ADVARSEL !

Litteratur d.  21. februar. 2005, skrevet af The Boss
Vist: 5742 gange.

The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-02-2005 10:19:43
Svar/Indlæg:
4741/1690
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 10:57:53
Svar/Indlæg:
4263/107
Øhm... Er det ikke dem i har haft en rekvalme for i toppen, i lang tid ?:(



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:02:15
Svar/Indlæg:
3943/44
#1 tror måske at det er derfor at de gør så meget ud af det!



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:04:11
Svar/Indlæg:
10398/435
hvorfor kun lige de produkter? kan man godt bestille et andet produkt og så forvente at få det?



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-02-2005 11:10:14
Svar/Indlæg:
4741/1690
Jo, vi havde sidste år en reklame fra dem - men derfor bør vi jo alligevel orintere læserne om hvad der rør sig i PC junglen....

- og vi tog blot deres hoved produkter.



Doc22
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:10:19
Svar/Indlæg:
403/43
En fin advarsel.

Men men som #1 er inde på, så er det da lidt af en reklame, hvilket jo kan være fint nok, hvis det er det, der meningen. Men sådan noget med at pakke det lidt ind, det er nok ikke lige den fede måde.

Hvis man vil lave en reklame, jo så laver man den da helt almindeligt, eller hvad?

Ellers begynder vi nu at se fx. fønex.dk er bare så fede. (Bare et eksempel)

Mvh Doc22



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
21-02-2005 11:11:23
Svar/Indlæg:
7881/1165
...ja, men går det i stykker.. Skal i jo ikke forvente at få en ny vare retur ;)
Synes det er fint nok der bliver advaret om den slags, for det kan bringe ret mange i en uheldig situation.
De kan jo den dag de bliver erklæret konkurs, skynde sig at sende de sidste bestilte vare. Ja selv de defekte dele de har liggende, for lige at få de sidste penge i kassen.
Så jeg takker da for oplysningen🙂



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-02-2005 11:16:07
Svar/Indlæg:
4741/1690
#5

Der er ikke tale om nogen form for reklame - det er blot en alm. advarsel - og så en henvisning til hvor man så kan finde de produkter ellers....



Doc22
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:21:38
Svar/Indlæg:
403/43
#7

Som jeg også skriver, en fin advarsel :)

Resten udlægger du, som du vil.





|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:22:25
Svar/Indlæg:
2694/107
#7
Det er meget sødt af jer så linke til et andet sted hvor vi kan købe de varer... men vi kender jo allesammen edbpriser.dk og det er jo ikke så svægt at bruge 2 minutter derinde inden man køber en vare.

/Ash



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:32:03
Svar/Indlæg:
4954/69
Jeg vil ikke sige det har noget med reklame at gøre, men en hjælp til de folk der måske ikke tænker så langt som andre..



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:37:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Kunne ikke have sagt det bedre selv... :D



Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:45:18
Svar/Indlæg:
657/18
ADVARSLEN ER SUPER...... ;)

men Reklame er det da lidt jeg tror fint at midtdata.dk 's boss osv. sidder fint og klapper sig i henderne over det der... (hvis de ser det) man skulle nok have linked til lidt flere eller en overordnet (www.edbpriser.dk )
for jeg tænker hvorfor lige midtdata ???

Men ok hvis i ikke siger det er reklame og bare tilfælde så FINT med mig :)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 11:59:49
Svar/Indlæg:
6531/410
hvorfor lave rekvalme :l for et firma mens man advare mod et andet.

en anden gang burde i nog bare henvise til edbpriser eller slet ingen ting.

ikke særlig seriøs indlæg



Remulus
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:09:46
Svar/Indlæg:
108/42
Kan vi ikke også få at vide, hvad de så hedder når de starter op igen under et andet navn??...

Den slags pis kan jo lade sig at gøre i dagens DK...
x( x( x(



JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:13:25
Svar/Indlæg:
207/50
Som alle andre syntes jeg det er fint med en advarsel, men syntes ikke det er i orden at henvise til en bestemt forhandler.
Hvad med at fortælle folk, hvad de skal tænke på istedet - evt. e-mærke eller andet.

Hvis man vil henvise til en bestemt forhandlere syntes jeg det vil være passende at markere informationen som reklame eller anonnce. Syntes heller ikke det er passende at henvise til edbpriser.dk - det er jo ikke ligefrem en tjeneste som er oprettet for at være flink, det er en forretning som alt andet.

Det er bare min holdning :l



#16
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:18:39
Svar/Indlæg:
734/32
Citat oc.dk taget fra http://www.overclocking.dk/om-...

"Vi ønsker at være kendt som en uafhængig nyhedskilde til information omkring hardware. Vi vil på ingen måde at lade os påvirke i vores holdninger og meninger af kommercielle interesser"

Er den målsætning droppet?




Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:20:00
Svar/Indlæg:
1881/217
Det er en advarsel, så tag den til jer eller ej.

Ville det ikke være underordnet om det er midtdata eller edbpriser der bliver linket til?

Hovedesagen er, at i skal holde jer lang væk - SERIØST langt væk fra Jysk Data Service, med mindre i altså gerne vil have en fæl smag i munden efter i er blevet seriøst rå pumpet i halen af ejeren af Jysk Data Service.

Det er sikkert ikke helt uden grund at denne nyhed er blevet postet.

Så gør jer selv en tjeneste, og undlad at handle der, og gør jeres venner og bekendte den tjeneste at sige det til dem.



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:20:48
Svar/Indlæg:
1155/43
#13 Enig

Det med at Overclocking på egenhånd går ind og reklamere for kun ET andet site er useriøst, og slører ideen med at overclocking/hardware-test skal forblive "ukøbt". Link enten til alle de firmaer der har pågældende produkt, eller også til den side på edbpriser som lister alle de pågældende firmaer.

Dette minder lidt om den gang en "formodet" admin, reklamerede for et eller andet produkt i news !... den blev fjernet, og det bør dette link til midtdata også !

For det andet kan jeg slet ikke se hvad overclocking/hardware-test har med dette at gøre ? At nogle brugere har haft problemer med det pågældende firma er da surt, men jeg har da personligt 2 gange have forbrugernævnet på nakken af midtdata, fordi de ikke overholdte dansk lovgivning ! Begge gange har midtdata måtte give sig!

Min formodning er at en af crewet har haft problemer med firmaet, og derfor som trussel hænger firmaet ud...

Spørgsmålet er om det er det disse sites bør bruges til ? Jeg kan ikke andet end ryste på hovedet !



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:21:25
Svar/Indlæg:
1836/61
Enig med folk herinde, godt med Advarslen omkring den butik.

Men at henvise til EN anden onlinebutik er for dårligt, når der er så mange gode derude. Har selv handlet hos den omtalte butik og ikke haft nogen problemer med dem, men skriv da istedet folk skal handle hos butikker de kender og stoler på.

Det er bare min 25 øre om indlægget.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:38:41
Svar/Indlæg:
23132/740
... typisk nørd-"millimeterkorrekthed" :00

Sorry to say.

Syn's virkelig, at folk går i små sko, hvis de kan hidse sig op over sådan noget.

Der står "f.eks." og skal tages som forskrevet. Nemlig et eksempel. Der kunne have stået "EDBpriser.dk", men det gør der ikke.

Det eneste, efter min mening, useriøse ved denne nyhed, er "folks" reaktion på noget ligegyldigt.

At hive Oc.dk's retningslinjer frem pga. sådan noget her er...

Oc.dk's retningslinjer har til alle tider været klare, og bør end ikke diskuteres her, da det er langt fra relevant.

Sidens øverste udsteder en kollektiv advarsel, og straks falder folk over et simpelt ord. Kender også til det fra den virkelige verden. Milimeterkorrektheden, men så drop det da.

Man spø'r hvad klokken er: "ca. 12.30" er svaret, hvortil en eller anden retter med "nej, klokken er faktisk 12:28".

Sådan noget er seriøst irriterende. Informativt, men langt fra relevant.

Også i denne sammenhæng.

Så før I kommer for godt i gang, så tag jer sammen og tænkt jer om en gang til.

Jamen tillad mig at støtte op om Steen og sige, at jeg kun har fuld forståelse for det han har skrevet. Nemlig "f.eks.".

Der er ikke noget slet skjult budskab i det, og der vil heller aldrig være det.

Oc.dk og H-T.dk's største og stærkeste kort er, at vi er uafhængige og ikke er i "lommen" på nogen. Det er en ting vi kan være stolt af, og det er synd for dem af jer, der ikke kan forstå det nok, til at vide, at Steen ikke har ment noget med sit eksempel.

Længere er den sådan set ikke...



#21
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:40:36
Svar/Indlæg:
406/1
personligt synes jeg det er helt fint at gøre opmærksom på ting som dette, -jeg ville dog måske nok have valgt en lidt anderledes formulering... med hensyn til linket til midtdata er jeg lidt i syv sind, på den ene side er midtdata et firma med et godt omdømme som fører omtrent de samme produkter men på den anden side er der jo indtil flere firmaer der opfylder de krav. Men for det tilfælde man finder anbefalingen af midtdata usmagelig, ja så er det at linke til edbpriser da ikke meget bedre, -edbpriser.dk er måske den bedste prisguide inden for edb vi har, men heller ikke edbpriser er ene om fadet. -så lad os da bare glemme den snak.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:42:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #21

Fornuftig snak 8) :e



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:51:50
Svar/Indlæg:
2664/97
tror også lige jeg vil gentage det som alle allerede har sagt

synes det er ok med en advarsel, men ikke at linke til at bestemt firma..

så har jeg også sagt det, er der ikke flere der synes de skal gentage denne sætning :00 :p



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 12:59:09
Svar/Indlæg:
1155/43
#NoNig

Milimeterkorrekthed eller ej, så undre det mig at overclocking går ind med en sådan advarsel ? Hvorfor så ikke advare for chippen.dk og alle de andre ?

Som tidligere skrevet, så har Midtdata mere end en gang prøvet at tage røven på mig, hvilket dog heldigvis ikke er sket ! Og jeg er helt sikkert ikke den eneste som har krydset klinger med Midtdata.dk og helt sikkert heller ikke den sidste.

Nu ved jeg godt at alle firmaer har deres tilhængere og deres modstandere, og at man derfor ikke kan finde et eneste firma i Danmark, der har 100% tilfredse kunder.

Men siden hvornår har Overclocking.dk/Hardware-test.dk haft som formål at skulle hænge disse ud ?

Hvis det er, så vil jeg da gerne have hængt Midtdata ud, for ikke at have ville bytte et grafikkort og en cpu. (Jeg ved godt dette sidste er plat, men når man tænker over det, så er det ikke mindre plat end "advarslen" i toppen!!)



#25
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:01:00
Svar/Indlæg:
499/767
Nu går folk godt nok i for små sko.... x(

Når man fraråder et firma, og ellers har argumenterne i orden, må det være fint, men omvendt må man også henvise til et alternativ, og at det tilfældigvis bliver Midt-Data denne gang, fatter jeg ikke kan få folk op at køre.

Jeg postede i går to nyheder, hvor jeg begge gange brugte priser fra shg.dk - skal i ikke også kritisere det... ?:( x( ?:(

Det er ufatteligt at man sidder og kritiserer sådanne småting... :l



#26
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:03:23
Svar/Indlæg:
499/767
#24 --> Sidst jeg tjekkede var der forskel på enkelte tilfælde af påstået dårlig kundeservice og at et firma er ved at gå konkurs ?:(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:07:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #24

Ville nok også, som Steen, gå lidt i forkant med en forretning man selv har reklameret for.

Det er nok hovedargumentet.

-> #26

Enig.

Ser slet ingen grund til at drage paralleller herimellem. Vi bragte jo også en nyhed vedr. nVENTIV's konkurs og de nye ejere af deres patenter.

Mindes ikke noget ramaskrig dér... :l :00



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:11:07
Svar/Indlæg:
1155/43
#KIJ

So what ? Læs hvad det er jeg synes er for dårligt, og kom så igen.

Hvad er det der gør at dette firma skal hænges ud fordi nogle brugere 'påstår' at de har været udsat for dårlig kunde service? Siden hvornår har overclocking.dk/hardware-test.dk skulle lege politimand ?



Terle
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:11:56
Svar/Indlæg:
145/36
#0 thanx

allle: skal vi så tilbage til vores oc projektor? ;)

Jeg skal have gang i mit vapochill, så min cpu kan få skridtpryl :e

mvh
terle



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:12:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Det gør "vi" heller ikke.

Vi advarer blot folk imod, at handle dér.



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:15:54
Svar/Indlæg:
1155/43
#NoNig

Alle der betaler penge for en reklame, kan vel i sagens natur få en reklame på dette site. Jeg tvivler på at overclocking.dk/hardware-test.dk går ind og kikker i regnskaberne, for at se om det pågældende firma er ved at gå konkurs, og om det behandler deres kunder ordentligt.

Alle reklamer er på overclocking.dk/hardware-test.dk er vel ikke mærket "GODKENDT" af sites ejere ?

At Nventiv gik ned i sin tid var en nyhed fordi der kun var to firmaer der reelt producerede kompressorkøling til folket. Der var så vidt vides ikke nogle kunder der blev snydt under den lukning osv. Altså kan det slet ikke sammenlignes !



#32
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:18:05
Svar/Indlæg:
499/767
#28 --> Kan du ikke læse ?:(

Der står jo at firmaet er under afvikling - det betyder at du ikke har en garanti for at få din vare, da firmaet måske lige pludselig er erklæret konkurs - kan du ikke forstå at der er stor forskel på det, og enkelte tilfælde af påstået dårlig kundeservice... :00

"Vi" hænger absolut ikke nogen ud, "vi" advarer om et firma, som er på vej mod at blive afviklet - hvis ikke du kan se forskellen, så er det dit problem... :l



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:18:21
Svar/Indlæg:
1155/43
#NoNig...

Jeg prøver igen. Er det overclocking.dk/hardware-test.dk's opgave at hænge firmaer ud?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:21:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31 + #33

Kan ikke sige meget andet end det KIJ siger, at du har misforstået noget.

Er ked af at du har et stort problem med det, men der er vitterligt ikke noget at gøre ved det. Det er en service som OC.dk tilbyder.

Kan ikke andet end at være ked af, at der er nogle som ikke forstår det overordnede budskab, men fokuserer på petitesser :r :l



Slow-mo
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:26:46
Svar/Indlæg:
330/34
Det er fint med advarslen.
Det er fint med sådanne initiativer.

Der hvor filmen knækker er reklamen for midtdata.
Ikke fordi firmaet måske ikke er ok, men det er ikke rimeligt, iforhold til midtdatas konkurrenter.

Dette skal stoppes.

Slow




Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:35:29
Svar/Indlæg:
2126/135
Cape-Diem.... Som flere herinde prøver at sige til dig. Så er der en MEGET stor forskel på at advare mod at firma under afvikling, og så advare mod et firma der har dårlig kundeservice.
Rent lovmessigt og etisk set, er der intet mod at advare som oc.dk gør her.
Oc.dk's begrundelse ligger i at der opstår nogle juridiske problemer, hvis man vil benytte sig af sine reklamationsrettigheder vedrørende et køb hos et firma der er gået konkurs.
Den tidligere ejer af firmaet eller de kommende ejere kan rent juridisk fratages erstatnings/ombytnings ansvar i enkelte sager, hvis tingene går galt.
Loven er sådan at du faktisk burde have de samme rettigheder, selvom firmaet skifter hænder. Men der er visse smuthuller der er ganske nemme at benytte sig af.

Hvis du køber en meget dyr ting hos firmaet, og finder ud af at den ikke virker når du får den... Ja i værste fald er din sag tabt, og dine penge.

Forskellen mod at advare mod dårlig kundeservice, er at du altid har muligheden for at slæbe firmaet i retten over en stridighed.

Og hvis oc.dk mener at Midtdata er deres bedste bud på en butik der fører samme sortiment. Så lad dog oc.dk have deres mening om det.
Du har selv givet dit besyv angående Middata og det sir jeg tak for.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:41:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Tror at "filmen knækker" der, hvor Steen skriver: "Vi vil istedet henvise til at i køber disse kvalitetsprodukter hos feks. www.midtdata.dk "

Sjovt nok, så fokuserer folk ikke på "disse kvalitetsprodukter", men på "www.midtdata.dk " :00



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-02-2005 13:45:24
Svar/Indlæg:
4741/1690
Svar:
Med hensyn til at jeg i nyheden lige netop har nævnt MidtData - så er der her en god grund hertil.

Hvis i ser på det varesortiment som JyskDataService har - så kommer måske 90% af de varer fra en og samme distributør, og jeg spurgte så denne distributør om de kunne nævne andre web shops - som førte et så stort udvalg af deres produkter som JyskDataservice og her var svaret "midtdata" - derfor oplyste jeg dette som et alternativ.

Så vidt jeg ved kender midtdata ikke til denne nyhed - ihvertfald har vi ikke orinteret dem om at de er blevet nævnt i vores nyhed.



Heclo
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 13:51:46
Svar/Indlæg:
219/10
hmm, hvorfor sletter "i" ikke bare linket til midtdata da omkring 70% af de brugere der har skrevet indlæg her, ikke bryder sig om det (jeg er sådan set ligeglad)

det er da vel oc.dk brugere der har det sidste ord i en sag som denne, da denne site nu en gang er til for brugerne og ikke stædige moderatorer/superbrugere. det tager vel mindre end et minut lige at ændre nyheden :l



#40
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 14:05:21
Svar/Indlæg:
406/1
#37 enig.. <I>"disse kvalitetsprodukter"</I> var blandt andet hvad jeg mente med at jeg måske nok ville have valgt en anden formulering. :)

#33 der er da ingen firmaer i ovenstående nyhed der bliver hængt ud, det er et faktum (måske endda beklageligt) at www.JyskDataService.dk lukker. Derfor ordet "advarsel" i overskriften, der står heller ignen steder at man ikke burde(burde idet de pt er lukket) handle hos dem, men imdlertid at man overvejer købet en gang mere.
Følgende sætning kunne da være undladt: <I>"Vi har fra flere læsere fået en del klager over det nævnte firma vedr. deres handelsetik."</I> men der står udtrykkeligt <I>"læsere"</I> og det bør af den opmærksomme læser ses som en bevæggrund for "undersøgelsen" af firmaet.
-Ydermere står der at firmaet muligvis vil "genåbne", hvilket vel nærmest må være den omvendte af at hænge firmaet ud?...

#35 nu er det jo tvivlsomt at linket overhovedet kan kaldes en reklame (og hvis det er må skribenter som Nonig så egentligt omtale sin shuttle som "my precious" i sin signatur ;) LOL )

#39 det er muligt der er 70% af dem der har kommenteret nyheden som føler linket skal væk, men omend siden er henvendt mod brugerne så er det ikke deres valg og dernæst kan 70% af omkring 1%(ret mig hvis jeg tager fejl) af sidens medlemmer vel ikke tale for hele brugerstanden.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-02-2005 14:10:32
Svar/Indlæg:
14079/622
..sikke en tråd :00

Synes det er fint med en advarsel, men synes da også at det er lidt underligt at linke til én bestemt butik..

Men drenge.. jeg tror på at i er uafhængige ;)
:)



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 14:24:10
Svar/Indlæg:
1349/11
He he, det gik hurtigt, her klokken 14.23 brugte jeg linket, og hjemmesiden er lukket nu.




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 14:53:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #39

Det er vel overvurderet, at "alle" ikke bryder som om angivelsen. Tror snarere, at de resterende af OC.dk's brugere egentlig er ligeglad :r

Og ja! :e Jeg er fandens stædig! :p

;)

-> #40

Først: :)

Dernæst: Jeg vil til enhver til "reklamere" for de produkter jeg anser for at være gode.

Omend jeg er crew-member, eller blot en lalleglad OC.dk-bruger :e

For den er my little precious :e

;)

-> #41

*takker* ;)

Vi er så uafhængige, at OC.dk er en lille fraktion af en gruppe autonome (ikke ment på dén måde. Hvis du/I er i tvivl, så slå op i en ordbog under "autonom" :i) som ikke kuer for noget :p

-> #42

Yup 8)



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 14:57:26
Svar/Indlæg:
722/35
Er det fuldmåne eller hva'! :00

Som det også er sagt mange mange mange gange før i denne fjogede tråd, så er der forskel på tilfælde af dårlig kundeservice og afvikling af et firma som nævnte.

Nyheden her er måske formuleret lidt dumt og burde hedde noget i retning af: "Jysk Data-Service under afvikling" i stedet for: "ADVARSEL!". Man kunne passende skrive et par saglige linjer om hvilke konsekvenser det kan have at købe noget hos et firme der senere lukkes og hvilke rettigheder man har/ikke har i sådan et tilfælde.

Mere er der ikke at sige om det her, bortset fra at fra at tråden er gennemsyret af misforståelser og antagelser. :l





DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 14:58:03
Svar/Indlæg:
6531/410
syntes det her er morsomt når en admin fra oc.dk anbefaler en anden forhandler er det ikke rekvalme.

men for et stykke tid siden var der en fabrikant der ville høre om
et unavn given product kunne bruges

der var der folk der slettede hans tråd forde man mente det var reklame.

personligt er jeg entlig ligaglad for jeg handler hvor jeg får god service til fornuftige priser
nemmelig ved www. :e .dk



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:00:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

Ihh altså. Du er også så useriøs :00

;) :f :p



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:03:30
Svar/Indlæg:
722/35
#45

ahemm.... dit link virker ikke....... ?:( :l x(

:e :e ;) ;) ................



#48
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:09:42
Svar/Indlæg:
406/1
#46 jeg må gi' dig ret men det passer da ret så godt ind, -resten af tråden taget i betragtning :00 :e :p



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:12:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #48

*LOL*

Fornemmer man, en slet skjult ironi dér?! :00

;) :e



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-02-2005 15:15:42
Svar/Indlæg:
14079/622
->#47
http://www.:e.dk
..virker sgu heller ik :l:P

..og så gik der Offtopic i denne tråd..hehe :D



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:17:37
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg er enig med NoNig..

Det er i orden at advarsle om et firma der laver lort i den, når vi har haft reklamer for firmaet på sitet. ( var det ikke sådan )...

Og at der så bliver nævnt "www.midtdata.dk " som erstatnings-forhandler er sgu da ligemeget.

Det er jo ikke det, der er det vigtige i nyheden.

Eksempel:

Nørd gut 1 Jeg søger det og det specielle gfx. Har set at chippen.dk har det. Er der ikke andre forhandlere?

Nørd gut 2 Du skal holde dig væk fra chippen.dk. Der har været meget bøvl med dem. www.midtdata.dk har det..

^^^
| | |

Reklame ? Nej, det er et godt råd..

Mvh



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:22:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #50

The OC.dk-way of it :00 :e

-> #51

Excactly! 8) ;)



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:27:57
Svar/Indlæg:
772/50
syns ikke det er korrekt at reklamere for ET bestemt firma fordi et andet åbenbart har dummet sig, det sker jo men vi er ikke så skide dumme at vi ikke fatter at bare undgå dem der er somom i lige kunne se sit snit til at få lidt reklamepenge, det ligner seriøst intet andet og syns selv ikke det er på nogen måde korrekt, for første gang skuffer oc.dk mig



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-02-2005 15:30:04
Svar/Indlæg:
14079/622
->#52
Præcis :e



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:30:48
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg tror folkene herinde kun siger "det er reklame, det er klamt!" fordi andre gør det ?

De tør ikke sige hvad de mener !!

Mig og NoNig er de hardcore folk, der tør sige vores meninger basta !!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:34:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #53

Igen: Tror at du har misforstået budskabet med nyheden :)

-> #54

:e

-> #55

:00

Well said 8) ;)

Tror at "resten" bare er ligeglade, og sidder og smågriner for sig selv... :D



#57
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:49:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
Aaaah kom orne mand :00

For det første:

Vi skriver "midtdata" er et alternativ. En ganske simpel service, intet andet. Vi skriver INTET godt om Midtdata, og jeg vil da næsten påstå at i har givet dem mere reklame end os :00

Vi sletter jo altså heller ikke jeres indlæg når i skriver at noget kan købes hos SHG eller PRCdata, vel ?:(

Skulle der være nogle som er tvivl om vores uvildighed, så lad det være ved det. Vi ved hvad vi står for ;)

Og neeeej, vi har sq da ikke lavet denne nyhed fordi en bruger har skrevet til os at de syntes Jyskdataserice er dumme fordi de ikke vil bytte hans kabinet som han tabte ud fra første sal...
Alle som kender os og ved hvad vi står for, VED også at der er en grund til at sådan noget her sker.
Vi har skam vores på det rene, og dette har været ganske velovervejet, ene og alene for at denne situation med så megen skrepsis ikke skulle opstå.

Vi leverer altså nyheden for jeres skyld, vi tjener jo ikke ligefrem på den. Vi ser også vores sider som forbrugersider, og dette var kun ment som en service til jer altså :l

Næste gang overvejer vi det da bare en gang mere så, deal? :00



Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:52:55
Svar/Indlæg:
894/36
Tie nu stille med alle de reklamer!!
Indse nu at dem der hyler over reklamerne har investeret i Jydskdataservice. Og nu forsøger de desperat at snyde os! :e

Vi ved hvad i har gang i!



Heclo
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 15:55:15
Svar/Indlæg:
219/10
43#

jeg skrev da ikke alle, og ja de fleste er som mig nok ligeglade men det er vel kun dem der hævder sig i tråden man skal tage højde for ;)



KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 16:03:44
Svar/Indlæg:
624/173
Bong :
du ville skrive feks: waterhead (som jo så ikke længere eksisterer, men vear meget udskældt i sin tid) .. man skriver et virksomhed, som hermed får indirekte støtte herfra.
det mener jeg er forkert.

og når nu der er så mange der ikke mener det er ok, kunne det jo bare have været fjernet med et edit.. men det bliver det heller ikke... så i fastholder det er ok for jer som admin at fremhæve nogle. så bare skriv hvad motiverne er.





The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-02-2005 16:14:11
Svar/Indlæg:
4741/1690
En lille pudsig ting - hvad har et textil firma med en web butik at gøre...?

Kig under "<B>Whois Lookup</B>" ( http://www.gratisdns.dk ) så vil du finde disse oplysninger...

<B>jyskdataservice.dk er registeret ved whois.dk-hostmaster.dk:
External whois information (not cached)
# Hello 194.192.15.132. Your session has been logged.
#
# Copyright (c) 2002 - 2005 by DK Hostmaster A/S
#
# The data in the DK Whois database is provided by DK Hostmaster A/S
# for information purposes only, and to assist persons in obtaining
# information about or related to a domain name registration record.
# We do not guarantee its accuracy. We will reserve the right to remove
# access for entities abusing the data, without notice.
#
# Any use of this material to target advertising or similar activities
# are explicitly forbidden and will be prosecuted. DK Hostmaster A/S
# requests to be notified of any such activities or suspicions thereof.

Domain: jyskdataservice.dk
DNS: jyskdataservice.dk
Registered: 2002-07-26
Expires: 2005-09-30
Registration period: 1 year
VID: no

Registrant
Handle: IAMI1-DK
Name: IN-Stof / Matex I/S
Address: Marsvej 47
Postalcode: 8900
City: Randers
Country: Danmark
Phone: +45 86 44 83 00
Fax: +45 86 44 83 01
Email: instof@instof.dk

Administrator
Handle: IAMI2-DK
Name: IN-Stof / Matex I/S
Attention: Willy Petersen
Address: Marsvej 47
Postalcode: 8900
City: Randers
Country: Danmark
Phone: +45 86 44 83 00
Fax: +45 86 44 83 01
Email: instof@instof.dk

Billing contact
Handle: IAMI2-DK
Name: IN-Stof / Matex I/S
Attention: Willy Petersen
Address: Marsvej 47
Postalcode: 8900
City: Randers
Country: Danmark
Phone: +45 86 44 83 00
Fax: +45 86 44 83 01
Email: instof@instof.dk

Nameservers
Hostname: ns.dandomain.dk
Handle: DA49-DK
Hostname: ns2.dandomain.dk
Handle: DA49-DK
Hostname: ns3.dandomain.dk
Handle: DA49-DK</B>

Adressen er den selvsamme som JyskDataService\'s....



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 16:19:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #58

Tror jeg også :00

*LOL* :e

-> #59

Der var heller ikke ment noget ondt med det ;)

-> #61

Hø hø :00



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 16:22:37
Svar/Indlæg:
2126/135
#60
fis i en hornlygte.
#Alle der mener at oc.dk har gjort en fejl ved at linke til Midtdata:

Både jeg og alle andre har på et eller andet tidspunkt skrevet at de har købt det eller det i en eller anden butik, men det gør ikke at du reklamerer for det!
End of story!

Hvis I ikke kan lide at oc.dk gør os brugere en stor tjeneste og ulejlighed ved at ringe til distributører og få information, så er I fandme ikke værdige til at bruge siden.

Jeg syntes det er ualmindeligt flot at der er folk som The Boss og de andre skribenter, der bruger deres fritid på at hjælpe og informere os andre.

Og hvis man så ikke kan lide lugten i bageriet... Så Smutter man og holder sin kæft!

Tag og lær det! Det er sådan det fungerer.

Man kan sige sin mening. Men det er skribenterne og adminsne der bestemmer, og sådan skal det fungere!

Tak for nyheden og et flot arbejde!

Min begrundelse:

#38
citat:

Svar:
Med hensyn til at jeg i nyheden lige netop har nævnt MidtData - så er der her en god grund hertil.

Hvis i ser på det varesortiment som JyskDataService har - så kommer måske 90% af de varer fra en og samme distributør, og jeg spurgte så denne distributør om de kunne nævne andre web shops - som førte et så stort udvalg af deres produkter som JyskDataservice og her var svaret "midtdata" - derfor oplyste jeg dette som et alternativ.

Så vidt jeg ved kender midtdata ikke til denne nyhed - ihvertfald har vi ikke orinteret dem om at de er blevet nævnt i vores nyhed.





#64
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 16:44:27
Svar/Indlæg:
3640/1231
#60 >

" og når nu der er så mange der ikke mener det er ok, kunne det jo bare have været fjernet med et edit.. men det bliver det heller ikke... så i fastholder det er ok for jer som admin at fremhæve nogle. så bare skriv hvad motiverne er. "

Svar >
Aldrig i livet da! Skulle vi fjerne et link som vi med ro i sindet har postet fordi nogle mener det er reklame? Nu må du da lige komme til dig selv :00
Skal vi så også male siden pink fordi der står 20 brugere og siger det :i Jeg syntes selv vi lytter meget til jer, og i får meget af det i vil have, men i får os ikke til at ændre noget fordi I mener vi gør noget som ikke er korrekt!

Tror jeg vælger ikke at kommentere ret meget mere, for det ender da med at man bliver små-harm :00 :e



Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 16:46:31
Svar/Indlæg:
894/36
63#

Sådan skal det gøres. Men er nu helt overbevist om at de har aktier i firmaet. DET ER EN KONSPIRATION! Hov capslock! :e



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 16:54:56
Svar/Indlæg:
835/72
Kan man synke dyberer??

Hvis man igen prøver linket til Jydsk Data Service ser man at de er lukket, så hvis man ikke havde lyttet og brugt eksempelvis 3000 på grafikkort ville de penge være væk for evigt, så derfor en meget relevant ADVARSEL.

Reklame hvor?
Hvis dette var reklame var OVER Halvdelen af alle tråde her på oc.dk reklame.

MVH Find



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:12:10
Svar/Indlæg:
3346/81
Millimeterdanmark slår til igen!

Nu skal vi s'gu da passe på at flueknepperi ikke kommer til at overskygge det at have et nørdimage. Med al respekt for Bossen er det jo ikke Fogh Rasmussens nytårstale til nationen - men en seviceinformation til sitets brugere.

Dubiøse firmaer som Chippen tager Danmarks Radio sig kærligt af - men JDS når næppe i medierne før end det måtte være for sent.

Så kan man diskutere, til man bliver blå i hovedet, om hvorvidt der i serviceinformationens ånd burde/ikke burde have været henvist til Midtdata - og apropos rekvalme så har de vel høstet den opmærksomhed denne anledning kan bære 🙂

Tomgun





perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:39:42
Svar/Indlæg:
1304/117
Sejt nok.

Ja, de har måske samme distributør og alt muligt, men efter mit mening er det reklame. Oops. Det er en reklame.'

Måske er det bare mig men hvorfor er denne nyhed bragt op? Jeg læste de 60+ indlæg ikke så grundigt, men er enig med dem der synes at det er reklame og at dens fprmål er "køb ikke hos jyskdata".

Vedr. det med SHG, denne undlæg siger "køb deher ting hos fx. midtdata"- ikke "så meget koster det hos midtdata". Der er vist en forskel ?:(



The
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:45:04
Svar/Indlæg:
438/66
Jeg syntes det er lidt ondsvagt at mange kører op på at det er midtdata de linker til.. Det kan da være lige meget hvilket men bare at de giver et eksempel på et andet firma er da OK!



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:48:00
Svar/Indlæg:
835/72
#68 De siger køb ikke ved Jydsk Data Salg da de er ved at lukke! Tag et kig på deres side, de skriver nu at de har lukket. så det var jo relevant.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:48:03
Svar/Indlæg:
2126/135
NEJ der ligger jo netop at arbejde bag. Oc.dk har undersøgt bedste alternativ, ved at spørge distributøren, og derved hjulpet os brugere ved at undersøge tingene grundigt, og ikke bare linket til dem de nu syntes var gode.
Derfor er oc.dk også fuldstændigt upartiske, da de bare videregiver oplysninger og råd. Som de gør uanset hvad nyheden er!



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:51:21
Svar/Indlæg:
835/72
#71 Du har jo fuldstændig ret og jeg kan ikke se hvad alle råber op over.



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:54:51
Svar/Indlæg:
316/10
Jeg tror efterhånden vi alle er enige om det er en udemærket idé at informere om en given butik er under afvikling.
Men jeg synes (som mange andre) ikke det er ok at linke til en specifik alternativ butik.

En nyhed om et nyt produkt som forhandles af nogle bestemte, der er det meget fint at informere om hvor det kan fåes.
Ligeledes er det meget fint at informere om hvem der overtog nVentiv's patenter og førte produktionen videre.
Der hvor det efter min mening går galt, det er når een forhandler bliver hevet frem fra mængden og fremhævet.

Jeg kan da godt se det ikke går at nævne edbpriser heller på trods af deres position, men hvis i mener oc.dk's brugere har så lidt indsigt i hvor de skal købe deres hardware, så synes jeg da i skal lave en guide til hvor man kan finde priser og ordentlige butikker, denne kan laves helt uvildigt. Hvis det ikke er tilfældet, så lad dog være med at nævne nogle overhovedet, ingen nævnt, ingen glemt.

Det er ikke noget stort problem nu, men man kan forestille hvilke problemer der kan komme ud af det, f.eks at andre butikker ikke vil udlåne hardware til test fordi de får indtryk af at oc.dk og ht er i lommen på nogle forhandlere. Derudover kan det være starten på at alle nyheder indeholder et link til en bestemt forhandler hvor produktet kan købes.
Det er sikkert overdrevet, men jeg har bare svært ved at se formålet med linket til midtdata, brugerne her er alle inteligente nok til selv at finde en butik, hvis de ikke er, så er advarslen mod jds sikkert også spildt på dem.



#74
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:05:33
Svar/Indlæg:
406/1
#73 nej! de problemer kan man slet ikke forestille sig, enhver forretningsdrivende har forstand nok til at se der ikke er tale om reklame i tilfælde som dette. Hvis folk tænkte sådan ville hardware-test.dk ikke kunne have præsenteret andet end aopen og noise-control produkter igennem det sidste lange stykke tid. Hvorfor lader vi i det hele taget ikke bare aministrationen administrere siden?

Det er forøvrigt vildt så mange kommentarer denne nyhed har fået! vi skal skal da vist langt tid tilbage for at se lignende aktivitet. Så thumps up! smid nogle flere links så vi kan få lidt mere liv og glade dage på foraet :D



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:08:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #74

You, on the other hand, got a point there! ;)



#76
FOXx
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:18:29
Svar/Indlæg:
20/9
Det er fint nok at blive "advaret" (kald det hvad i vil, det er ikke dette jeg vil pointere)...

MEN hvordan kan det være at når en bruger af OC.dk selv skriver et indlæg om en dårlig handelsoplevelse, at der ikke må indgå navn i denne (på butikken) og at den derudover fjernes fra forummet.

Har selv haft denne lykkelige oplevelse, da jeg ville informere andre hardwaregutter om min dyrtkøbte erfaring.

ENTEN advarer man mod "Alle" eller ingen...

(Og nej det var ikke bare mig der havde problemer med det firma)

Moralen er: "Moral er godt, dobbeltmoral er........"

Har tørt øjnene og er kommet vidre, ville blot nævne det ;)



#77
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:24:27
Svar/Indlæg:
499/767
#73 og mange andre --> At i bliver ved med det her, er fuldstændig uforståeligt. Vores kære Steen får at vide at en forretning er ved at lukke, han undersøger det ved dens pågældende forretnings distributør, og de bekræfter det. Steen spørger så efter hvilken forretning, som fører det samme varesortiment og samme mærker, svaret er Midt-Data, og så skriver han det - hvad er der forkert ved det ?:(

Nu er det jo ikke alle, som er bedrevidende, som mange i den her tråd åbenbart er, så hvis man var på jagt efter et produkt fra Jysk Data Service, men ikke vil handle der på grund af ovenstående nyhed, er man sikkert glad for at få at vide, at man sikkert kan få det man er på jagt efter hos Midt Data.

Det kaldes at servicere læsere, istedet for at de skal kastes ud i en jagt på produktet alle mulige steder, giver man dem et forslag til hvor de sandsynligvis kan finde produktet.

Alle jer, som så er bedrevidende, kan jo så bare handle det sted i har lyst til, eller tage en tur på Edbpriser.dk - det står jeg frit for - men det er for lavt at kritisere en simpel service som reklame, når man ved hvor højt vi sætter vores upartiskhed her på Overclocking.dk/Hardware-Test.dk.

Enhver burde kunne se at der ikke er tale om reklame x(



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:24:43
Svar/Indlæg:
316/10
#74 > Diskusionen ser ikke ud til at komme nogle vegne, jeg har givet mit synspunkt til kende. Over and out.



#79
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:29:31
Svar/Indlæg:
3640/1231
76 > Har du vitterligt postet en advarsel om en butik der var under afvikling ?:(

Eller bare endnu en tråd om at Chippen (ET EKSEMPEL x( ) har snydt dig for 200,- ??

For der er en verden til forskel!

Midtdata, som vi nu så flot reklamerer for, har med garanti også haft utilfredse kunder. Sikkert også en del af OC's brugere.
Ja, vi ved det, du ved det, og læserne ved det. Så hvor er problemet i at vi sletter de tråde?

Dette er ikke om en uheldig person der ikke blev lukket ind 2 min efter lukketid. Det var (butikken er nu lukket) en advarsel om at handle der, da dette stadig var muligt, til trods for at firmaet var/er under afvikling. En PÆN stor forskel hvis du spørger mig!

Og nu siger i jo både at der skal linkes til Edbpriser, og så ikke. Der må linkes til MidtData, og alligevel ikke.
Det i er meget enige i, er at læserne her er sq kloge nok til at finde jeres hardware selv det bedste sted, så det er ligegyldigt hvad vi skriver. Hvad h******* brokker i jer så for :00

Det kunne jo være at der rent faktisk var nogle læsere som kunne drage nytte af informationen :i

Det håber vi da, for vi får jo heldigvis 58% af hele MidtData's indkomst 8) :00



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:31:55
Svar/Indlæg:
141/80
#56 Jeg sidder ihvertfald og små griner.../ Skrald griner..

Jeg er iøvrigt godt tilfreds med indholdet af denne nyhed.
Det er en skam at en arbejdsplads lukker, men desværre sker det over hele DK hele tiden. :/ Og det er fint at Crew poster nyheder om andet en hardware som kan oc'es til månen, det her sker jo også i branchen, desværre må man nok sige, men sådan er det jo alle steder..

/Mikael



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:33:10
Svar/Indlæg:
2175/186
Har ikke læst ALLE kommentarer men...

Synes at overclocking.dk er liiiidt dobbelt moralske :/

"Vi" brugere bliver tudet fuld når vi "kommer til at"/ reklamere for en side... og så gør i det selv, som tidligere sagt i pakker det ind...

"Køb ikke kvalitets produkter fra Geil, Msi og andre..." lign. sætning... hhm hvorfor ikke skrive "køb ikke produkter fra dem...." ?

og så siger i at man skal købe fra midtdata.dk... hhm midtdata er bestemt en dejlig butik ( min erfarring ), meeen der findes også andre som er mindst ligeså gode ;)

det ødelægger måske lidt jeres regelsæt her på siden :P no offence



Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:33:35
Svar/Indlæg:
894/36
79#
Såån ca.!



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:38:47
Svar/Indlæg:
316/10
#77 > Den bliver jeg vel nødt til at kommentere på trods af jeg var ude.
Mener du at brugerne af oc.dk ikke er i stand til selv at finde et sted at købe deres produkter? Hvis de er i tvivl om en forhandler, så kan de jo stille et spørgsmål.
Hvorfor laver oc.dk/ht ikke en artikel hvori de angiver hvem de mener man bør handle med? mener du det vil være i orden. for det er vel ikke anderledes end dette?
Eller at der hver gang der postes en nyhed omhandlende en barebone, så linkes der til en bestemt udbyder da de har mange barebones i udvalg.

Jeg kan ikke se grunden til at linke til en bestemt forhandler, så hvorfor gøre det?

Hvis det var svært at finde en forhandler der har et givent produkt, så kan jeg forstå det, men det er det jo ikke.



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:42:37
Svar/Indlæg:
2540/228
hvorfor fanden går i så meget op i at der linkes til en bestemt forhandler? ?:(

jesus kristus, i må sateme kede jer hvis i ikke ka finde på andet at whine over.

Tror ikke midtdata får SÆRLIG mange flere kunder af at der er et link til deres shop i en nyhed på oc.dk



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:49:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #81

Gør dig selv, og os andre, den tjeneste at læse svarene igennem.

En informativ nyhed... Oh Nein :00

Argh. Det var dog utroligt. Sommetider, bare sommetider, så tror jeg virkelig, at nogle folk herinde ikke har noget fornuftigt at ta' sig til.

Det bliver til en storm i et glas vand. Og som jeg skrev længere oppe. Så er det de samme folk, som ikke helt forstår at se det samlede billede.

Steen har redegjort for det (hvilket han i mine øjne ikke havde behøvet), crew'et har på flere måder givet til kende, at vi står bag ham.

End of discussion.

Til jer der ikke helt forstår det, jamen så er I velkommen til at gå væk fra kampen med livet i behold. Det er ikke noget vi bliver sure over. Det er mig blot uforståeligt, hvordan "I" kan sætte så meget påstyr i gang, over SÅ lidt.

I minder mig mest af alt, om dem som ikke helt fatter en joke, men griner med alligevel, på den der kejtede måde.

Sorry hvis jeg træder nogle over tæerne. Men det er sådan jeg har det.

Det er ufatteligt, at der virkelig ikke skal mere til.

... men på den anden side... :l

2 3Dmarks/FPS fra eller til, betyder jo også den hele Verden for nogle folk :00



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:51:27
Svar/Indlæg:
316/10
#84 > Siger du som whiner over vores indlæg, hvorfor fanden går du op i hvad vi whiner over, ingen tvinger dig til hverken at læse eller deltage i tråden.

Det er ikke dette enkelte link der generer mig, det er hvad det kan føre til, oc.dk/ht bør forblive 100% uafhængige, det vil de ikke være hvis indlæg som dette fortsætter.



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:56:46
Svar/Indlæg:
316/10
#85 > En smule bedrevidende! Du bliver nok nødt til at forstå at folk har forskellige meninger, sådan er det altså bare.
Du har selv skrevet mange indlæg i denne tråd, så du må jo være en af dem der ikke har noget bedre at tage sig til (sammen med mig).
Jeg til gengæld forstår ikke hvordan problematikken ved dette kan være så svær at få øje på.

Og vil oc.dk overveje at anbefale specifikke butikker til specifikke produkter fordi de efter oc.dk's mening er gode butikker og har det pågældende produkt? For er det ikke det der er i gang her?



KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:57:31
Svar/Indlæg:
624/173
Nu vil jeg til hver en tid mene der er forskel på en froum tråd og en nyhed.
at admin på siden her ikke kan se forskellen på det, finder jeg egentlig bare som mangel på overblik. Kan de se det og stadig vælger at reklamere, er det jo et valg at træffe.

Der har i tidernes løb ofte været dabatter oppe omkring problemer med computer forretninger.
Jég har selv lavet en lang anti-reklame for Århus Pc-lager for noget tid siden (+1 år)
der var i sin tid også en del oppe om waterheads, som folk havde probelm med (jeg havde ingen problemer med waterheads selv). Her var også en masse forslag oppe til andre forretninger, da man dengang ikke kunne finde ret mange kølehoveder til vand på edbpriser.
men det ændrer ikke på at det ikke blev sat op som nyhed, på trods af ufattelige mange der egentlig havde problemer..
Grunden til at det kommer ind her, er (tror jeg) pga man har reklameret for siden. Og det kan jeg også godt se problematikken i.
men det ændrer bare ikke på at man ikke behøver at gøre som nogle af de store lidt dårlige anmelder har en side (lige som THG har været meget positiv over for bestemte mærker), som har været en af de ting jeg har været glad for ved siden her..

og helt ærlig.. Anti-"Sjap"-Pjerrot :"hvis man ikke kan lide lugten i bageriet" kommentaren er da så lav og umoden som noget i den her diskution



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:04:10
Svar/Indlæg:
2175/186
#85 vil jeg ikke, da jeg netop HAR ANDET at tage mig til... hvilket du et eller andet sted ikke har :P

jeg skrev lige en kort besked, da som jeg vist har givet udtryk for i andre tråde at coadmins NETOP går så meget op i små detaljer... ville bare lige nævne et "I" er dobbelt moralske... dermed ikke sagt at alle coadmins er det ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:06:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #86

Undskyld tonen, men:

Så fat det dog. OC.dk er ikke i lommen på nogen. Det er vores største stolthed, så hvorfor sætte det over styr?!

Det er kedeligt, at "folk" som dig, ikke fatter det. Steen ser at en forretning er på vej ned. Tilbyder en anden mulighed i form af ovenstående link.

Hvorfor i Himlens navn er det SÅ stort et problem?!?!?!

Vi ER uafhængige, og hvis du ikke kan forstå det, så er det bare synd.

Steen kunne den for sags skyld have skrevet www.prutfis.dk , men de fører ikke samme produkter som JDS. Derfor er kunder/brugere bedst tjent med et mindst lige så godt alternativ.

Om så det havde været www.prutfis.dk , www.shg.dk eller en tredje, så var det stadigvæk blevet angivet.

Oc.dk får aldeles intet ud af at skrive dette i sin nyhed, ud over, at ikke-forstående bruger ikke ser det hele perspektivet, men fouserer på det latterlige lille link.

Steen tager ganske korrekt kontakt til leverandøren (sådan en der leverer givne produkter her i landet) og hører ad hvor produkterne ellers kan købes.

På samme måde, som havde en bruger skrevet i en tråd: "6800Ultra er komme til landet. Kan købes hos www.blahblahblah.dk "

Om så det var en bruger, admin, superbruger, skribent eller en gæst der havde skrevet det. Så ændrer det hverken med min, Steens eller hele OC.dk's integritet.

De eneste der åbenbart ikke kan forstå det, er dem der lever af flueknepperi og ikke tør indrømme at de begik en brøler. Hvis du kalder "god service" for en forbrydelse, så er både jeg, resten af crew og 99,9% af OC.dk's brugere skyldige.

Det samme gælder alle de kanonfede forretninger rundt omkring i Verden der leverer knaldgode produkter og service.

Det samme gælder H-T.dk der laver knaldgode reviews, netop for din, min og alle andres skyld. Kalder du det reklame, så har du et seriøst definitionsproblem...

Sorry for mit lille udbrud. Jeg er et tålmodigt menneske. Men giver det ikke noget at slå i dynen, så skal man sgu slå hårdere. Og hvis den stadigvæk ikke er feset ind, så slår jeg kors og brystet og be'r en lille bøn for alle dem som ikke fangede den i svinget.

OC.dk er en side FOR brugerne. DREVET af brugerne. Crew'et yder kun den service, at vi GRATIS lægger arbejde i at lave reviews, holde orden i forummet, og smadre knæskaller når det er krævet.

Hvis det er uønsket, så ved jeg virkelig ikke hvad du vil her.

OC.dk er ikke i lommen på andre end os selv. Det er "os" der driver siden, og ikke en eller anden udenforstående faktor. Derfor er vi MEGET defensive over for andres kommercielle virksomheders interesse i vores kære forum.

H-T.dk står for nogle gode tests, og forummet er til for "os".

Derfor er det også "os" der skal kontrollere det.

At det så er en af "os" der skriver ovenstående nyhed, kan jeg virkelig ikke forstå er et problem.

Prøv at gå ind på www.overclocking.dk/soeg.asp - og tjek om du kan finde reklame.

Ikke en eneste. Vi holder siden i hævd, og er aldeles stolte af det. Det samme gælder brugerne.

Tak! :r :l



#91
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:13:13
Svar/Indlæg:
3640/1231
1. Jeg syntes godt nok i strammer den :x

Hvis der ikke skal mere til at sætte vores troværdighed på en prøve end et skide link, ja så er i sq ikke værd at arbejde frivilligt for!

2. Nævn ET sted i den nyhed hvor MidtData bliver ANBEFALET?
Det er en information, ligsom at jeg kan fortælle at man kan købe sin computer i Bilka. Det betyder sq da ikke at det er det smarteste vel ?:(

Uvildig, objektiv, reklame eller ej, jeg syntes sq nogle af jer er liiidt for langt ude lige nu. At i mener vi er det, det er skam fair nok, men så får i lige mit synspunkt også :00



#92
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:42:02
Svar/Indlæg:
3640/1231
#92 > Well said, til trods for at jeg er lidt uenig, men vi skal jo heller ikke allesammen være enige hele tiden :00

Leave it then :f



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:44:12
Svar/Indlæg:
1881/217
Nu har jeg efter bedste evner forsøgt at læse hele tråden igennem igen, rykket op og ned på det hele, og uanset hvor meget jeg kigger efter, er der ikke en eneste der har skreven "Hvorfor, kommer Oc.dk med en advarsel om handel med Jysk Data Snupport", men i stådet en massen tuden om at der bliver linket til midtdata - reklame og jeg skal give dig.

Kan det godt nok være at i er så snæversynet at i ikke kan tilgode se, at vi kommer med en advarsel for JERES bedste interresse og HT / OC.dk´s interesser?

Jeg vil godt sætte 300 kolde klap i halen på, at 25% af alle jer, der tuder over at vi har kommet med denne advarsel er de selv samme der har fået et indlæg og/el. tråd deaktiveret, eller er blevet irette sat pga. jeres tråd/indlæg omhandlet dårlig/god netforretninger, eller at i har midste 2-500 Kr. til en forretning.

Nu siger jeg det lige ud - Helt ærlige, tog jer dog sammen, tror i at vi ville fyre sådan en nyhed af, hvis det ikke var fordi at det ikke ville falde i jeres interesse på andre måder end 2-500 Kr., sparet, eller end hvis han tog røven på jer?

Og nu hænger HT / OC.dk sådan sammen, at det IKKE er jer der bestemmer hvad der skal ske og hvad der ikke skal ske.
Hvis vi vælger at poste en nyhed, kan i så ikke være total ligeglad med hvad indholdet er? - Det er efter min viden ikke jer der ejer siden, og skal det så ikke være dem så rent faktisk ejer den så ikke have lov til at beslutte hvad indholdet skal være?
Hvis The Boss/B@NG vil lave HT / OC.dk til en lystfisker side, så skal de fandme have love til det - de skal selvfølgelig bare huske at jeg skal være lønnet Skribent-lystfisker - er det så svært at forstå?

Kom nu, lad os alle lave en smiley, og så drikker vi en bajer når vi alle mødes. :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:51:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #93

Så vil jeg fiske... LAKS! :e

*LOL* Forestil dig Steen, Lockheed eller B@NG med fiskestang, hat og sweater :00

*ROFL*

Er næsten villig til at sætte det hele på, at det vil være en evig kilde til underholdning :e :e :e

8)



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:52:33
Svar/Indlæg:
316/10
#93 > Jeg synes da ellers der flere steder er skrevet at det er meget fint med advarslen.

Og ja, ejerne/skribenter/frivillige/whatever må fuldt ud bestemme hvad siden skal indeholde, men en side uden brugere er der nok ikke så meget ved, så mon ikke det smarteste er at lade den indeholde det brugerne vil have?
Dermed ikke sagt at mit synspunkt ang. links til forhandlere er rigtigt, jeg taler kun for mig selv, så jeg er da muligvis i mindretal (lad nu være med at sige jeg er det, for det er der ikke nogle af os der ved pt).

P.S. Jeg har ikke fået lukket en tråd og ej heller mistet penge på en onlinehandel.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:53:38
Svar/Indlæg:
4263/107
(B) (B) (B)

:e

Kom videre i livet for pokker.
Formuleringen kunne misforståes, men det kræver ikke det store, at tænke sig til hvor det var TILTÆNGT at vi skulle hen med denne tråd :00



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:59:14
Svar/Indlæg:
6052/189
#76:

Måske har du haft en dårlig RMA-sag.. Måske skylder chippen dig 200kr..

Men sådan en nyhed her bliver ikke posted, medmindre der er MANGE der har haft problemer med forhandleren.

Og vi snakker RIGTIG mange. Og når vi tilmed har haft reklamer ( har stadig ik undersøgt om det VAR et banner, eller hvad det var ), for en vare hos det firma, så bør der altså lige informeres om at det her firma laver noget nas. Og så nævnes der en evt erstatnings-forhandler..

Der er sgu da også mange gange blevet linket eller nævnt et navn, på en forhandler af et nyt produkt, hvis produktet lige er landet i Danmark.

Grunden til at der nævnes midtdata, var jo bare fordi de fører en stor del af samme varer som midtdata, og at folk dermed ikke skal føle "ihh jyske-fusker-firma havde det der gfx og præcis de der ram i et bundle.. sur røv, jeg kunne ellers have sparet 500 bobs"..

Derfor.. ( netto ? :P )



KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:05:40
Svar/Indlæg:
624/173
#93
ved sq ikke hvordan du er kommet frem til den konklution, at 25% af dem der er imod har fået slettet tråde.. det skulle være pga. at 25% af alle brugere havde fået slettet den tråd, og du så antager at det også må gælde for den gruppe der er imod.

Jeg har mig bekendt aldrig fået slettet en tråd. har heller ikke mistet penge i en handel, men har været tæt på at være i retten for at få pengene.

men fair nok.. vi er uenige, og sådan er det
vi er jo også varmet op efter der lige har været valg,..

I ved min holdning.. og synes måske at crew'et er snæversynet hvis de mener at alt de gør er rigtig, pga de er crew.
jeg skal ærlig sige.. der er ikke meget man kan gøre ved det, men det gør det jo ikke rigtig, vel ?

Anders - der mener at advarslen er fin, men linket lidt var noget hø



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:09:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #98

Selvfølgelig. Vi er crew. Vi er små guder på OC.dk og ta'r aldrig fejl! :e

Har du ikke fulgt med i old.?! :p

(;))



#100
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:10:18
Svar/Indlæg:
23132/740
... og nu er jeg #100 igen :e

Pjerrot :p



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:11:22
Svar/Indlæg:
3346/81
ADVARSEL!

Vi har rundet post nr. 100!

Firmaet som nyheden omhandler er lukket!

Firmaet der bliver nævnt som en potentiel leverandør af samme brands har vist fået den fornødne opmærksomhed!

Siden fungerer bedst med brugere og crew!

Fedt at der er liv i kludende - men gid debatten drejede sig om hardware og ikke myre-rectum-skamp*leri-med-et-elefantl*m-og-ditto-snabel-samtidigt over en formulering.

Tomg:)n



#102
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:14:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #100

Du er bare misundelig på, at jeg blev #100, nå! :p

:e

<i>EDIT:</i> Huh ?:(



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:24:25
Svar/Indlæg:
2175/186
#93 Jeps, min eneste grund til at jeg skrive er fordi jeg synes OC er dobbelt moralske ;) men lad mig om det... ikke fordi jeg synes jeg har været specielt kritisk... læs evt. #81 og #89, som er skrevet af mig



#104
JB:-)
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:50:38
Svar/Indlæg:
207/50
Hvad er der lige sket med denne tråd x(

Det startede med en tråd, hvor folk gav deres holdning til kende angående nyheden og hvor vidt de mente der var reklame i den eller ej... dette er nu endt i personlige angreb mod diverse mennesker fordi man ikke er enig i en sag. Lige pludselig giver det mening, hvorfor der dør hundrede af mennesker i borgerkrige hver dag, det er sku godt de ikke har samme medier som, os så havde hele kontinenter været udryddet.

Jeg gider ikke være med mere og vil derfor appellere til at en fra admin gruppen sletter dette indlæg samt mit tidlige indlæg #15, og hvis de ikke kan slettes pga. rækkefølgen, vil jeg gerne have slettet min tekst og mit User navn.



balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:02:08
Svar/Indlæg:
367/3
Jeg er en smule chokeret over hvor meget ballade der kan komme ud af ingentig. Og hvorfor pokker er der nogen brugere der føler sig ansporet til at kommentere alt i denne tråd og gentage deres mening om og om igen?
Det er indlysende at det er dumt at fremhæve lige netop en forhandler som alternativ (det eneste) når man nu lægger så stor vægt på at distancere sig fra forhandlere og producenter i andre sammenhænge.



#106
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:03:59
Svar/Indlæg:
499/767
Ja, undskyld, men jeg bliver lige nødt til at svare på #83 -->

"Jeg kan ikke se grunden til at linke til en bestemt forhandler, så hvorfor gøre det?"

Fordi at de fører samme produkter, som den forhandler, som vi fraråder at bruge - det er skrevet 100 gange nu... :00

"Mener du at brugerne af oc.dk ikke er i stand til selv at finde et sted at købe deres produkter?"

Nej, jeg har stor tiltro til at langt de fleste brugere på Overclocking.dk kan finde et sted at købe deres produkter. Men nyheden er altså skrevet for både Overclocking.dk og Hardware-Test.dk - og nu er der altså også en del nye læsere som kommer for at få information, og hvis man er tidligere kunde ved Jysk Data Service, kan det være at man er glad for at få at vide at Midt Data fører de samme produkter... - derfor denne service, at fortælle om en alternativ forhandler... ;)

Men som andre også skriver, så står der hverken at "vi anbefaler" at bruge Midt Data eller noget i den stil, der er bare konkluderet at Midt Data fører de samme produkter.

Men jeg kan stadigvæk ikke se hvad forskellen er på denne nyhed, og så dem jeg lavede i går, skrev også at Shg.dk førte nye processorer, og endda hvad de kostede og hvornår de kunne levere dem... - men igen, tilfældigt at jeg fandt dem ved dem, og igen, der er ingen anbefalinger, eller noget i den stil.

Nu må du da forstå...?:(



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:24:01
Svar/Indlæg:
722/35
Jo, det er bestemt fuldmåne i dag.......................... :e



#108
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:33:12
Svar/Indlæg:
406/1
Og nu tilbage til off topic, er i klar over at "Midtdata" i ovenståedne er nævnt 44 gange, og "Midt Data" er nævnt 4 gange... i alt 48 gange, taget i betragtning af at der er 107 svar (i skrivende stund) synes jeg simpelthen ikke det er godt nok... Nu har jeg selvfølgelig lige selv nævnt midtdata 2 gange, eller dvs 3, -hvilket giver 51.. en smule bedre men bah, havde det her sket på hol havde tallene set meget pænere ud :(



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:35:25
Svar/Indlæg:
4263/107
Wooooouw..

Tror sgu ikke jeg har oplevet dejavu siden Matrix-filmene :o :00



#110
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:40:19
Svar/Indlæg:
406/1
deja vu? hvor?!? jeg vil også se x(

..nå ja og så lige for en ordens skyld MIDTDATA! 52!!!



#111
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:41:28
Svar/Indlæg:
406/1
deja vu? hvor?!? jeg vil også se x(

..nå ja og så lige for en ordens skyld MIDTDATA! 52!!!


[EDIT]: hov der lavede jeg da vist lige mig helt eget private deja vu... nå men 53 så..


Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:53:31
Svar/Indlæg:
2126/135
-> NoNig Jeg behøver jo ikke selv skrive i #100 - Det klarer du for mig - Jeg har nemlig forgiftet dine lakse-madder med hypnose pulver fra en gammel trane-klo!

->#88 :p



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:54:40
Svar/Indlæg:
2126/135
ups



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:10:45
Svar/Indlæg:
2126/135
nej det er ikke fuldmåne:

http://www.tycho.dk/article/vi...



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:19:52
Svar/Indlæg:
1503/128
Nogen der vil købe en blå cykel?

Og så har jeg altså store problemer med at komme ind på www.prutfis.dk som NoNig anbefaler ... Jeg synes det er slemt nok at du reklamerer for et firma herinde i forumet NoNig - endnu værre er det at deres side er nede.

Skulle ellers ha' et nye grafikkort, men ak nej ...

Måske Prutfis.dk også er lukket?

( :e 8) )



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:24:37
Svar/Indlæg:
4263/107
#115

Alder, stand, kvitt., hvad har den været cyklet til?

Evt. interesseret i at bytte med min syge moster ?:(

:e



#117
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:25:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #115

Det er korrekt. Siden er gået ned. Men de fører samme artikler hos www.numsefis.dk ;)

Så hvis du er interesseret i deres produkter (fra samme producent :00) kan du evt. gå derind. Jeg vil lige indskyde, at www.numsefis.dk er kendt for en særdeles god service, og ved hvordan de skal snakke til kunderne.

Det kan man ikke sige om www.mylderbae.dk hvor ekspedienterne ikke ved så meget. En anden god side er www.prutfjaes.dk hvor man får en nem og forståelig service. Har ikke personligt nogen kendskab til dem, og ved desværre ikke så meget om deres RMA-sager.

Omvendt er der så www.ladvaeremedatsendedineting... som er rigtig skod. På alle punkter. Det samme gælder www.skrid.dk og www.fisaf.dk

Håber at det var hjælp (og <b>ikke</b> rekvalme) nok? :D

(:e *LOL* :p)

-> #116

Til dette formål har OC.dk et køb-/salgsforum, tak! :f :p

:e



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:28:24
Svar/Indlæg:
2126/135
fisaf = federations of International Sports Aerobics & Fitness Inc.



#119
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:29:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #118

*OMFG* :e

Sorry. Dét er hvad jeg ville kalde for "skjult" reklame *ROFLMAO* :e :e :e

(Vidste det faktisk ikke)

Ved ikke hvad der er værst. At jeg fandt på noget så "rammende" eller, at du rent faktisk trykkede på det?! :00

PS.: Nogle af de tøser ser da ok ud... :00

;) :p :e 8)



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:37:37
Svar/Indlæg:
2126/135
ADVARSEL:

Der er i NoNigs svar #117 (sikkert et "tilfældigt nr... :l ) et meget farligt og stærtk kritisabelt budskab...
SE DETTE LINK:

http://www.overclocking.dk/bil...

Vi ser straks at forbogskstaverne i ordene tilsammen danner orden KOP... Tilsyneladende virker dette ord ikke stødende på nogen... MEN:

www.kop.com

........ :o :o :o :o

Vi ser straks at NoNigs planer er lykkedes og at vi er blevet hjernevaskede af hans imperialisme-propaganda.....

Det er skjult reklame når det er værst!!!



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:38:47
Svar/Indlæg:
2126/135
:e :p



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:40:52
Svar/Indlæg:
4263/107
#117

Jeg kan lige forestille mig dig som den nye speake rpå TVShop:

"<I>Hvis du bestiller i dag hos www.rekvalme.dk , får du også dette super cyklende athetic aerobic tingel-tangel-med i handlen, fra vores søtersite www.f*ck-nu-nej.dk</I>"

:e

For satan. Dig og flueknepperi :00 :p ;)

:e

#120

LOOOOL

Det er sgu det bedste jeg længe har set :p

ROFLMAO

www.skdld.dk <-- NN :e



#123
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:46:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #120

Hold kæft du er langt ude mand! :e :e :e

*ROFLMAO*

Av! Av! Av! Mavekramper....

For satan da. Nok et af de bedste grin forårsaget af OC.dk i lang tid :e

*OMG*

PS.: Godt set forresten :00
PPS.: Tænkte faktisk selv på at kommentere "#117", men undlod...

-> #122

Så ka' jeg lære det :00

:D

Kommer helt til at tænke på B@NG, og så går der da først lort i lagkagen :p :e

Mht. "flueknepperi" - Selv! :00

;) :p :e



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 23:22:30
Svar/Indlæg:
2126/135
NEJ NONIG NU STOPPER DU!!!!!

Alle ikke nok med at NoNig er en af de største kræfter i olieselskabernes bedrag, men ydeligere efterforskning afslører dybere og mere dystre resultater...

Jeg kan ikke sige mere... Resultaterne taler deres tydelige sprog:

http://www.overclocking.dk/bil...

Dette skræmmende bevis gav mig et spor til ydeligere efterforskning hvor dette, VIRKELIGT skræmmende foto kom frem:

http://www.overclocking.dk/bil...

Alle der er kommet til samme konklusion som jeg er tydeligvis ikke i tvivl hvem der styrer oc.dk med hård jernnæve!!!
:x



#125
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 23:25:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #124

Har altid sagt det. Kongen lever! 8)

;) :p :e



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 23:25:49
Svar/Indlæg:
2126/135
er dette fremtiden for oc.dk

http://www.overclocking.dk/bil...



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 07:33:29
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg synes denne nyhed tog en hyggelig drejning - hvem havde troet det skulle blive sjovt? :P



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 08:20:09
Svar/Indlæg:
772/50
fatter det stadig ikke, det er kun Reklame, de sviner et firma til der skal til at lukke laver et rygte om at de er fuskere og nok starter op på ny for at fuske videre. ok fed chance for at få lidt reklame ca$h, det der ikke gir nogen mening er hvorfor MSI, Geil, Shuttle? mere reklame, jeg ved sq fucking ikke men jeg har ikke hørt om noget der skulle få mig til at tro jydskdataservice er et fusker firma og det er helt fucking sikkert at jeg ville ikke skrive om det medmindre jeg var 200% sikker, syns det er noget pis, oc.dk skal statuere et eksempel som de har gjort så flot, og så kommer det her dobbeltmoral pis!.



#129
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 10:37:12
Svar/Indlæg:
406/1
#129 rolig nu... og du er da vist temlig flad for ord der starter med f? viste du at du har 12 ord i ovenstående der starter med f?
Der står ingen steder at jyskdataservice fusker, -der står ingen steder at der eventuelt skal fuskes videre og slet ikke at firmaet åbner op med samme ledelse (hvilket vil sige at hvis de før hen fuskede er der ikke nødvendigvis en grund til at tro de vil fuske videre).
nå.. og så lige for at bringe balance i regneskabet MIDTDATA! hvad er vi oppe på nu? 54?



Cykelskur
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 11:02:13
Svar/Indlæg:
151/10
Har læst det meste...

Synes dog udbruddet fra #55 tager prisen...



#131
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 12:04:21
Svar/Indlæg:
406/1
#130 ja det påstulat han gør lyder måske en smule sjovt :e

-citatet i din signatur er dog forøvrigt en smule forkert... der skal stå "we'd all run around in a darkened room<I>, munching</I> pills and listening to repetitive music" (der mangler et komma og ordet munching)




Cykelskur
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 12:25:02
Svar/Indlæg:
151/10
#131 Hov, ja det har du ret i... tak for det :)



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 12:57:55
Svar/Indlæg:
158/26
Hehe så det vist min tur :e

Kanont i advare mod Jysk Data Service, men at kun henvise til www.midtdata.dk er lidt for latterligt, der findes mange andre gode steder, tænkte på har i en MEGET go aftale med dem siden i kun henviser til dem? ja nogen skal vel betale for jeres tur til cebit, og andre "shows" hvor man drikker hjerne ud?

Og synes det sjovt at læse hvor mange gange admin og skibent skriver at de ikke fatter folk *LOL* ja kan godt være i beskylder folk for ikke at kunne læse, men I indrømmer at I ikke fatter noget *LOL*

Nå ja men så vil jeg gerne have lov at henvise til:
www.shg.dk
www.compumail.dk
www.edbpriser.dk
osv osv osv....

Ja dem folk har handlet hos før og føler sig tryg ved :)



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:17:24
Svar/Indlæg:
2126/135
#133 du er da for dum...

Jeg citerer oc.dk's begrundelse een gang til ... Og nu håber jeg du fatter det:

#38 "Hvis i ser på det varesortiment som JyskDataService har - så kommer måske 90% af de varer fra en og samme distributør, og jeg spurgte så denne distributør om de kunne nævne andre web shops - som førte et så stort udvalg af deres produkter som JyskDataservice og her var svaret "midtdata" - derfor oplyste jeg dette som et alternativ."

Som nævnt utallige gange er det den eneste og ikke af andre grunde at oc.dk nævner midtdata (57).

Derfor er det forkert når du påstår at oc.dk henviser dertil fordi det skulle være et bedre sted!

Der er forskel på at oplyse og anbefale.

Har du for eksempel ringet til distributøren og spurgt om varesortimentet føres i de butikker du har henvist til?

Hvis ikke, er din henvisning baseret på dine holdninger, og ikke på informationer der skal hjælpe brugere til at finde deres varer de havde set på jyskdata service.

Til sidst vil jeg nævne, at folkene der laver arbejdet på siden er her for vores skyld, og laver dette ulønnet.
Derfor er der noget der hedder taknemmelighed. Dette indbærer også overbærenhed med det arbejde de nu laver.
Og denne overbærenhed er vigtig, da vi skylder disse mennesker meget, fordi de gider at bruge deres fritid her.

Derfor siger jeg igen:
Og hvis man så ikke kan lide lugten i bageriet... Så smutter man og holder sin kæft!

Jeg har talt!



#135
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:25:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #133

Hvis det er din opfattelse af crew'et, så ved jeg sgu snart ikke hvad.

Det er satme skuffende, at folk ser sådan på det. Måske det bare er en eller anden antiautoritær følelse der dæmmer sig op. Men éen ting er sikkert.

OC.dk og H-T.dk er ikke i lommen på nogen. Vi betaler selv for vores arrangementer af egen lomme. Så hvad du end har misforstået, så er du rimelig godt afsporet.

Men hvis der virkelig ikke skal mere til, så vil jeg næsten, som B@NG, mene, at så er "I" sgu ikke værd at arbejde gratis for. Der er folk som er langt mere inde i det her end jeg, og lægger derfor også meget mere arbejde bag.

Hvis du beskylder deres reviews, opretholdelse af siden for at være "i lommen" på nogen. Så har du guddødmig fået et eller andet forkert ind med modermælken.

At du/"I" ikke kan forstå det. Selvom det er sagt mange gange, så vil jeg prøve igen.

Vi er ikke i lommen på nogen, og tanketommme indslag som dit, fratager mig lysten til at fortsætte arbejdet på siden her. Som sagt, jeg ved, at der er flere der gør en langt større indsats end jeg.

Men hey. Hvis I er så fucking utilfredse, kan I jo bare smutte. Hvis vi ikke føler os værdsat, kan vi også bare smutte = No more Oc.dk eller H-T.dk

Og så bliver det enden på dén diskussion.

Men hold kæft hvor er det latterligt, at beskylde os for at være i lommen på nogen eller få sponsoreret vores arrangementer. Alt dette har vi sgu selv punget ud for. Og hvis min Cebit-tur skal stå i skyggen for dit åndssvage postulat, så HAR jeg fandme lyst til at drikke hjernen ud, og glemme de brugere som ikke ejer indsigt eller forståelse.

Oc.dk er til for brugerne, og vi gør hvad vi kan for at holde en god side. Jeg er af den forståelse, at der er rigtig mange som er rigtig glade for Oc.dk. Men hvis ikke snart du/"I" begynder at forstå, at vi ikke er i lommen på nogen eller får fordele pga. modydelser...

Så ved jeg godt nok ikke... :l

-> #134

*takker* :r



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:30:30
Svar/Indlæg:
2126/135
NoNig er Elvis... og han er som den eneste her på oc.dk i lommen på den amerikanske olieindustri, og nære venner med tidligere amerikanske regerings topfolk!

SE #124

:e :p
;)



#137
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:36:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #136

*shh :f* Du kompromitterer min integritet :00

:e :p



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:38:52
Svar/Indlæg:
2126/135
-> #137

Hvad mener du?

Der er ingen der der har bedre integritet end Kongen... Måske med undtagelse af Dalai Lama....

Hmmm

:e



#139
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:45:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #138

*LOL*

Hva' med Mother Theresa?! :00

:e



#140
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:51:36
Svar/Indlæg:
1881/217
Synes stadig at det er utroligt at folk ikke læser hvad det er der enligt bliver sagt.

Steen sagde meget tydeligt, at han ikke ønsker at skade JDS´ distributør men kun JDS, en måde at ungå at distributørende midster "kunder", er at nævne et andet firma som har samme distributør som JDS. Og det er derfor at Steen skriver :" feks. www.midtdata.dk ".

Det kunne jo som #134 skiver, være at shg.dk, PRC-Data, havde en anden distributør end lige JDS og midtdata - hvilket jeg faktisk er sikker på at de har.

(Kan godt ske at det er uddebateret)
Flere af jer skriver at der skulle linkes til Edbpriser?! - Hvor mange ting er det nu lige edbpriser sælger?! - nada, for det er ikke andet end en portal - et stort link arkiv - ikke mere ikke mindre.

Hvordan kan det være at I vælger at køre krig mod Crewet?!
Det er som NoNig skriver fandme for dumt, da der bliver lagt så meget frivilligt arbejde i det (Læs; ULØNNET arbejde), så I som brugere kan sole jer gyldenbrune i og udvige jeres viden om hvilket hardware i skal købe og ikke købe, men hvor mange jer tænker over alt det arbejde der ligger bag disse sider som i gufler i jer med stor appetit som vores skribenter knogler for at severe for jer?
Eller vores programmerings crew, som sidder og retter fejl samt laver en ny *.php side til jer, tror i at det laver sig selv, bare fordi at i ikke ser det det funktionelle bag det?!
Hvad med Steen og B@NG, som knogler deres små frække bagdele, for at få nyt hardware hjem som vores Skribenter har brug for at lave en artikel uden side stykke?!
Herre gud, hvor er det utaknemligt at komme med sådan en udtales.
Skal jeg lige påpege det NoNig skriver, det er KUN skribenterne og superbrugerne der betaler for deres tur til Cebit - det har ikke noget med HT / OC, så skam jer for sådan nogle udtaleser.
Men det bevidner kun, hvor uviden i er ang. dette hele fortagende som HT / OC er.

I siger Buuh Skribenter og Superbrugere, jeg siger "DAMN! good job, champs!"




Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:00:41
Svar/Indlæg:
2126/135
Til hh. NoNig og andre... Jeg har klare beviser for at der intet er i vejen med hh. NoNigs integritet:

http://www.overclocking.dk/bil...



#142
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:05:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #140

Well said ;)

-> #141

*ROFLMAO* :e

Fuck, du er jo G A L :00

*LOL* :e :e :e



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:08:57
Svar/Indlæg:
2126/135
ærværdige hh. NoNig, kunne man ydmygt bede om at flere billeder af hh. blev lagt på nettet, til ydeligere brug i jagten på at styrke hh.'s integritet!
:p
:e
:e
:e



#144
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:13:19
Svar/Indlæg:
1881/217
#141

Vil da mene at du har din Folding Banner i det billede af NoNig.



#145
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:15:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #143

Prøv med NoNigDK@hotmail.com ;)

Så må vi se, hvad vi kan finde ud af :00 :p :e



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:45:21
Svar/Indlæg:
2126/135
arh jeg arbejder ikke på opfordringer! ;)
8)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 16:56:30
Svar/Indlæg:
6624/113
#133 - Jamen vil du se mine personlige bilag for hvor mange penge det koster MIG at tage på CeBit?

Det her site har hængt med røvhullet i vandskorpen flere gange end jeg har fingre og tæer til at tælle - netop på grund af at vi IKKE VIL LADE OS KØBE AF NOGEN - så hvis du stadig mener du har fingeren på pulsen, så er jeg mere end MEGET skuffet!!



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 18:15:21
Svar/Indlæg:
3346/81
Advarsel!

Træthed forude!

Det er s'gu da utroligt så ihærdigt enkelte elementer promoverer deres klokkeklare indsigt i hvor korrumperede sites ulønnede skribenter og superbrugere er - manglende integritet mv. Det er s'gu nok også derfor at flere af sites crew drønede land og rige rundt for at få de sidste med til OC lan - selv komme for at gennemføre laksekaste konkurrence etc. Det er selvfølgelig fordi det regner med bro og kørepenge i det uendelige. Fede backstage arrangementer med bikiniklædte boothbabes og gratis drinks så Rhinen tørrer ud af misundelse, hardware i kassevis....

Jeg elsker når folk gladeligt fører sig skråsikkert frem med selvretfærdighedens lys i r*ven og udtaler sig om emner de ikke aner en skid om. At utak er verdens løn er hermed bevist - desværre - tak for den manglende tillid 😕

Tomgun

P.S.

Ordene: Sarkasme, ironi, irritation samt skuffelse kan allesammen slås op i den store danske retskrivningsordbog.



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 20:30:25
Svar/Indlæg:
158/26
#134
#135

Hvem der er dum ka diskuteres, undskyld hvis jeg fornærmede nogen, gider ikke være uvenner med nogen...

Jeg er rigtig glad for siden her, og i laver alle sku et godt stykke arbejde, kan ikke se hvor jeg kan se jeg kritisere jeres arbejde, nå men jeg vil slappe lidt af, det har været en lang hård dag...

undskyld endnu engang hvis jeg har fornærmet nogen! desuden har jeg arbejdet for shg og compumail, så kender nu lidt til dem, vil jeg da selv mene ;)

Nok om det #134 Nu har jeg talt!



#150
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 20:39:38
Svar/Indlæg:
3640/1231
Al respekt for en person der giver en undskyldning :f

Desværre alt for sjældent set på et forum, men det viser bare igen hvorfor vi er bedre end alle de andre (ingen nævnt, alle ment :e )

For helt lyst til at undskylde for et eller andet.... UNDSKYLD for helvede :e :f



#151
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 20:41:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #149

Man skal ikke gå på kompromis. Er du utilfreds med noget, så stå ved det ;)

Men *tak* :r

-> #150

Knaldperle! :e :00

Nu giver ovenstående jo ikke mening. Din liderlige buk (B@NG for the Buck :p) :e



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 20:42:47
Svar/Indlæg:
6624/113
#149 - Hatten af for det. :D

Godt ord igen.



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:16:38
Svar/Indlæg:
158/26
#150
#151
#152

Grunden til jeg troede i fik betalt jeres ture, var fordi at da i søgte grafiker for ikke så længe siden, skrev i at det ikke var et lønnet stilling, men at man fik mulighed for at komme med til cebit osv...

min fejl jeg misforstod nok bare :)

Bare rolig hvis jeg mener noget er uretfærdig skal jeg nok stå ved min sag. et lille eks. jeg købte i sidste uge et LCD 32" 1366x768 tv fra LG til 19.000 kr :( puha mange penge, for noget jeg skal til at ud og bytte for 4 gange i morgen!!! men jeg bliver ved til jeg får et der virker, men tror bare jeg går over til en anden producent, selv om jeg godt ved at LG levere paneler til mange af de andre producenter....

ja fejl er px fejl og denne gang 2 px fejl og hvide striber når jeg ser dvd ;( de sagde det var min component kabel, købte nyt kabel hos hifi klubben til 700 kr. kommer stadig striber :( og alt antenna, dvi, scart er taget fra så jeg er sikker på det ikke er dem som skaber forstyrelser :(

skod skod skod... 19.000 kr :(



#154
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:19:10
Svar/Indlæg:
1881/217
#149

Total i orden der - total respekt for det :)

#150

Tror at du skal holde med at drikke det b@ngvand :e



#155
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:29:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #154

Man drikker en Dark-Mixer, mens man headB@NG'er til noget totalt Tomgun VR-musik :e

Så kan Al the Pal og Huddy hans buddy stå ved sidelinjen, og grine deres små røve i laser :00



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:35:13
Svar/Indlæg:
4338/142
Alle der bitcher/whiner over link til midtdata <--- SÅ SPIS DOG BRØD TIL!!!!

Der er ikke ÉEN bruger på oc.dk som ikke kender 80% af de butikker som er registrerede hos www.edbpriser.dk .

At Steen/Boss henviser til MidtData - kunne evt. hænge sammen med at netop MidtData's vare sortiment er meget lig JydskDataService's.

Det er dog det værste paragraf-rytteri/petitesse knepperi jeg i mine 3 år på oc.dk nogensinde har set.

Var i blevet lige så gale hvis der havde stået f.eks SHG eller Compumail?

:(



#157
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:39:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
:o så vågnede kaffedamen sq også op :e :p



#158
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:40:22
Svar/Indlæg:
1881/217
#155

:e

Opskriften på en OC.dk cocktail:

Først drikker en Dark-MiXer derefter ryge en kæmpe b@ng, drik b@ngvandet, og derefter headb@ng´er til noget Tomgun.

Vil helt klart stå ved din sidelinje, men vi skal også helt klart med den gut i byen, som udsætter sig selv for den cocktail :e



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:43:01
Svar/Indlæg:
4338/142
#157

:p :D



#160
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:44:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #157

Rettelse (nu vi er ved petitesserne :00):

Den ikke-multitaskende-OT'ende-rygende-kaffedrikkende-langbenede-kaffedame :e :p

-> #158

*LOL* :e



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:51:33
Svar/Indlæg:
4338/142
#160

lægger du an på mig :o



#162
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 22:00:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #161

Altid! :e :p



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 22:12:37
Svar/Indlæg:
3346/81
#162 - fingrene for dig selv inden det siger B@ng!
CC er mit anliggende 😉

Tom The HeadB@nger
(Og der var ikke noget homofobt/filt i det!)




#164
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 22:17:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #163

*LOL*



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 22:48:53
Svar/Indlæg:
6624/113
:e



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 23:36:49
Svar/Indlæg:
4263/107
Det er bare 112% go' værkstedshumor det' hæ'r :p





Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 23:39:45
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg lægger an på hh. NoNig da hans karma inspirerer mig til levitation og yoga... RRRRh ;)
(Han har Elvis' lækre stil og Dalai Lamas charme)
:r



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 00:16:04
Svar/Indlæg:
4338/142
#162 & #163

I kan da godt spørge hvem jeg helst vil ha' inden i slås om mig :(

:00 :p :D

btw Long time no see GomTun ;)



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 05:13:29
Svar/Indlæg:
2175/21
jeg siger bare: Tak for advarslen, og har aldrig haft noget ondt at sige om midt-data ...de leverer til kanone priser og meget hurtigt....og som skrevet et stort sortiment.

VIL folk absolut være sure, så skrid ud på irc og tag en tudekiks.......så hører i ikke til herinde.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 06:10:35
Svar/Indlæg:
3346/81
#168 - hvis man skal til at spørge om den slags - så kan man jo være alle steder 🙂

GomTun



#171
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2005 17:47:58
Svar/Indlæg:
434/11
Hvad er det da for en omgang tøsefnidder ? Er i ikke blevet lidt for gamle til det ?

Som mange nævner, så virker denne "nyhed" en anelse utroværdig. Det gør det da slet ikke bedre, at i sidder og fortæller hinanden hvor fede i er. tsk tsk....

Et eller andet sted tror jeg bare at en vis herre måske er blevet sur over manglende betaling for banner reklamer her på oc.dk ??

Jeg aner dog ikke hvad grunden er til jeres "advarsel" for det ser jo ud til at den kommer til at stå alene. Jeg synes aldrig rigtig i har givet jer af med at advare før mod butikker.



balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 18:22:16
Svar/Indlæg:
367/3
Rart at høre man ikke er den eneste der har lidt svært ved at tage tågehornene, medløberne og spytslikkerne seriøst.

Det virker påfaldnede at i farer sådan i flint over en massiv, men relativt behersket kritik af det link.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 23:36:10
Svar/Indlæg:
3346/81
#172 - Tak for komplimenten 🙂

#171 - Til dig må jeg også rette en tak for de udsøgte komplimenter! 🙂 🙂 (Og så ikke et ord om alder)

Uanset om nogen måtte opfatte noget som "sure opstød/rønnebær/etc" - så skal jeg da gerne repetere for dem der endnu ikke måtte have opfattet det at sitets eksistens blandt andet er afhængigt af bannerreklamer!

Havde det nu været i f.eks. Mærsk regi, så havde man nok bare koblet et advokatkontor på sagen, men det er der nok ikke lige basis for her, så prøv at perspektivere dine betragninger - det er s'gu altid så let at være idealist i tørre sko!

# 173 - Til Os historie kan jeg kun tilføje at når man har noget seriøst at tilføje til debatten, så behøver man i dagens Danmark, hvor ytringsfriheden stadig råder, ikke gemme sig bag anonymitetens nemme skjul.

Tomgun



balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 05:58:28
Svar/Indlæg:
367/3
#174 Nu var det ikke lige dig jeg havde i tankerne, men hvis du føler dig truffet kan jeg ikke rigtigt gøre noget ved det. ;)

Jeg er sådanset ikke særligt harm over det link, men jeg synes det er en ufattelig ringe begrundelse der gives for grunden til at linke til lige netop midtdata (som iøvrigt er en fin butik).

Jeg finder det langt mere alarmerende at en del af crew +slæng farer frem med bål og brand og beskylder en stor del af brugerne for at være idioter, eller slet og ret beder dem om at fise af.
Jeg har besøgt overclocking.dk i længere tid end langt de fleste herinde (min profil er ikke så gammel), og har sgu alrdig oplevet magen til hykleri.

You're with us or against us, lyder det bekendt?



#175
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 06:55:42
Svar/Indlæg:
1881/217
#175

Endlig et indlæg med fornuftige toner man kan forholde sig til :)

Begrundelsen er sådan set "bare" at, vi ikke ville kaste grus i vaselinen for JDS´ (Jysk) distributør (og deres kunder), men at vi kunne gøre "skaden" god igen, ved at linke til et andet firma som har selv samme distributør - det synes jeg da helt sikkert er en god begrundelse.

Hvad angår Crew+slæng Vs. brugerne, opfatter jeg det straks anderledes - nemlig, at det var The Boss og B@NG, Crew + slæng der blev brutalt overfaldet af brugerne.
Jeg synes ikke at Crew har givet udtryk for at de vil af med brugerne, men derimod at brugerne ligger op til at vi skal sige :"Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så daf over til slagteren", hvilket vi ikke vil holde os tilbage fra at sige.

Og nu var det engang brugerne her på siden der begyndte at himle op over at det link til midtdata.dk var reklame, og at det var dårligt linket, hvilket vi har lov til at forsvare os imod.
Vi har vel lov til at forsvare vores handlinger, ligeså vel at i har lov til at forsvare jeres handlinger, og da vi gjorde det røg brugerne i flint over det, hvilket du kan se på de omkring 174 indlæg der efterhånden er skrevet i denne Nyhed.

Selv om I er brugere på denne side, betyder det vel ikke at Ledelsen, økonomi afdelingen, crew samt gårdpasseren skal rapotere alt til jer, der er nogle ting som I bare ikke behøver at vide.
Lidt ála vores Danske stat, så er der nogle ting som bare ikke bliver offentlig gjort.
Derfor er jeg sikker på at I ikke får grunden til denne Advarsel af vide, selv om vi forsikre jer om, at det kun har jer selv til gode med denne Advarsel.

Vi går ikke efter det ordsprog der lyder "You're with us or against us", da vi er meget tolerante over for jer som brugere, og i langt de fleste ting er enig med jer, og efter kommer jeres ønsker.
Men så igen, er det efter min opfattelse at vi oplever denne "You're with us or against us" fra jeres side, hvor vi som Crew+slæng bliver sat i bås.

:)



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 08:03:20
Svar/Indlæg:
3346/81
#175 - Tak for en sober tone - det er da positivt. Næh - jeg føler mig ikke truffet som person, men synes nok at reaktionerne og debatten er røget noget ud af proportioner - og så synes jeg ærligt talt ikke at tågehorn, medløbere samt spytslikkere bidrager specielt til debatten - det var det jeg hentydede til med komplimenten.

På mig virker debatten som en brevkasse storm med sigte mod noget der er helt uvæsentligt i relation til det egentlige budskab, nemlig at man som bruger skal holde øjnene åbne når man handler med net-butikker.

Jeg ville hellere se en debat om e-mærke og ud af den tangent - det ville da bringe noget fornuftigt.

Tomgun.

P.S.

Til O - du ulejliger dig med at skrive, hvorfor så ikke en profil?
Der er ikke noget af det skrevne der er borte endnu - så jeg kan såmænd sagtens "trylle" dine holdninger frem - bare du selv vil vise dig som en m/k og stå ved dem.



#177
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 08:32:37
Svar/Indlæg:
1881/217
Har en tilføjelse til Tomgun og mig selv.

Til O, du skriver "ENDNU en profil", du kunne evt. også bare bruge den profil som du bruger til hverdag her på HT / OC.dk i stædet for at oprette endnu en.



#178
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 09:34:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #175

Jeg vil, som Tomgun og Huddy, gerne påpege, at den "udfarende tone" ikke var ment som, at brugerne er "dumme". Kun at det er virkelig sørgeligt, at nogle af dem ikke har højere tanker om os, end dét de giver udtryk for her :l :r

Som der også er skrevet længere oppe, så syn's jeg, som Tomgun siger, at det er utroligt, hvordan emnets drejning seriøst kan tage en SÅ forkert kurs, i retningen af noget i realiteten irrelevant.

Jeg er meget stolt af OC.dk, og er ufattelig glad for at være her. Og når man "angriber" OC.dk, så tager jeg det meget personligt. Der er en lille hård kerne her på OC.dk, der virkelig viser hvad "vi" står for. Nemlig fælleskab omkring computeren. Nørderi og sjov.

Der er andre, som kun er ude på at spolere det for andre. Jeg skal ikke påkalde mig jantelov, men folk der uhæmmet blærer sig, eller overtrumfer med at være bare 0,00001% mere korrekt end en anden... Tjah :l

Som Huddy skriver, så er det ikke alt som brugerne behøver at vide. Og hvis "man" gad at læse hele tråden igennem, så ville man vide, at svaret faktisk er givet en del gange.

Huddy har skrevet svaret, men her kommer det igen.

JDS går ned, hvilket vi bringer en nyhed om. Som en service så anviser vi en anden forretning, hvor man kan få de selvsamme produkter som JDS solgte.

Man kan kalde det reklame, men vi kalder det for en service. Da nVENTIV lukkede, bragte vi også en nyhed om det. Men det er/var jo så givet, at der kun fandtes en producent af færdige kompressorkølingsløsninger på dét tidspunkt, nemlig Asetek.

Men hvem af jer vidste, at man lige netop kunne gå til Midt-Data, og få de samme produkter?

Den håndfuld procent der vidste dét, i forhold til Oc.dk's læserskare, er velinformerede. Og hvis vi ikke havde skrevet "Midt-Data", så var der med 99,9% sikkerhed, en af jer andre der havde gjort det.

Crew'et forsøger ikke at distancere sig selv fra brugerne ved: "Vi må, det må I bare ikke"-reglen.

Så jeg kan, personligt, ikke se hvad problemet er.

Vi stiller os jo hverken højere eller lavere end jer. Men forsøger at give jer en god turnus på Net-helvedet der hedder online-handel :)

PS.: Som Tomgun og Huddy siger, fandme godt med at svar, der er til at ta' seriøst ;) :)



Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 11:51:44
Svar/Indlæg:
2749/122
#Alle Stop da med alt det pis i den her tråd ... og la da crew´et advare os forbrugere/oc´ere hvis de mener at det er nødvendigt ... ;)

og desuden er det da vel lige meget om det er midtdata eller en vær anden virksomhed de foreslå at man benytter i stædet la være med at se så specifikt på navnet/firmaet de foreslår men tænk over den tjæneste de gør jer. Desuden rager det da ikke os hvorfor de advarer når bare de har en god grund til det. 8)



#180
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 11:59:37
Svar/Indlæg:
1881/217
#180

:f



#181
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 13:25:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #180

:f



Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 13:47:04
Svar/Indlæg:
2749/122
#181/#182 så så i 2 jeg er altså ikke til fyrre... :p





#183
Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 14:00:47
Svar/Indlæg:
1881/217
#183

Det kunne du jo blive :i

Kender et sted der hedder Pan, hvor du vil blive taget godt i mod så :e



#184
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 15:37:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #184

... Rune (Black Angel 2) ER Pan! :e :e :e



Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 20:41:02
Svar/Indlæg:
2749/122
#184 Nej ellers tak du...

#185 nope der må jeg så skuffe dig... det er jeg ikke. :)



#186
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 14:55:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #186

Benægtelse er en grim ting :p



McEvil
 
Overclocker
Tilføjet:
12-04-2005 17:33:05
Svar/Indlæg:
1/0
Faldt lige over denne her Advarsel måske lidt forsent,har ventet på at få byttet et defekt bundkort,sendte det til dem i November hørte sidst fra Jan Vestergård som eftersigende skulle være sælger for Jysk data service,i slutningen af December men har stadig ikke fået mit bundkort retur.
Så nu ryger det til told og skat,forbrugerstyrelsen og hvem der ellers kan gøre noget ved denne fusker.......

Brian