Råd/hjælp til uheldig handel søges.

Diverse d.  22. februar. 2005, skrevet af PimpF
Vist: 368 gange.

PimpF
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 17:18:58
Svar/Indlæg:
211/19
Jeg har lige gjort en handel hvor jeg efterfølgende er blevet usikker på hvordan jeg skal forholde mig da varen ikke var som forventet. Derfor poster jeg hændelsesforløbet her og håber at få et par råd til hvad jeg skal gøre.

Jeg har netop købt en AMD Athlon64 3500+ cpu samt et Asus A8V Deluxe bundkort af en på overclocking.dk. Jeg modtog pakken og alt var pakket forsvarligt ind. Jeg pakkede bundkortet ud og installerede det, fint nok. Jeg pakkede så cpu`en ud, tjekkede at den var som den skulle være inden jeg satte den i. Det var den så ikke! Et ben var smeltet, dvs den kun var halv. Jeg ringede til sælgers mobil men han tog den ikke, jeg lagde på uden at indtale en besked da jeg ville ringe senere. Jeg installerede cpu`en og den virker som den skal. Temp og ydelse er som det skal være. Har kørt nogle 2003, 2005, Superpi og sisoftsandra tests og kan tydelig se en forbedring fra min 3200+. Jeg fik fat på sælger på MSN senere og fortalte ham at et ben var smeltet/knækket og det var den INDEN jeg satte den i bundkortet og at cpu`en umiddelbart virker. Sælger skrev at skaden måtte være sket under forsendelse. Jeg skrev at det var højest usandsynlig at ET ben kan knække/smelte under forsendelsen mens den er pakket ind i kassen som medfølger, hvilket han gav mig ret i. Sælger skrev at det var den ikke da han sendte den hvorpå han loggede af. Idag ( 2 dage senere ) fik jeg igen fat på sælger efter jeg havde skrevet en PM til ham på overclocking.dk. Han skrev hans pc gik ned lige efter jeg havde fortalt ham om cpu`en...Han skrev så at han frasagde sig ethvert ansvar for skaden og snakkede om påstand imod påstand...

Så er det jeg gerne vil høre hvilken indflydelse det halve ben kan have på cpu`en nu? Vil det evt. forkorte levetiden eller vil den hurtigt tabe i ydelse. Kan man få den byttet uden bøvl fra butikken hvor den er købt? Vil I mene at sælger burde refundere nogle af pengene? Jeg håber på nogle saglige og seriøse svar/råd.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2005 17:25:02
Svar/Indlæg:
14079/622
Helt klart noget svineri fra sælgers side! x(
Hvis der er sket det mindste med en vare, SKAL sælger sige det når han sælger.

Dog tror jeg ikke at det har nogen som helst betydning i dit tilfælde, men hvis du skal sælge den videre, er det da nok de færeste der vil give "fuld" pris for en s938 :00.

Hvis du føler dig snydt, skal du have dispentasion eller lade handelen gå tilbage.. Dog ved jeg ikke om jeg havde "turdet" i dette tilfælde, da du aldrig ved om du får pengene igen hvis du sender ham den.

www.amd.com kan du se hver enkelt pins/bens funktion mener jeg.. så kan du se om det har betydning.. :i



PimpF
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2005 00:46:41
Svar/Indlæg:
211/19
Tak for svaret, Emillios.



frost89
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2005 10:17:08
Svar/Indlæg:
50/29
#0 hvis jeg var dig ville jeg gå ind på forbrugerstyrelsens hjemmeside og se reglerne.. Hvis der er en fejl ( som der er i dette tilfælde) som sælger ikke har oplyst om, kan du få pengene tilbage inden nogle dage.. Prøv det..
Sådan en idiot til sælger skal ikke tro at han kan slippe godt fra sådan noget.



PimpF
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 23:25:37
Svar/Indlæg:
211/19
Nu har jeg fundet ud af bundkortet er defekt!!!! Jeg vil advare alle imod at handle med El Torro!!!



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 09:36:37
Svar/Indlæg:
1881/217
#4

Hvordan er bundkortet defekt? - Du skrev i #0 at det hele virkede fint?





Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2005 10:48:56
Svar/Indlæg:
894/36
Tema melodien far The X-Files kommer bragende!

Dududidii



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2005 12:11:27
Svar/Indlæg:
14079/622
->#2
Så lidt..:)

->#4
Fortæl..
Du SKAL imo kræve pengene igen, da sælger tilsyneladende har snydt dig med vilje. :x



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 00:28:09
Svar/Indlæg:
6624/113
Ingen af jer kan bevise at den anden lyver, eller at i selv har ret.

Så længe det er tilfældet, kan i ikke gøre en skid.

#4 - Du vil selv have saglige / seriøse kommentarer - så det pis der fører ikke til en skid.

Du sviner bare løs uden at der er en skid hold i noget af det. Er delene defekte og El_Torro holder på det ikke er ham, så må i lave en RMA sag i fællesskab og deles om udgifterne. Bedre bliver det sq nok ikke.

Desuden siger du jo selv at maskinen kører som den skal - så hvad fanden brokker du dig over?