foreign drive

Diverse d.  18. februar. 2005, skrevet af Ford
Vist: 167 gange.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
18-02-2005 13:01:53
Svar/Indlæg:
75/18
Jeg har lige skiftet bundkort og haddisk. Jeg har installeret xp forfra og da jeg så slutter slave hd til kan jeg ikke få øje på den under "my computer". Under administrative tools -) device manager kan jeg så se den, men den står anført som "foreign drive"? Hvad f** er det for noget? Den er formateret til samme fil-system. Så det jeg så har måttet gøre er, at slette partitionen og bagefter formatere, hvilket jo ikke er hensigtsmæssigt når alle ens data lå på drevet (har dog flyttet data over på en tredje hd forinden).

Så hvad er det for noget og hvad skal jeg gøre næste gang jeg skal have nyt bundkort?

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2005 14:56:07
Svar/Indlæg:
1262/95
My Computer -> Manage -> Disk Manager -> Højreklik på den disk der står som "Foreign drive" og vælg "Import Foreign Drive"

Foreign Drive opstår når du har en disk der er oprettet som en dynamic disk, når du sætter den til en anden Windows XP installation, end den disken er oprettet på, så ser XP disken som en foreign disk.

Hvorfor XP opfører sig på denne måde tør jeg så ikke gætte på, men umiddelbart er mit gæt noget, at det er noget sikkerhedsmæssigt.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
18-02-2005 15:45:54
Svar/Indlæg:
75/18
Det er rigtigt... Havde jeg sgu glemt... Takker...