Hvis du skal opgradere til en A64 der er vildere end din nuværende - altså så du kan mærke at du bruger penge - så bliver den enten uhyggeligt dyr, eller også skal du overclocke den for at få noget for pengene.
Hvis jeg var dig, så ville jeg bruge lidt tid / de småpenge det koster for en ny og bedre køler, og så overclocke lidt på den du har nu. 3,5GHz skulle være indenfor rækkevidde....
Det kan efter min mening ikke betale sig for dig at gå ud og bruge ca 1200 på et bundkort - 1000-3000 på en bedre CPU og måske endda et andet grafikkort fordi du skifter din AGP port ud med PCI-Express.
Du skriver ikke så meget om hvilket hardware du har, så det er lidt svært at svare entydigt. Det KAN jo være at der er en ting du har overset, som måske ville give en mere mærkbar forbedring end ny cpu/bundkort.
Hvilket grafikkort har du / hvilket bundkort / hvor mange - hvilke RAM har du?
Sidst men ikke mindst : Det er først når du skifter til Windows 64bit, at du skal kæmpe lidt med programmer osv - men det er kun en software opdatering der skal til. Når engang Microsoft får fumlet deres 64 bit Windows færdigt og på markedet, er de fleste porgrammer klar til det. Det er ikke en ting jeg ville bekymre mig over, ihvertfald. :D