Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 17:18:58
Svar/Indlæg:
211/19
Jeg har lige gjort en handel hvor jeg efterfølgende er blevet usikker på hvordan jeg skal forholde mig da varen ikke var som forventet. Derfor poster jeg hændelsesforløbet her og håber at få et par råd til hvad jeg skal gøre.
Jeg har netop købt en AMD Athlon64 3500+ cpu samt et Asus A8V Deluxe bundkort af en på overclocking.dk. Jeg modtog pakken og alt var pakket forsvarligt ind. Jeg pakkede bundkortet ud og installerede det, fint nok. Jeg pakkede så cpu`en ud, tjekkede at den var som den skulle være inden jeg satte den i. Det var den så ikke! Et ben var smeltet, dvs den kun var halv. Jeg ringede til sælgers mobil men han tog den ikke, jeg lagde på uden at indtale en besked da jeg ville ringe senere. Jeg installerede cpu`en og den virker som den skal. Temp og ydelse er som det skal være. Har kørt nogle 2003, 2005, Superpi og sisoftsandra tests og kan tydelig se en forbedring fra min 3200+. Jeg fik fat på sælger på MSN senere og fortalte ham at et ben var smeltet/knækket og det var den INDEN jeg satte den i bundkortet og at cpu`en umiddelbart virker. Sælger skrev at skaden måtte være sket under forsendelse. Jeg skrev at det var højest usandsynlig at ET ben kan knække/smelte under forsendelsen mens den er pakket ind i kassen som medfølger, hvilket han gav mig ret i. Sælger skrev at det var den ikke da han sendte den hvorpå han loggede af. Idag ( 2 dage senere ) fik jeg igen fat på sælger efter jeg havde skrevet en PM til ham på overclocking.dk. Han skrev hans pc gik ned lige efter jeg havde fortalt ham om cpu`en...Han skrev så at han frasagde sig ethvert ansvar for skaden og snakkede om påstand imod påstand...
Så er det jeg gerne vil høre hvilken indflydelse det halve ben kan have på cpu`en nu? Vil det evt. forkorte levetiden eller vil den hurtigt tabe i ydelse. Kan man få den byttet uden bøvl fra butikken hvor den er købt? Vil I mene at sælger burde refundere nogle af pengene? Jeg håber på nogle saglige og seriøse svar/råd.