Fotrydelsesret ?

Diverse d.  22. februar. 2005, skrevet af Uheldig
Vist: 367 gange.

Uheldig

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:16:01
Svar/Indlæg:
265/64
Jeg har lige modtaget min nye Xerox 17" fladskærm i dag men der er desværre pixel fejl på lige i midten og så ringede jeg ned til B.J Trading og hørte med fortrydelsesret og de sagde at den ikke måtte have været brudt emb. for så kunne jeg ikke bruge mine 14 dages fortrydelsesret. Jeg sagde til dem at jeg mente at bare varen er samme stand som den kom så er der vel ikke noget i vejen med det og der er jo 14 dages fortrydelsesret på.
Hvad skal jeg gøre når de siger sådan ?

Mvh. Uheldig.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:18:25
Svar/Indlæg:
4263/107
DU har 14 dages fortrydelsesret hvis du ikke har besigtiget den inden køb. Hvis du har "smadret" den således at de ikke kan sælge den videre uden tab, kan de kompensere for det tab.

Du er i din gode ret til at sende den tilbage :)

Anonym2020118222357

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:18:51
Svar/Indlæg:
297/66
14 dages fortrydelsesret gælder hvis du kan levere varen tilbage i samme stand som da du fik den. pak skærmen ind på samme måde som da du åbnede kassen, og retunér skidtet til bj trading.
hvis de fortsat nægter at refundere eller bytte din skærm, så googler du lige efter købeloven og sender dem en kopi.

- btw, du lever da vist op til dit nickname, hva? :(

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:18:53
Svar/Indlæg:
2664/97
Din vare fungere ikke optimalt, så den skal byttes.
Du har FULD fortrydelsesret i 14 dage, så selvom dne har været taget i brug skal de tage dne tilbage.. SÅ du må sende den :)

Uheldig

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:26:05
Svar/Indlæg:
265/64
okay. Mange tak for jeres opbakningm, så må jeg prøve og sende den tilbage og se hvad der sker.

Uheldig.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:45:46
Svar/Indlæg:
2732/41
5# Det kommer an på hvilke mærke det er, Sony`s kan man sende tilbage hvis der er en enkelt pixelfejl

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 13:49:08
Svar/Indlæg:
4263/107

1) Den er ikke købt ved SHG.dk

2) De har ikke loven på dere side - kig selv i købeloven ! :o

3) Han nævner intet om at den er i stykker, ud over at han ikke gider at den har en pixelfejl

4) Hvorfor skal han betale for at de ikke kender loven ?:(

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:05:05
Svar/Indlæg:
6531/410
man er når man køber online i sin gode ret til at åbne pakken og prøve en vare
bare man kan pakke den ned som ny igen.

så vare der er svejst pakket og box cpuér kan normalt ikke sendes retur.

men en skærm skal de tage retur.

schuster

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 14:38:13
Svar/Indlæg:
62/2
#5 Du har vist svaret det forkerte sted... ;)

Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand Der er et krav om, at du skal tilbagelevere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den var i, da du modtog den. Du må normalt godt have prøvet/brugt varen, medmindre det er klart, at brug af varen medfører en væsentlig forringelse af varens salgsværdi. Hvis varen er beskadiget, uden at det er din skyld, har du alligevel ret til at fortryde.

Taget fra http://netbutik.forbrug.dk/pdf... [s. 44]

Der står en del om det hele på dansk...

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 15:55:02
Svar/Indlæg:
342/54
#5 Tsk tsk, ommer i erhvervsret der :)
#9 agreed.

Jeg kan desuden tilføje at butikken har ret til at kræve kompensation, hvis
der skal ny indpakning til. F.eks. en ny papkasse eller noget andet.

Og du skal selv betale fragten retur, enkelte butikker har dog den service at de også krediterer fragten.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 16:06:46
Svar/Indlæg:
342/54
#0 Når du er i tvivl om sådan noget ville jeg ikke forlade mig på OC.dk brugeres velmene råd og erfaringer , da disse jo self. ikke er bedre end videnen eller manglen på samme hos de brugere der sidder bagved.

For selv at undersøge var en mulighed at kigge på forbrugerrådets eller lignenes hjemmeside.

En anden mulighed er jo gode gamle google - en søgning på "fortrydelsesret fjernsalg" giver som allerførse hit dette link: http://www.forbrug.dk/klage/re...

"fortrydelsesret postordre" giver dette link som første hit:
http://www.flere-penge.dk/Post...

Endelig kunne man kigge i dørsalgslove, men det kræver jo man ved det hedder dørsalgsloven :D

Det må da være rarest at vide man har ret, i stedet for at tro man har ret fordi der var nogen der sagde det 🙂

God fornøjelse med returneringen. jeg tror ikke på det giver problemer når først du sender den retur.

Den slags meldinger du har fået tror jeg ikke ret tit på er baseret på medarbejderens uvidenhed, men et simpelt håb om at hvis de siger du ikke kan sende retur KAN det være du ikke forfølger den længere, og så slipper de for en retursag. Og brokker kunden sig kan de jo bare sige at det var medarbejderen der ikke lige kendte reglerne godt nok... De sjufter gør de x( x(

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 17:07:14
Svar/Indlæg:
541/22
#5 Det er reglerne for software køb over internettet.

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 20:28:41
Svar/Indlæg:
624/55
Uanset om der er noget galt med produktet, har du 14 dages returret. så længe du kan returnere produktet i forsvarlig indpakning og samme tilstand som da du modtog det - Basta!!

og skulle der være noget galt med produktet har de bare at tage det retur!!!

Det er kun når du handler i butikker du ingen returret har.
Hvis produktet fejler noget har du ret til at få et andet eller samme produkt udleveret som fungere efter hensigten. dette er op til butikken hvordan de ønsker at afhjælpe dig så længe de ikke stiller dig værre end hvis produktet fungerede.

Uheldig

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 20:48:19
Svar/Indlæg:
265/64
Jeg har sendt skærmen tilbage idag og jeg håber så inderligt at de ikke stiller sig på bagben for det har de jo ikke ret til i min sag for jeg pakkede jo bare skærmen ud og tændte for den og så der var en pixel fejl på og og pakkede den ned igen som den kom, og det hele er der jo. At jeg bruger den med pixel fejl som undskyldning holder jo heller ikke for den undskyldning kan man jo ikke bruge når det kun er en pixel på den skærm jeg købte men, ja jeg har ret til bare og sige jeg skal have pengene igen, men jeg blev bare lidt chokeret over den behandling jeg fik i telefonen, men sådan er de nok.

Uheldig.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 22:43:59
Svar/Indlæg:
342/54
Nej som du selv siger kan du ikke lave en RMA sag idet 1 pixel fejl er indenfor det tolerable. Dvs. du kun kan henholde dig til din fortrydelsesret på 14 dage.

I teorien kunne det ende med at de ville påstå at du havde hærget skærmen eller indpakningen, men hvorfor skulle de det? Så var de da helt sikre på at få en masse arbejde ud af sagen, og en helt masse badwill.

Uheldig

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 01:01:03
Svar/Indlæg:
265/64
Nu vel, så skriver jeg lige hvordan det går med dem når jeg engang får svar fra dem...

Uheldig.