hvilken mp3 spille skal jeg købe??

Diverse d.  21. februar. 2005, skrevet af ras123
Vist: 626 gange.

ras123

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:09:03
Svar/Indlæg:
258/70
hej kan i anbefale mig en mp3 afspiller
på forhånd tak :)

Ford

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2005 13:16:22
Svar/Indlæg:
75/18
Kunne vi få gang i denne tråd? Jeg overvejer nemlig efterhånden også selv, at skifte til mp3 selvom jeg indtil for ganske nylig ikke har tænkt i de baner, men de er blevet ret avancerede nu - ser det ud til.

Er der nogen herinde som har høstet erfaringer som de vil dele ud af? Er der eksempelvis nogen der har erfaringer med iRiver produkter - som ser ud til at være et godt alternativ til Ipod. Særligt den der H10´er som ser ud til også at kunne bruges til at lagre/fremvise digitale billeder...Dur radioen i dem? Går de nemt i stykker? Kan man i displayet se navn på nummeret/artist? Har det nogen betydning, hvis de kun understøtter fat32? Er de langsomme/kvikke i respons-tid - også når de skal fremvise fotos der skal skaleres ned?

Mange spgsml....

DLC

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2005 09:28:22
Svar/Indlæg:
151/18
Nu har apple lige udgivet en ny Ipod mini, som har 18 timers batteri. Og som kun koster 1479 for 4 gb udgaven (for studerne) den tror jeg selv jeg køber (self i pink) :e

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
25-02-2005 11:33:44
Svar/Indlæg:
4033/364
#1 kommer an på hvad du havde tænkt dig at bruge på den.. skal den også bruges som usb key? skal der være radio, skal den være CD baseret , FLASH eller HD.. hvad med batterilevetid.. er 10timer nok, eller skal du bruge 80timer (og jo de findes - bare ikke der hvor man plejer at kigge ;) ).

jeg kan varmt anbefale iRiver - har selv den 180TC der er testet her på siden - har haft den 1 år og den funkler bare.. omvendt skal man nok ikke blive total depri hvis radioen ikke er super god, for antennen er trodsalt rimelig lille (gælder alle de mp3afspillere jeg har testet - hvor jeg vil mene at iRiveren havde den bedste af disse). omvendt er prisen rimelig høj for iRiver..

Det man skal holde sig lidt for øje er at de fleste bruger samme producent af mp3chips og derfor kan de lyde relativ ens. Der kan selvfølgelig være kvalitetsforskel, men omvendt koster det normalt kassen..

Ford

Overclocker
Tilføjet:
26-02-2005 16:08:48
Svar/Indlæg:
75/18
#3 - 256mb? Hvor hårdt pakker du dine mp3-filer elle spurgt på en anden måde, hvor mange tracks har du på den størrelse HD?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
27-02-2005 15:50:28
Svar/Indlæg:
4033/364
generelt kan de fleste godt leve med 64kbit WMA/MP3Pro filer - dvs. ca. 2mb pr. fil.. 48kbit kan også gå hvis man alligevel er et sted hvor der er meget støj og derfor ikke kan høre musikken så godt..

men glem mp3 - det er ikke det optimale format til mp3afspillere (underligt nok).. jeg ville sikre mig som min. at den også understøtter WMA.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
10-06-2005 09:09:46
Svar/Indlæg:
75/18
Jeg skvattede lige over denne artikel fra forbrugerstyrelsen som har testet forsk. mp3-afspillere:

http://www.forbrug.dk/test/tes...

Sådan en typisk forbruger undersøgelse vil jeg sige, der viser, at du lige så godt kan købe de billige produkter som de dyre.