DFI 865PE-T Overclocking

Overclocking d.  22. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 107 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2005 15:10:20
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej med jer...

Jeg har fået fortalt at for at kunne fortsætte min OC'ing af min CPU, så skal jeg have sat et eller andet forhold mellem CPU <-> RAM. Og min ven mente det hed AGP Ratio (kan dog ikke se hvad AGP Ratio har med det at gøre). Jeg skulle prøve at sætte det til 3:2 men jeg kan ikke finde det i min BIOS nogensteder.

Så jeg ville høre herinde om der er nogen, som kender mit bundkort som er et DFI 865PE-T og ved om denne setting bare ikke findes i min BIOS.

Jeg kan da fortælle at mine settings inde på den side hvor jeg kan OC'e i BIOS'en har følgende settings:

Super PATCH = Auto

Easy Overclocking = Disabled
CPU Clock Ratio = 15x
Unlock CPU Ratio = Disabled
CPU Clock = 220
Async AGP/PCI CLK = 66/33 MHz
Auto detect PCI CLK = Enabled
Spread Spectrum = -0.50%

CPU Voltage = 1.3500V
Chips Voltage = 1.2V
Dimm Voltage Control = 2.7V
AGP Voltage 1.5V

Og mit system er:

Pentium 4 Prescott (Socket 775) 3.0 GHz
DFI Lanparty UT 865PE-T Bundkort
2 x 512 MB Geil PC3200 RAM
GeCube Radeon X800 Pro 256 MB RAM VIVO - Mod @ Radeon X800 XT (16 Pipelines)
Arctic Silencer ATI4 VGU Køler
Hiper 425 W PSU

Samlet i et Aerocool AeroEngine Jr ( http://www.aerocool.com.tw/aer... ) som har 2 x 120 MM Fans (1 indsugning på front og 1 udsugning på bag) samt 1 x 80 MM Fan (indsugning på siden).

Pt. kører CPU'en med standard Intel Box køler indtil den 28. hvor der kommer lidt flere penge på kontoen. (Hvilken jeg køber har jeg endnu ikke bestemt mig for - og det er ud fra et støjniveau jeg vil have ny køler. For den køler skam fint nok. Se selv længere nede.).

Jeg har haft FSB'en oppe på 224 stabilt.
Temperaturen på CPU'en var i starten/midten af 30'erne, så alt var jo fint nok der.

Lige nu kører jeg dog kun 3.3 GHz (440 MHz RAM) med en temperatur på 30 grader idle.

Så jeg vil jo mene, at jeg kan smide min CPU op på meget mere temperatur mæssigt. Men det kan mine RAM jo ikke holde til som det er nu.

Er der nogen der kan hjælpe lidt her?

Et side spørgsmål er mine RAM Timings.
Pt. står de til 2.5-6-3-3 og på hjemmesiden hvor jeg bestilte dem stod der at de ville køre 2.5-8-4-4...

Nogen der kan hjælpe med hvilke timings jeg skal bruge for at få mest ud af mit system? Jeg har aldrig rodet med RAM timings før.

Det samme gælder i øvrigt mine voltages... Jeg aner ikke hvad min CPU og RAM kan klare, så det har jeg heller ikke rodet med. Det har udelukkende været min FSB jeg har kigget på, da jeg ikke kan stille på min multiplier (ud over at den kan gå ned fra 15x til 14x hvis jeg slår Unlock CPU Ratio til Enabled).

På forhånd tak :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 17:29:00
Svar/Indlæg:
6624/113
Under "Advanced Chipset Features" skal du sætte "DRAM Frequency" til 400=1:1 eller 320 = 5:4 eller 266 = 3:2 divider.

1:1 divideren = dine ram vil køre 100% af din FSB
5:4 divideren = dine ram vil køre 80% af din FSB
3:2 divideren = dine ram vil køre 66% af din FSB

Og så ville det nok være en god ide at læse guiden til overclocking under "Guider" ude i venstre side af hjemmesiden. :D