uforståelig grafik fejl

Diverse d.  21. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 203 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2005 21:41:15
Svar/Indlæg:
0/11005
Efter et random antal minuter, nogle gange timer, kommer der underlige farver på skærmen.
Folk har sagt at det er fordi grafikkortet bliver for varmt. Grafikkortet har været til test hos forhandleren og de sagde der ingen fejl var på kortet.
Vil hører hvad det så kunne være hvis nogen kender til problemet.

hardware: amd 64 3500+, MSI K8N Neo2-54G, Radeon 9800 pro alw
Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 21:45:21
Svar/Indlæg:
1302/23
Hvilken PSU kører du med?

- Lasse

red_martians

Moderator
Tilføjet:
21-02-2005 21:57:14
Svar/Indlæg:
7881/1165
hvordan farver..... DEr findes flere former for grafikfejl...
Glasskår er som regel tegn på for varme ram og hvide prikker er oftest pixelpipelinen der er ved at stå af.... Og frys er ganske enkelt en ustabil processor.... ;)

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2005 22:05:36
Svar/Indlæg:
2126/135
"Grafikkortet har været til test hos forhandleren og de sagde der ingen fejl var på kortet" .....

Ville ikke tro dem om de så sagde at paven var katolik...

"Grafikkortet har været til test hos forhandleren og de sagde der ingen fejl var på kortet" betyder på forhandler sprog:
"Grafikkortet blev sat i vores computer og vi kunne ikke se noget i de 30 sekunder vi brugte på det!"

Følg #2. Han er den bedste
;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2005 22:13:46
Svar/Indlæg:
14079/622
->#3
110 toyota-procent enig ;)

Havde en bekendt. Han havde købt sin pc hos PC-netto, hvilket slet ikke virkede. De blev ved med at sige at det var grafikkortet den var gal med (da det var købt andetsteds:00). Efter jeg havde testet den i 5 minutter, fandt jeg ud af at det var det så ikke.
Efter næste "reparation" sagde de at det var fordi at bundkortets chipset ikke var kombatibelt med grafikkortet (Det var så dér jeg rullede rundt på gulvet af grin:P) og at det virkede med ATI-kort. Næste gang sagde de at nu havde de skiftet stort set alt... mobo, CPU bl.a. NO WAY de havde ej. Jeg testede skidtet - ingen ændring. Så ringede "den ulykkelige ejer" til mig fra butikken og prøvede at få gode råd (omkr. 5. rep. :00). Jeg sagde at de skulle skifte mobo (da jeg ikke gav en fuck for det de sagde) og VUPTI det virkede :)

Så don´t ever trust en pc-forhandler (som åbenbart ved under halvt så meget om HW som de fleste herinde:l)