Hvilken køler!?

Luftkøling d.  21. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 313 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2005 18:07:32
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej alle sammen!

Jeg købte sidste år ny cpmputer! Den virker fint så ingen problemr der, men den køler som sidder i den driver mig snart til vanvid!!!! Jeg aner ikke hvad det er for én, men den LARMER frygtelig meget!!! Det er en AMD Athlon(tm) XP 2400+ (den kører dog kun ca. 2.01GHz) processor den skal køle! Er der nogen som kender en god køler (som køler nok), der ikke larmer særlig meget/er støjsvag?!?!

Et link til den ville være dejligt!!

På forhånd tak!!
Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
21-02-2005 19:32:21
Svar/Indlæg:
2309/846
Jeg har en NoiseControl Silverado50 med to radialblæsere, og et print til styring af blæserne, der passer på en Athlon. Den er så godt som lydløs og køler rigeligt. Du kan jo Google lidt og læse et par tests.
Du skal få den billigt hvis det har din interesse.....dvs i omegnen af 350kr.

Damn nu ryger dit indlæg sgu nok ned i køb og salg :e

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 19:36:53
Svar/Indlæg:
1762/36
du kan prøve at stikke en finger i alle blæserne en efter en (husk at tage fingeren ud :i ), så kan du høre hvilken en der larmer... skift så den ud med en ny i samme størrelse (evt. en Papst)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:10:34
Svar/Indlæg:
4112/53
En CPU-køler, der ikke larmer ret meget, men som stadigvæk har en god kølekapacitet, er en Zalman CNPS 7000B-Cu.
Du skal bare lige tjekke op på, om dit MoBo er understyttet ude på zalman's HP.

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:21:46
Svar/Indlæg:
626/20
Jeg har også ganske gode erfaringer med Zalman CNPS 7000B-Cu. Jeg er dog MEGET sart mht. støj og man kan godt høre den ved 12V, derfor har jeg en fancontroller på.

Skulle jeg vælge den ultimative luftkøler til socket A i dag, må det blive en ThermalRight SI-97. Den vejer ikke meget og ligger ydelsesmæssigt i toppen af luftkølere til socket A, selv med en langsomtroterende 92mm blæser (skal købes seperat). Desuden kan den hurtigt monteres på alle socket A bundkort, også dem uden huller omkring cpusoklen. Desværre er den tilsynelandende ikke til at opdrive i Danmark, men så kan man jo købe i en shop syd for grænsen.

Skal du ikke overclocke (særlig meget) og vil bare have en køler der er ret billig, ret stille og ret god, kan jeg alternativt anbefale en TT Silent Boost.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 20:44:17
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har sådan en fyr som denne på min xp2100+:

http://www.overclocking.dk/lit...

Den siger godt nok ikke ret meget....ca. lige så meget som en T-shirt der bliver trukket hen over et gulvtæppe. :e

Da jeg så samtidigt har sat en Papst 12 DB 80mm blæser i min PSU, så er mit system blevet utroligt stille.

Alternativt, hvis du vil have noget som larmer en smule mere, men køler en smule bedre, skal du gå efter en Zalman.

phg

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:24:09
Svar/Indlæg:
1399/43
#0 der findes ikke ret mange socket A motherboards der har de 4 monteringshuller der er på krævet for at kunne køre med den zalman og thermalrigth der er nogle der forslår,så jeg vil også anbefale dig den thermaltake silent boost som #4 forslår
alternativt kan jeg anbefale dig den nye thermaltake pipe 101
http://www.shg.dk/link.asp?got...
og så sætte en 92mm papst blæser på

du skriver"Det er en AMD Athlon(tm) XP 2400+ (den kører dog kun ca. 2.01GHz)"
det skal den gøre det er en længere historie at komme ind på,men tro mig den kører det den skal.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:35:01
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg vil også klart anbefale Zalman cnps7000cu (med eller uden led er dit valg). Du kan se en liste her over hvilke AMD bundkort den kan passe på:

http://www.zalmanusa.com/produ... (AB)_462MBlist_eng.htm