Jeg kunne godt tænke mig et semi-proff kamera til mit nye firma, hvor der skal tages billeder til digital billedbehandling, når der skal arbejdes med grafisk design til print og web.
Jeg har haft holdt lidt øje med Sony Cyber-shot DSC-F828, som ser godt ud i mine øjne, især efter prisen. Her er hvad jeg har haft i tankerne til at starte med. Hvad siger I til dette?
Faktisk er det billed kvaliteten som er kameraets svaghed. Der kommer meget støj på når du bevæger dig over iso 100 så du er afhængig af god belysning når du skal tage dine billeder.
Så laver det også chromatic aberration - som vist her:
Køb et Canon 300D, og med en hacked firmware kan du få kameraet op på højde med et 20D, bla. kommer der ISO 3200, spjlet bliver låst op og man kan vælge styrke på flashen. Jeg har selv et 300D og det er bare top nice. Bare synd at huset er af plastik, men det gør jo kun prisen mindrer. Ellers skulle du vente lidt endnu og købe det nye 350D som skulle komme i marts. Nogen forbedringer som er at nævne er 8.2MP. Den nye buffer kan rumme 16 billeder hvor den i 300D kun kan rumme 4billeder, så kameraet er hurtigere til at tage kontinuerlige billeder. Opstartstide en også blevet noget hurtiger, 0,4sek hvor 300D er 3sek om at starte op. Prisen på 300D falder også en del når det nye kommer på market.