Jeres holdning til stoffer?

Hyggehjørnet d.  21. februar. 2005, skrevet af Briston
Vist: 616 gange.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:52:49
Svar/Indlæg:
2540/228
Jeg er igang med at skrive en stil om stoffer i byens natteliv, og ville så gerne indrage nogle af jeres holdinger til dette (jaja det skal nok forblive anonymt ;) ) da nogle af jer muligvis er i miljøet eller kender folk.

Altså fx. hvorfor afprøve et stof som for eksempel ecstasy?

Og hvis i har prøvet/bruger nogle stoffer hvilken effekt har de så på dig/jer?

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 17:58:51
Svar/Indlæg:
894/36
Kender en der har prøvet Hash coke og Ech samt Amf. Han er sgu blevet Ozzy 2! Og han er kun 16! :/

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:27:20
Svar/Indlæg:
3169/185
Misledende overskrift men nuvel...

Synes ikke stoffer er en god ide i forbindelse med misbrug, dog kan jeg godt forstå folk der anvender esctasy...
Synes generelt rusmidler (med sprut som undtagelse) er noget skidt...

Præstationsfremmende stoffer derimod, har jeg intet problem med... Synes det er folks eget problem om de vil bruge steroider, så længe de ikke deltager i konkurrancesport...

- Men stoffer gennerelt... - Positivt indstillet.... - Er bestemt ikke clean selv, men er iform af medicin... :| - Og har dispensation... - På syntetisk(amfetamin) - såvel som astma (beta-2-agonister = forbudt til sport)

Mvh. 12k

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:36:00
Svar/Indlæg:
2540/228
hvad er det der er galt med overskriften?

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 18:36:42
Svar/Indlæg:
894/36
2#

Doping i bla. svømin får mit pis til at koge. Men de er jo selv ude om det! :/

kun tøsedrenge tager den nemme løsning! ;)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:38:29
Svar/Indlæg:
3169/185

Præstationsfremmende stoffer derimod, har jeg intet problem med... Synes det er folks eget problem om de vil bruge steroider, så længe de ikke deltager i konkurrancesport...

Husk at læse det hele.. ;)
- Det jeg mener er... Kan ikke se noget problem i hvis man er strandløve, og skal bruge træningen til det - at man så bruger præstationsfremmende stoffer...

At du hentyder til misbrug - og ikke stoffer.....
Stoffer kan ligesåvel være hvis en person er skal ligges i narkose, tvivler på alle operationer er lige spændende uden drugs... :|

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:58:39
Svar/Indlæg:
2540/228
jeg har da ikke sagt at jeg kun vil høre meninger fra misbrugere, misbrugere er folk der er afhængige af stoffet, jeg vil meget hellere høre kommentarer fra folk der måske bruger forskellige stoffer fx i weekenden, for at høre bla. hvorfor de gør det

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:36:15
Svar/Indlæg:
3169/185
Misbrugere er ikke nødvendigvis folk der er afhængige af stoffet... Misbrugere er folk der MISBRUGER stoffet - altså anvender stoffet forkert - altså til noget ikke medicinalt....

Ergo er man også stofmisbruger hvis man tager det i weekenderne... - Man er derimod som misbruger der er afhængig, narkoman :|

Mvh. 12k

PS: derfor er det misbrugere du vil høre om / fra ;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2005 22:05:08
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg har aldrig prøvet nogle stoffer selv, og har heller ikke tænkt mig det. Jeg klarer mig fint med sprut og øl.. forstår ikke folk der tager "chancen". Men det er deres kroppe og deres liv ;)

En del af mine venner har prøvet haSS men det er vidst også det hele :) Og en af mine venner fik hældt amf (el lign.) i sin drik af nogle af sine venner(:00). Han kunne nemt løbe hjem fra festen (5-7km) uden at blive træt. Anden virkning havde det vidst ikke på ham :P

Forresten er det nok en god ide at søge i forummet.. mener at der er en tråd fra et års tid tilbage med samme emne :)

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:41:51
Svar/Indlæg:
894/36
Så er amfetamin sagen til idræt i skolen! :P

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:51:05
Svar/Indlæg:
3169/185
Hmm beklager...

Amfetamin er en stofgruppe skulle jeg mene, en betegnelse for syntetisk fremstillede stoffer... :|...

Amfetamin påvirker ens centrale nervesystem, og er farligt kombineret med alkohol.... :| -

Endvidere forhøjer amfetamin ens blodtryk, altså - har det negativ effekt i forbindelse med sport ;) - Ligesom alkohol er en af grundene til det er på doping listen at det er afslappende... Altså skytter og andre præsitionssporter giver det øget effektivitet.. :)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 23:33:25
Svar/Indlæg:
2694/107
Jeg vil ikke forhindre nogle i at tage stoffer. Hvis det er det de vil så skal de fandeme også være velkommen. men det er mig som står med et liv om 5 år... og de sidder sikkert på et hjørne og venter på bussen som kører til XTC-land...

/Ash

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 00:00:07
Svar/Indlæg:
3169/185
speed, ecstacy, LSD - Er amfetamin... msda kender jeg ikke... Men lyder lidt sådan også :P
..

Tager amfetamin for at forøge koncentrationsevnen, øge tålmodigheden med folk - Altså ikke blive så aggressiv når folk fatter dadle :) Og istedet bære over og tage det stille og roligt og skrue det ind i hjernen på dem istedet for at hamrer skruen ind :P...

Havde i starten problemer med balancen, men efter halvanden uges tid gik det problem over...
Var lidt underligt, var f.eks når jeg kiggede på ting ala. et billede, så kunne jeg lige pludsligt finde på at snurre rundt på det ene ben fordi jeg fik overbalance ;)

Endvidere er det praktisk i forbindelse med lektier, da det ikke altid er det man tænker "jubiii" til, for ikke at sige ALDRIG...

Mvh. 12k

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 02:49:57
Svar/Indlæg:
2126/135
til 12k

http://www.misbrugscentret.dk/...

Dette er ment som hjælp og jeg beder dig seriøst om, at overveje hvilke værdier du finder vigtige i livet!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 06:54:41
Svar/Indlæg:
6052/189
Har ikke rørt specielt meget, i forhold til min omgangs-kreds.

Og det er nok heller ik noget jeg rører mere.

1 x ryger, fik det af helvede til bagefter. *aldrig mer* :p

3 x speed, over en periode på ca 1.5 år.. første gang var sjov, der var det et trip. de 2 andre gange var det bare "halløjsa, jeg føler mig mere vågen".

Det var ikke pga mangel på mængde eller kvalitet. Det virker sgu bare lidt af lort på mig.

Og det er sgu fint nok. Det koster penge af helvede til, og hvis man har forhøjet blodtryk i forvejen, ska man lige tænke 2 gange ingen man tager et par baner eller 40.

Mvh

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 09:41:31
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg har ikke noget imod folk der vælger at tage diverse stoffer... tager da også selv lidt... mem det bliver mest til en lille J' i ny og næ... og det er mest for det sociale, og du behøver ikke at drikke en halv flaske sprut for at blive stiv, efter en J, kan du nøjes med et par slurke...

og ved hass er det jo en masse sjove ting, som det at der er meget der pludselig bliver sjovt... ædeflip. total parionoia (kan til tider være monster flippet), men der er også lidt bivirkninger såsom det at du ikke er istand til at huske særlig meget op til en måned efter... men det er så også det eneste ubehagelige jeg har oplevet ved det...

ved andre stoffer, har jeg kun ganske få, (er jo kun 16) men har prøvet lidt svampe, og Amf... det med Har jeg kun gjordt en gang, og det har så også været den eneste gang hvor jeg virkelig har danset til en fest... men der blev jeg så også ved i 6timer...

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 10:58:40
Svar/Indlæg:
1015/85
har røget en joint det er alt..

Gider ikke igen.. Synes ikke det er ngoet særligt og den "rus" man får kan nemt opnås ved sprut.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 15:33:33
Svar/Indlæg:
3169/185
#14+15 - Du aner jo ikke hva du snakker om.... Er ikke misbruger... - Det er også medicin, og tager i den dosis Overlægen på Neorulogiskt afdeling (stavehat) - på Gentofte hospital - har bedt mig om...

Det kan på INGEN måder forbindes med misbrug....

Alle narkotiske stoffer har et lægeligt formål, med nogle af de syntetiske som undtagelse (syntetiske fremstillet... - Er fremstillet af kemikalier, ergo kan du lave diverse kombinationer)..

http://www.doping.dk/visArtike...
http://www.doping.dk/visArtike...
Anti-Doping Danmark fortæller om hvad de gør, meget primitivt, ang. hvorfor de ikke må anvendes i sport... :|

http://www.lmk.dk/ (rfx4bt4520eizu45i5bzae55)/show.aspx
Lægemiddelkataloget.... :|

Forgiftning
Dødelig dosis skønnes at være 2 g.
- DET er OVERKILL dosis, skal tage 2x 40mg dagligt...

Desuden bør du overveje at kigge på reglsættet på siden, selvom admins'ne er ligeglade med det... så står der faktisk "personlige angreb er ikke tilladt"...

Jeg er yderst selvbevidst om hva jeg indtager - Jeg gør hvad min læge siger til mig - om du så kan lide det eller ej - Rejs gerne din banner, men jeg sætter min tillid til en overlæge frem for dine personlige oplevelser med ting der intet har med sagen afgøre..

PS: Er vidst din viden der skal justeres... - Tror du når jeg skriver det er som medicin at det er som rusmiddel? - Håber jeg heller ikke...

Mvh. 12k

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 15:58:55
Svar/Indlæg:
3162/78
Jeg syns hash og pot er i orden, men alt andet vil jeg ikke røre med en ildtang.

Jeg kender en del selv der tar "hårde" stoffe, dvs ammo, coke osv. og det må de selv ligge og rode med.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 17:47:53
Svar/Indlæg:
2126/135
12k... du nævnte jo ikke på noget tidspunkt at det var medicin.

Så tag en slapper.

Hvis du er DAMP barn eller har en anden hjernefejl er det normalt at få ordineret medicin som amphetamin. Og hvis du er underudviklet er det også normalt at få hormoner osv.. Og jeg ved da udemærket at amphetamin bruges med stor succes i lægeverdenen.

Og jeg angriber dig på intet tidspunk, men giver min holdning til kende angående folk der misbruger stoffer!

Derimod ville du komme længere med oplysninger om din tilstand, end ved at kompromittere min viden angående rusmidler og medicin.

Du kan jo forklare hvorfor du får amphetamin.
Og hvorfor du bruger steoider.

Og som det er med alt, hvilket du nok ved, er stoffer oftes hjælpsomme hvis de gives i rette mængder og til rette formål. Men såsnart disse to regler brydes, er man misbruger af et stof.
Det er meget simpelt.
:)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:04:04
Svar/Indlæg:
3346/81
Hmmm - har prøvet følgende:

1 Pot
2 Hash
3 Svampe
4 Amfetamin
5 Kokain
6 Diverse gule/grønne/røde/blå piller
7 Sprut
8 Cigaretter

8
Var lige ved at tage livet af mig - så det er snart 1 år og 13.000 smøger siden......... 😕
7
Det tager noget tid at opbygge en afhængighed - men bare rolig den kommer.... Så husk at holde pauser.
6
Det er nok det mest sindsyge jeg har foretaget mig - æde piller med ukendt indhold! Det kan absolut ikke anbefales.
5
Kokain - spændende og skidefarligt. Kan ikke anbefales grundet den hurtige mentale afhængighed, samt risikoen for at der er blandet trash i............
4
Amfetamin - se nr. 5. Iøvrigt er risikoen for at der er trash i meget stor.
3
Det var s'gu uhyggeligt - og fedest da det var overstået. Det skal jeg godt nok aldrig prøve mere.
2
Jeg har aldrig røget meget - dem af mine bekendte der har er blevet meget isolerede og noget asociale.
1
Relativt uskadeligt i små mængder - men alt for nemt starten på resten......... 😕

Har aldrig prøvet LSD, Ectasy etc. og skal heller ikke "nyde" noget.

Har ikke rørt andet end smøger og sprut de sidste 20 år - og nu heller ikke smøger - men kan ikke anbefale noget af det - jo som noget at lade være med.

Tomgun

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 21:07:03
Svar/Indlæg:
894/36
22#

...... Cant say anything! :P

tk78

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2005 22:02:50
Svar/Indlæg:
13/1
Hey

Jeg har ALDRIG prøvet stoffer. Og det er jeg faktisk stolt af.

Jeg har arbejdet som bartender i et par bowlingcentre og har set mange med stoffer. Jeg kender også en del der har prøvet stoffer.

Jeg har heller ALDRIG taget et hiv af en cigaret og det er jeg fandme stolt af også.
Jeg har drukket mig fuld en del gange og kan godt lide at hygge mig med et par bajere men det ved man sku hvad er.

Jeg har aldrig haft et behov for at vise mig ved at ryge selvom mange af mine venner begyndte at ryge synes jeg det var sejere ikke at ryge. Og i dag 10-15 år efter mine gamle klassekamerater begyndte og stadig ryger er jeg glad for min beslutning.

Nu lyder jeg måske som en der tager i kirke hver søndag men jeg er sku en rigtig knægt med skateboard, tunede knallerter og gejlede biler bag mig (stadig gejlede biler) men jeg har bare altid kunne tænke klart og forstå hvor skadeligt rygning og især stoffer er.

Jeg synes ikke bare jeg vil sige at det at tage stoffer er folk eget problem. Jeg synes det er blevet et kæmpe problem herhjemme.

Der er stoffer overalt og det er blevet alt for nemt at få fat i.
Jeg synes der skulle gøres meget mere ved problemet da stoffer også medfører meget andet dårligt med sig. (Vold, tyveri osv.)

En lang smøre. :D

tk78

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2005 22:19:32
Svar/Indlæg:
14079/622
->#22
Du har da vidst prøvet lidt af hvert :o:P

->#24
Har det lidt på samme måde.. dog har jeg prøvet cigaretter og vandpibe. Cigaretter bryder jeg mig ikke om, men jeg synes det er meget hygge med vandpibe.
Jeg tror ikke det er så skadeligt så længe man holder forbruget til "engang i mellem" :)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 00:37:33
Svar/Indlæg:
4263/107
Aldrig rørt en cigaret, og kommer formentlig heller aldrig til det. Fy for den lede :o

Det nærmeste jeg kommer stoffer, var dengang jeg brækkede aren (overarmen - HELT over), og skulle på hospitalet for at blive opereret. Hvis jeg så meget som overvejede at sige jeg havde ondt (den første uge derefter var en stor smerte), kom sygeplejeskerne straks med morfin. Ok, man følte sig "godt tilpas" i ca. en time eller noget i den stil, derefter fik jeg det mega dårligt og smerter igen. Og sådan fortsatte møllen i 2-3 dage indtil de fattede at jeg skulle have nogle smertestillende (gigt)piller i stedet.

Aldrig i livet om jeg kunne drømme om at ryge så meget på en cigaret, eller røre noget der minder om et stof.

Jeg lærte det så på den "nemme" måde.

PS. Det var i Norge på dag 2 af skiferien

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 02:55:38
Svar/Indlæg:
3169/185
Skihat :P

Man har en brystkasse for at hamrer den i isen :P

(prøvede selv chancen for første gang her i ferien sidste uge :D - Kunne ikke bremse eller dreje og hoppede så ud på den blå på 4-500 m - herligt styrtløb :P)

Beklager OT :D

Mvh. 12k

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 12:29:46
Svar/Indlæg:
2732/41
24# Har det på helt samme måde, kan ikke lide ikke at kunne tænke klart eller ikke have kontrol over mig selv ;)

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2005 13:12:57
Svar/Indlæg:
894/36
Jeg har dog prøvet at ryge, op til flere gange, er ikke fast ryger men "fest ryger" vandpibe er også ok. Smagen er væsentlig bedre og den er mere social.

Vil aldrig på stoffer. Selvom jeg har ledgigt, bliver jeg nødt til at tage mine "Stoffer" en gang i mellem! :l :e

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2005 15:04:48
Svar/Indlæg:
14079/622
->#26
Vilderen :o

Hvordan f..... fik du SÅ slem en skade ?

Jeg tror jeg har en (ubevidst) god faldeteknik. For jeg har fanme faldet mange gange med god fart på, og jeg plejer bare at "kurre" afsted :P

For et stykke tid siden holdt jeg på min m8´s skulder imens han kørte på din knallert (aah, gratis strøm;)).
Så skal jeg dreje af og sænker derfor farten.. desværre sætter styret sig samtidigt fast i hans lomme/taske og cyklen drejer til venstre, imens jeg fortsætter ligeud :00

Så røg jeg udover siden, gav asfalten et "skulderskub" og tog den 3 meter hen af asfalten.. godt jeg havde en tyk jakke på :P

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 15:26:26
Svar/Indlæg:
4263/107

Tjae... Ved at jeg lige rørte sneen svagt med min hånd, da jeg var ved at miste balancen (stod på snowboard).

Vi fandt så ud af at jeg havde en cyste (et svagt punkt) lige der hvor den var knægget. Det kunne have sket ved at jeg var faldet ned af en stol faktisk :o

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2005 15:29:47
Svar/Indlæg:
894/36
31#

Usselt. Mit cyste er Kryptonit! :P

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2005 17:04:29
Svar/Indlæg:
14079/622
->#31
Neder :l

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2005 01:57:15
Svar/Indlæg:
76/11
Mht. Det med at ryge har jeg gjordt det i snart 3-4 år, og har fortrut, men har ikke overskud til at stoppe lige pt. (Måske syns' nogen at det er en dårlig undskyldning, men vil sq hellere ha' en go' uddannelse)

Mht. stoffer, uden læger, så har jeg røget, en go' del... Stoppede efter mit første "bad trip", hvor jeg trode jeg skulle dø :l ikke lige så fedt!. Jeg har da osse prøvet, amf, 1 gang, efter "pres" fra nogle venner... Det fik jeg ikke noget ud af, Dvs. det havde ingen virkning på mig, ud over dårlig smag i munden, og irriteret næse...
Jeg har nogle MEGET gode venner, som jeg næsten vil sige har været ude i et misbrug.. Den helt klart værste, har endnu ikke 9. kl. eksamen :l

Mht. stoffer med læge indblandet, var jeg indlagt, på syghuset 1 måned, for lungebetændelse (lang historie, men for at sige nok, så er en normal lungebetændelse's bakterie tal, på 1000 mit var på 7000. De var nød til at lægge drøn i min ryg, direkte ind til lungerne... Har STORE og GRIMME ar efter det :(... lå 5 dage, i feber vildelse, uden at nogen vidste hvad det var... 5 læger kiggede på mig... en af dem sagde, at jeg ikke skulle være en piverøb :(... men i slutningen, af de 5 dage, var jeg evd at dø :l :( :x )
Men men tilbage, til de relevante, så har jeg nok fået mere morphin, end det kan forestillet :i

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 07:33:26
Svar/Indlæg:
2175/21
hvis folk kender stoffernes skadelige virkninger osv,. så må de sq selv om det sålænge de ikke forsøger at lokke/presse andre.....

har kun haft lille erfaring med hash, og har sagt nej til coke, X osv når det blev tilbudt.......

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 20:49:08
Svar/Indlæg:
2540/228
Så er stilen færdig og afleveret :)
så må vi jo se hvordan det går.

Hvis jeg også selv skal komme med lidt, så har jeg da røget for et par år siden og røg også lidt hash i samme periode, hvorfor? tjah... det var hyggeligt og man havde det sjovt, men foretrækker nu sprut og øl til hver en tid, er da i byen stort set hver weekend og jeg vil da langt hellere være fuld end at æde noget af alt det lort man blver tilbudt.

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
26-02-2005 10:28:46
Svar/Indlæg:
894/36
Dont do drugs mkay, drugs are bad mkay? Dont do drugs mkay? :e