Overclocker
Tilføjet:
18-02-2005 15:02:45
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej!
Jeg har det mest underlige problem som jeg håber nogle er Jer hardcore hardware dudes kan hjælpe mig med.
Jeg har lige samlet en helt ny pc. Det har jeg gjort mange gange før så jeg er ikke helt grøn, men mit nuværende problem er sgu for underligt til at jeg kan løse det.
Jeg har lige købt og samlet følgende pc :
Asus K8N mb
Athlon 64 3200
400w strømforsyning
512 pc3200 Kingston ram/512 pc3200 Kingston ram (se tekst)
Point of View Geforce 6800
Maxtor 160 gb hardisk
Samsung diskettedrev.
Ok, samler lortet og forsøger at boote.intet skærmbillede. Jeg tjekker at begge strømstik er sat til motherboardet. Der er strøm i motherboardet og alle blæsere (både kabinet, cpublæser og grafikkort) kører. Jeg tester så mit grafikkort i min anden computer og det virker fint. På det tidspunkt havde jeg de 512 pc2700 ram så dem tester jeg også i min gamle pc og de virker fint. Køber nogle nye pc3200 ram da jeg havde hørt at det måske var det. Jeg forsøger med dem og det giver samme fejl.intet skærmbillede! Prøver med en anden 400 w strømforsyning jeg har liggende og det giver samme problem. Hiver alt ud af kabinettet og tester det med kun grafikkort, ram, cpu og blæser på en ikke-statisk overflade. Samme problem. Har testet al min hardware (på nær cpu og motherboard) i den gamle pc. Alt virker. Men ikke med K8N-boardet. Hmm, tænker jeg. Gad vide om det er motherboardet. Så jeg sender det tilbage og får et nyt et par dage efter. Glad installerer jeg lortet og.samme problem! Arggg! Godt så, jeg sender derefter cpu´en tilbage og modtager hurtigt en ny og installerer den. ARGGG! Samme problem!
Tænker på om det er noget med AGP-porten i forhold til motherboardet. Men i manualen står der at det bare skal være et 1.5 v gfxkort og det er det sååå..
Hvad kan problemet være!? Hvis nogen kan knække denne nød så bøjer jeg mig i støvet for denne Hardwaregud!
Tak på forhånd for alle bud på hvad problemet kan være.
SlankeDex