AMD Athlon64

Bundkort / CPU d.  22. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 510 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2005 22:36:08
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej!

Det er ved at være et stykke tid siden jeg har købt computer sidst, og nu skal det til at være igen... :) - men... Jeg spiller enormt meget skydespil istil med Doom 3, Half Life2 osv... alt det der virkeligt rykker i processoren...

Jeg tror nok jeg vil have mig en A64'er - jeg har en Pentium 4 nu ( 3ghz ) - kan det betale sig? er der nogen der kan anbefale 64'eren? evt. hvorfor? kan jeg køre mine normale programmer på den også eller går alt bare totalt i kage hvis jeg skifter over til en 64 bit?

MVH Henrik :D

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 22:43:21
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis du skifter fra P4 til AMD Athlon64 , skal du naturligvis re-installere.
Det skulle du da også hvis du havde skiftet mellem 2 forskellige P4 boards.

Hvis dit primære brug er at spille, skulle du alt efter hvilket system du vælger (har også noget med hvilke komponenter du vælger) kunne opnå nogle forbedringer.

Hvis du vælger et Socket 754 system (og ikke vil OC) vil forbedringerne være minimale. Vælger du derimod Socket 939 med en Winchester cpu (f.eks. en 3500+ og opefter) vil du få en rimelig forbedring i spil, blandt andet.

Meget afhænger af hvilke andre ram, boards, psu osv du køber

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 22:43:38
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvis du skal opgradere til en A64 der er vildere end din nuværende - altså så du kan mærke at du bruger penge - så bliver den enten uhyggeligt dyr, eller også skal du overclocke den for at få noget for pengene.

Hvis jeg var dig, så ville jeg bruge lidt tid / de småpenge det koster for en ny og bedre køler, og så overclocke lidt på den du har nu. 3,5GHz skulle være indenfor rækkevidde....

Det kan efter min mening ikke betale sig for dig at gå ud og bruge ca 1200 på et bundkort - 1000-3000 på en bedre CPU og måske endda et andet grafikkort fordi du skifter din AGP port ud med PCI-Express.

Du skriver ikke så meget om hvilket hardware du har, så det er lidt svært at svare entydigt. Det KAN jo være at der er en ting du har overset, som måske ville give en mere mærkbar forbedring end ny cpu/bundkort.
Hvilket grafikkort har du / hvilket bundkort / hvor mange - hvilke RAM har du?

Sidst men ikke mindst : Det er først når du skifter til Windows 64bit, at du skal kæmpe lidt med programmer osv - men det er kun en software opdatering der skal til. Når engang Microsoft får fumlet deres 64 bit Windows færdigt og på markedet, er de fleste porgrammer klar til det. Det er ikke en ting jeg ville bekymre mig over, ihvertfald. :D

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2005 23:07:55
Svar/Indlæg:
3169/185
I spil vil jeg mene der er meget at hente på AMD.. :)

Som fætter tom beskrev det...
Intel er en Mercedes med det hele - Og AMD en Ferrari uden ekstra udstyr ;)

- Altså Intel har en masse luxus - Men AMD er derimod rå power.... :)

Mvh. 12k