Bang, det hedder anti-korrosionsvæske, og er kun nødvendigt hvis man har flere metaller i systemet, fx alu i sin radi og Cu i kølehovederne.
Personligt kører jeg med en masse deminiraliseret vand tilsat en smule (blå) kølervæske, det er rent gift for alger :)
Reservoir'et afgiver en lille smule varme, kommer an på materiale og størrelse (Det kan man tydeligvis mærke hvis man mærker på det under brug)
Chipsættet udvikler ikke så meget varme som de to andre komponenter (CPU og GPU/VPU), samtidig er det ikke så OC-afhængigt af temp (min egen erfaring med lidt backup fra forskellige fora'er). Så noget med:
reservoir -> Pumpe -> CPU -> VGA -> Chipset -> Radiator
Kan godt se der kan være tydeligi fysiske problemer med denne rækkefølge, men det kommer til dels an på hvor radi'en bliver placeret.
Desuden har jeg placeret radi'en sidst i kredsløbet. Hovedårsagen er at maksimere trykket på vandet i kølehovederne (= mere turbulens = mere varmeafgivelse til vandet). Self vil højere turbulens i radien også være ønskeligt, men at vandet bare trasker langsomt igennem er heller ikke af vejen, men det er jo en personlig afvejning.
Håber det kan bruges.
(Og hvis nogen af de hardcore vandhoveder (og her tænker jeg ikke på at Maze4 kommer forbi :D) retter mig og min teori er det skam helt i orden)