kabel helt ud til dig. Det kan TDC ikke bestemme over.

Men ja nye firmaer der skal ind på det danske marked betaler TDC for leje eller helt køber kobber paret af TDC -> Tele2 har jo f.eks lige købt en masse Tiscali ADSL centraler som ikke her noget med TDC at gøre (andet end at de står samme sted som TDC)
De kan købe kobbetparet helt ud af TDC hvis det passer dem, de betaler så normalt TDC for at vedligeholde det for dem.

Før udruldning af Fibernet skal man kunne se at der er et marked for det og TDC har allerede et landsdækkende ADSL net, som i år kommer op på 8Mbit (efterår) og 4Mbit her til foråret (tilbydes allerede via Webspeed)

Det fiber net TDC har i landet bliver brugt mere end du tror - hele transportnettet er næsten ren fiber. Så det ligger der ude, der er bare det sidste stykke ud til en kunde der er kobber, men at ligge fiber ud til alle lige pt vil blive så urimeligt dyrt at det ikke vil kunne lade sig gøre - el selskaberne i Danmark har jo tænk sig at bruge vist nok et samlet beløb på 15.000.000.000 til 20.000.000.000..... det er der jo ikke nogen der kan hamle op med.

Med VDSL/ADSL2+ vil man jo også kunne komme op på 50Mbit via det og tjaa det ville jeg nu godt kunne leve med.



knolde
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:04:12
Svar/Indlæg:
86/21
Det iNET som du nævner #0 er de igang med at grave ned, her hvor jeg bor i Rynkeby på Fyn. Her er det DBNet og vores elforsyning der står for det, og oprettelsen er omkring 3000-5000 afhængig af hvor meget du gider lave selv :). Se evt. på www.nef.dk under ægte bredbånd...





dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:19:08
Svar/Indlæg:
167/6
#19

hehe Rynkeby ;) drikker i så meget juice *G* undskyld men kunne ikke lade være....
hmm de vil så have 2000 ekstra for at grave et fiber kabel ned fra vejen og ind - ad nogle priser :)



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:28:16
Svar/Indlæg:
2502/221
uanset hvad er TDC nogle MØGdyr!

gimmi 10/10 net istendefor 512/128 til fucking 450kr man!!!!



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:28:21
Svar/Indlæg:
2502/221
uanset hvad er TDC nogle MØGdyr!

gimmi 10/10 net istendefor 512/128 til fucking 450kr man!!!!



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:37:41
Svar/Indlæg:
167/6
#21

prøv nu at blive voksen - sådan bemærkninger hører til i en børnehave og ikke her.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:41:26
Svar/Indlæg:
2126/135
jeg syntes også tdc er nogle svin... :p



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:47:08
Svar/Indlæg:
839/19
#14/15 17/18
Rolig i to..
Ja.. TDC har et monopol og er nogle sviner (som _alle_ firmaer med et monopol) det faktum er svært at ændre på.
Deres priser er sky høje, og ekstra ydelser er de ikke glade for at åbne for. Blandt andet det med at øge hastigheden til 4 og 8mbit.
Jeg syntes bestemt at det er positivt at der er nogen som har modet på at lægge fiber ud til folket. Jeg vil dog give dkwolf ret i at det ikke er smart at EL selvskaberne lægger det ud, hvis de vil noget så kan de lave det over det net som allerede eksistrer og levere internet via strømnettet, det ligger der jo allerede - og hvis min hukkommelse så kunne de i tyskland under forsøg få hastigheder på 50mbit og mere..




Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:52:07
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg skrev f.resten et brev til db og spurgte om noget mere konkret info.. Fik det ikke men de sendte et par billettet til en boligmesse i forum... :) Pænt gjort, selvom jeg ikke lige gad.
Jeg har tålmodighed, bla. derfor jeg bruger oc.dk... så jeg kan godt vente de 6mdr før der er 10/10 i vores gade... desværre har jeg ejerlejlighed, så der er ikke nogen der betaler for os!



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:57:19
Svar/Indlæg:
2502/221
21# WHINE!

det passer jo såå... desuden er møgdyr ikke et bandeord, elelr? 8) :p



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 16:57:21
Svar/Indlæg:
688/32
TDC sux!!! 😛

Ej men de er sq nogle svin... de opkøber alt og alle der starter noget nyt i DK og lukker det så det ikke vokser sig stort og slår dem selv.

Deres support og sælgere er da osse fuldstændig til at lukke op og skide i.

Min bror (som aner intet om teknik) ringer ind til dem og siger at han skal starte firma. Han forklarer at han skal bruge 5 telefoner som skal på én linje. Denne linje skal kunne rumme mindst 2 samtaler på en gang.

Idioten hos TDC leverer så de 5 ISDN telefoner uden at konverterer hens linje til ISDN.

Da jeg så endelig får banket fejlen ind i hovedet på dem og de får det rettet er der gået 2 måneder. (1 måned efter åbning af firmaet TAK TDC)

Da han så senere bestiller en Bredbåndsforbindelse sender de self. et filter til en analog inet linje så der gik osse lige nogle uger inden det kørte.

Så jo... jeg hader TDC BIGTIME!!!



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 17:22:03
Svar/Indlæg:
167/6
#25

Nej TDC har/er ikke et MONOPOL - at de ejer det meste af kobbernettet i Danmark er en anden sag. Det gør dem ikke til et monopol, hvis TDC var et monopol ville der kun og KUN være TDC at vælge, konkurrance ville der ikke være noget af. Selv om TDC ejer kobbernettet så bestemmer de ikke over det, de kan ikke så meget som nyse uden at Telestyrelsen skal ind og godkende det, at Telestyrelsen så må ikke har gjort sit job godt nok er jo ikke TDCs skyld.
4/8Mbit som ekstra ydelser? what... det har jo intet med ekstra yderelser at gøre, langt de fleste forbindelse som TDC har er 512 eller 1024Kbit, så der er ikke det store marked for 4 eller 8Mbit. Men her senere på året kommer TDC KabelTV med TVviaIP som godt kan bruge ekstra hastighed :)

Tror nok det var NESA der testede DSL via ELnettet men det blev dømt til at være for ustabilt og ikke brug bart i Danmark - og ifølge dig gør det jo NESA til nogle svin....



Stratos
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 19:40:17
Svar/Indlæg:
189/18
Lige for tiden går jeg og hjælper Energi Fyn med at lægge fiber ud til private hjem i Båring (Nord Fyn). Det er DB (Dansk bredbånd) som sørger for internettet.

Godt nok bittert at gå ude hos private; hr. og fru jensen på 55 og vide de snart har en 10mbit begge veje, som inden for kort tid kan opgraderes til en 100mbit :x



SaXoN^
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:24:45
Svar/Indlæg:
125/50
Når... Cool med alt det feedback (og skænderi :P)... Jeg bor på fyn.. Nærmerer Odense.
I skriver at oprettelsen kan blive dyr hvis der ikke er fiber i jorden... Ved i noget om, om der er fiber i jorden her?



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:26:34
Svar/Indlæg:
839/19
#29
Du misforstår mig.
Markedet er måske begrænset for 4 og 8 mbit, men hvis muligheden er der - så vil den sten sikert blive brugt. TDC ville blot ikke have det og hvis min hukkommelse ikke svigter mig sagde at nettet ikke kunne tåle det - vås vås vås.
Hvad angår NESA, nej jeg vil bestemt ikke kalde dem for svin, de har prøvet og dømt at de ikke vil give deres kunder noget som ikke var stabilt nok (ikke at jeg har hørt om det før, men ud fra dine udtalelser).
Hvad angår TDC, så kunne de sætte priserne ned, drastisk. Priserne er latterligt høje, en ting som kun kan lade sig gøre når man har noget monopol ligende. Jeg vil godt give dig ret i at TDC ikke har monopol - men det er godt nok ikke langt fra. Du siger selv at de selv sidder på det meste af kobbernettet, og det gør at de kan styre priserne og udbud på markedet.

/Kingu



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:36:02
Svar/Indlæg:
167/6
#32

Hvem ved hvad der vil ske med det danske alarmnet, der bruger et signal område tæt på ADSL signalet. Det skal man jo være ret sikre på inden det gives løs. Men det er nu afmeldt og 4/8Mbit kommer her senere i år. Men med hensyn til ADSL2+ og VDSL skal stadigvæk undersøges helt til bunds.
Hvis du bare vidste hvad et landsdækkende ADSLnet koster ville du sikkert falde ned af stolen. Du er jo ikke i en situation at du kan sige at TDC uden problemer kan gøre det, så den kommentar holder jo ikke nogen steder.
TDC bestemmer igen ikke 100% over sit eget kobbernet -Telestyrelsen og andre kan til hver en tid bede TDC om at sætte priserne ned, men hvis TDC kan komme med tilstrækkelig dokumentation for at det ikke kan køre rundt vil prisen blive som den er, ellers sættes den ned.



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 22:50:18
Svar/Indlæg:
839/19
#33
Kobbernettet som bruges til ADSL skulle da meget gerne være det samme som du ringer via. Et net som har været der i langtid. Ja det kræver en vis del vedligeholdelse, men forklar lige hvordan eksempelvis svenskerne kan have snot billige ADSL og fiber forbindelser, og hvordan det kan være at Danmark ligger i toppen hvad angår priser.
De 4 og 8mbit forbindelser kunne have været på markedet for 2-3 år siden, uden at der ville have skabt TDC problemer, men nej nej først skulle der brok til fra de ISP'er som bruger TDC's net og så skulle Telestyrelsen ind og lægge pres på TDC.
Ud over det så har Telestyrelsen indtil flere gange været efter TDC og der sker næsten ingenting, enten det eller også går der meget langtid.

Men nej, jeg har ikke nogen ide om hvad det koster, men så dyrt kan det umuligt være.

/Kingu



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 23:03:20
Svar/Indlæg:
167/6
#34

den helt store forskel ligger i et par ting
1. Svenske udbydere kan selv vælge og vrage de steder de har lyst til at lave ADSL i -> TDC SKAL tilbyde ADSL til så mange så muligt og lige pt er den oppe på vist nok 96%, det er lige meget om der er 5 eller 1200 der skal have det og tro mig det er IKKE biligt at lave ADSL centraler på de vist nok ca 1200 telefon centraler der er i Danmark
2. Bredbånds bolaget bruger en del steder det fiber som svenske universiteret har lagt ned, så slipper de for at skulle betale det og det er heller ikke billigt.

Om Danmark ligger i toppen af priserne er jo så meget sagt, den sidste undersøgelse jeg læste på computerworld.dk var at Danmark var meget dyr, men den undersøgelse blev hakket ned nogle dage senere fordi de priser de havde sammenlignet med i andre lande var "tilbud" og korttids priser, også var StofaNets priser regnet forkert og de stod sammen med ADSL priserne så en gennemsnits Dansk 512Kbit vist nok kom til at koste mere end den fakisk koster her hjemme - ret sjovt men tjaa sådan kan det gå når man renger forkert :)

Markedet skal også være der før at noget som helst kommer ud, men ja det kunne sikkert havde været ude for 2 år siden. Men hvad faen skal man med et produkt som ingen vil købe - nu kommer du sikkert med at det skulle de nok få solgt... tjaa mange private har dårligt nok en 512Kbit forbindelse og gennemsnits forbruget på dem er også meget lavt - Hr og Fru DK kan ikke se hvad de skal med det jo - der i ligger problemet.
De andre udbydere har det jo med at komme med det er store stygge TDC der driller - et par gange har de fået ret - men mange gange så tuder de jo fordi de kan. Den type ses tit og ret meget i USA. Man sætter heller ikke bare lige et nyt produkt på gaden som en 4Mbit, det tager tid at sikre alt er i orden og virker som det skal. Man kan bare ikke trykke på en knap også sige "sådan".

Og siden du ikke ved hvad de koster så kan du jo heller ikke vide hvad det koster. Så hvem siger ikke at det koster en formue, hvis du bare ved hvad det koster i ADSL modemmer, DSLAMer og BBRASer så kan man hurtigt se at det koster kassen at have ude hos kunder, de penge skal hjem igen før man kan gå til næste stadie.



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2005 23:04:25
Svar/Indlæg:
167/6
Men nå jeg gider ikke mere - så må du selv om hvad du syntes om mit indlæg her over.



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2005 23:32:45
Svar/Indlæg:
839/19
#35
169.807.000 kr. skulle TDC så ind hvis alle deres ADSL kunder havde en 512/128 (taget fra TDC's egne tal)
Altså noget i nærheden af 170 mio.
Hvormeget der går til driftomkostninger kan det jo være at du kunne oplyse om, det lyder i hvert fald som om at du har styr på det hele.
Uden at vide det helt store, så lad os sige at 110 mio. kan dække driftomkostninger, så er der stadig 60 mio. til udvikling, profit og afbetaling på hvad det kostede at lægge nettet ud.
Ja jeg kan nok se at der er langt op til at dække beløbet, men igen, ovenstående beløb er pr. måned. Ud over det så får TDC jo også penge for telefoni som kører på samme net. Og oven i hatten diverse gebyrer.

Ja jeg ved godt at TDC er et aktieselvskab, og derfor har nogle investorer som gerne skulle tilfredsstilles, men de skal da heller ikke lige frem svømme i penge som Joakim von And..

Jeg tvivler godt nok på at de ikke kunne cutte priserne væsentligt, eller eventuelt sætte hastighederne i vejret og tage mindre for dem.

/Kingu



Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2005 07:59:01
Svar/Indlæg:
406/19
Tror i ikke hellere i skulle oprette en TDC tråd i stedet? :p
Lad dog SaXoN^s tråd blive på sporet!



Remulus
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2005 08:46:48
Svar/Indlæg:
108/42
#38... enig... men lige en kommentar...

#36

Det du siger ændrer overhovedet ikke på det faktum, at det er TDC der har siddet og sidder på deres kobber, siden lykkketoft solgte det statsejede TDC tilbage i 90'erne...

Det tager latterligt høje priser for leje af deres kobber, og holder derved andre firma'er i skak, og derved holder de udviklingen tilbage... Derfor monopol...!! VDSL har kunne køre på kobbernettet i årevis, og det er ikke dyrere at drifte en ADSL... men nej nej... det er jo for hurtigt til DK...

TDC udnytter deres monopol... længere er den ganske enkelt ikke...



Wizard
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2005 09:15:31
Svar/Indlæg:
845/46
#0
Hvis DBNet har noget i dit område kan du roligt bestille det.
Jeg har har haft DBNet i over 1 år nu og det virker bare.
Der har været et par udfald, bla. da deres DNS server gik kold, men i det store hele er der ingen probz.





Zodric
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2005 11:10:11
Svar/Indlæg:
48/6
Er der nogen der kender og har erfaringer med www.comx.dk ? de sælger 10/10 for de 300kr. men mener også oprettelse er på de 5000kr. :l



BOOOMER
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2005 11:26:08
Svar/Indlæg:
170/29
i mir område koster det totalt 1445 kr.. som engangs beløb. og derefter 395 i md.

tror jeg vil bestille det. :e



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2005 12:26:00
Svar/Indlæg:
6052/189
hvis jeg skal have fiber, koster det vist mig 5500 at få gravet ned..

Tror kun at det er NVE der gider gøre det.. Bor på landet :P