Ja, nu har jeg så fået mit MSI k8n neo2 socket 939. Alt er sat i og det poster fint og kører i bios. Jeg skal så have raid 0 som jeg har haft før, med 2 stk sata Samsung Spinpoint. De er sat til sata1+2 og er enablet i bios. Raid er også enablet. Under post trykker jeg F10 så jeg kan oprette raid 0. Det går fint. Under opstart skriver den "stripe healthy" og har fint fundet mine diske. Jeg skal så installere XP Pro. Trykker selvfølgelig F6 lige efter start. Putter derefter den medfølgende diskette fra bundkortet i. Installerer "Nvidia raid class driver" og "Nvidia nforce storage controller". Har også prøvet at installere dem enkeltvis. Der står absolut INTET i manualen om installation af raid. Lidt efter får jeg fejlen: "Filen nvraid.sys kunne ikke findes". Og det var så det. Længere kommer den ikke.
på din cdrom ligger chipset driveren. find den . ligger typisk under driver på den. eller dl den hos Nvidia. gå ind under ide/winxp/ der ligger filerne til floppyen .
de hedder disk1 idecoi.dll nvatabus.inf NvAtaBus.sys nvcoi.dll nvide.nvu nvraid.inf nvraid.sys nvraidco.dll nvuide.exe txtsetup.oem kopier dem over på en floppy disk
#5: Det er prøvet uden resultat. Hælder til at jeg ikke har en cd med XP sp2, men kun den "gamle". Vil prøve at lave en slipstreamed cd med SP2. Har været inde på MSI´s forumside. Andre har samme problem.
Men den driver der er på disketten. Der er den til bundkortet (storage controller), og så raid driveren. Jeg skulle først indlæse storage controlleren, så raid driveren, og så videre til valg af partition osv.