Jeg aner ikke et klap om hvilke harddiske som er hurtige, og hvilke som ikke er. Jeg er klar over at WD raptor nok er den hurtigste SATA disk man kan få, men hvis man nu ikke skulle vælge en raptor, hvilken harddisk er så næst i rækken af hurtige disks ??
#5, Native Command Queuing (NCQ) som du refererer til skal understøttes af HD controlleren før det har noget effekt, men så sparker det absolut også rigtigt fra sig.
#7 siger du ? jeg sidder her med en pakke med 4 af deres 40gb modeller der skal afsted over til dem... fanme trælst (Ffor at sige det å' godt jydsk) ... alle døde inden for under 1 år også \: Og de har skam været kølet, og på ingen måde været skamtæskede...
Jeg ville dog gå efter noget hitachi 7k250... bedre bliver det bare ikke imo (o:
maxtor diamond max 10 som flere af de andre skriver. 16 mb cache. Mere stille end raptoren. Søg på google med raptor og maxtor diamond max 10. Jeg læste en sammenligning i går af de to diske. Raptorens 10000rpm sætter sig igennem i mange sammenhænge men maxtoren bidder godt fra sig og vandt over raptoren i flere sammenhænge. Mht. loading af Farcry så tog det 24sekunder på raptor og 26 sek. på maxtoren....ikke meget mener jeg når du skal tænke på indkøbspris og pris pr. gb.