Jeg installerede en ny 200 GB SATA disk på mit MSI K8N nero 2 bundkort for ca. 1 måned siden - det er noget af det nemmeste jeg længe har prøvet. Jeg tilsluttede min disk, startede min maskine op og aktiverede SATA i min bios. Derefter startede jeg Windows, og rigtig nok som jeg havde gættet, kunne Windows ikke se min nye disk. Men det kan et andet program jeg efterhånden har brugt mange gange, og som jeg varmt kan anbefale - Acronis True Image 8.0.
I programmet er der en menu der hedder "connect new disk", og jeg bad den simpelthen klone min gamle disk over på mit nye SATA drev, og definerede at mit SATA drev fremover skulle være det aktive drev.
Der lå ca. 40 GB på 3 forskellige partitioner på min gamle disk, og det brugte programmet ca. 5 min. om at klone over på den nye SATA disk. Herefter slukkede jeg for min maskine, afmonterede min gamle disk, og startede min maskine op igen på den nye SATA disk - og vupti, alt var som før, både partitioner, programmer og hvad ved jeg - nemmere kan det ikke være........
Jeg brugte hverken SCSI drivere eller noget andet.....