Død computer

Diverse d.  22. februar. 2005, skrevet af Martinez
Vist: 240 gange.

Martinez

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2005 15:59:11
Svar/Indlæg:
32/10
Hej

Da jeg skulle til at starte min computer op igår, så kom der ikke noget på skærmen. De var bare sort. Computeren startede fint nok op, men somsagt ikke noget på skærmen!

Så pillede jeg mit Radeon kort ud, og prøvede at sætte et gammelt PCI grafikkort i. Så villle den pludselig gerne starte op, men så fryser den lige inden at den kommer ind i windows..

Er der nogen som kan forklare hvad der kunne være galt? Er det bundkortet som er røget en tur, eller måske harddisken?

Hilsen Martin

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2005 18:29:34
Svar/Indlæg:
31/3
Du må ikke forvente at springet fra AGP til PCI foregår helt gnidningsløst og slet ikke hvis PCI-kortet er af et andet fabrikat. Tror næppe det hverken har noget med bundkort eller harddisk at gøre. Sørg bl.a. for at der i BIOS under "Init Display First" er valgt "PCI". Der næst skal du have fjernet de gamle drivere til dit Radeon kort. Start Windows i fejlsikret tilstand og fjern driverne fuldstændig og genstart. Installer så driverne til PCI-kortet og det burde køre.

Martinez

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2005 21:32:18
Svar/Indlæg:
32/10
Hmm.. Jeg vil ikke køre med et PCI grafikkort. Grunden til at jeg satte det i var pga min computer pludselig ikke ville starte op med skærmen med mit radeon 9800 grafikkort. Så for at se om det var grafikkortet den var gal med, så prøvede jeg at sætte det gamle PCI kort.

Nu vil den så godt starte op, men så fryser den lige inden at den kommer helt ind i windows!!

Hvordan kan det være?

Martinez

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2005 21:41:22
Svar/Indlæg:
32/10
#1 Nu prøvede jeg så det som du foreslog. Men stadig med samme resultat. Den fryser lige inden at den kommer ind i windows!!

Jeg har også haft formateret, men igen med det samme resultat :l

Andre gode forslag?

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 23:40:36
Svar/Indlæg:
1268/80
Prøv at clocke dit system ned på standart hastigheder?

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 07:05:26
Svar/Indlæg:
2175/21
tror det er fordi du har sat dit skrivebord i en opløsning/hz som det pci kort slet ikek kan klare.....derfor start op i fejlsikret.

ellers prøv igen at smide det radeon i igen...det kan være at der bare har været en konflikt, der nu er løst, ved at have haft det helt ude....har selv prøvet det.