Aopen Aeolus 6600gt 128mb + Zalman VF70

Luftkøling d.  24. februar. 2005, skrevet af Keras
Vist: 505 gange.

Keras

Superbruger
Tilføjet:
24-02-2005 18:10:58
Svar/Indlæg:
15/3
Jeg har lige købt et Aopen Aeolus 6600GT 128mb AGP grafikkort, og en Zalman VF700-CU køler.

Er der nogle der kan hjælpe mig med installationen af denne køler, eller har et link til hvordan det det bliver gjort?.

1: Hvad skal jeg bruge til at fjerne kølepastaen fra den originale køler.

2: Hvordan skal jeg installere den nye køler på kortet.

2A: Sådan at den store køleribbe dækker de 4 ram blokke, og sætte en ram heatsink på den anden chip (ikke Gpu´en, ved ikke rigtig hvad det er for en), som også var tilsluttet den originale køler?

2B: Omvendt så den store køleribbe køler den anden chip, og så sætte ram heatsinks på de 4 blokke.?

3: Mht til tilslutningen af strøm til køleren, hvordan skal jeg gøre det?, Jeg ville gerne have den automatisk satte farten op hvis den blive for varm, og ned når den kørte idle.

3A: Sætte den til mit mb Soltek SL-K8AN2E-GR, fik læst at mit mb har 3 sensor fan connections, der køre på 12V, men på køleren står der at jeg kan tilslutte den med enten 5V Silent mode eller 12V normal mode.?

3B: Sætte den til strømforsyningen til enten 5V eller 12V. Hvis denne løsning, kan man så justere hastigheden?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, på forhånd tak.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2005 19:15:45
Svar/Indlæg:
3943/44
1. Papir - evt. isopropylalkohol
2. det skal du ikke nå du ikke har en køle profil til HSI chippen (den anden chip) - så skal du selv lave en køle profil til HSI chip, da ram køle profil er for lille!

Der er en ganske god vejledning med VF-700 til at giude dig gennem monterning! og man kan se flash film på Zalmans Hjemmeside www.zalman.co.kr

3. så den til med den medfølgende connector - så er der 2 muligheder 5v (hvidt stik) og 12v (sort stik)
Hvis du vil have trinløs justering kan du gøre lige som mig og slutte den til en fanmate

Men Monter den ikke før du har en profil til at sætte på HSI!!! (hvis du ikke har ordenlig køling på HSI så dør GFX)

SPINhead

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2005 19:42:51
Svar/Indlæg:
8/0
Jeg har selv samme kort og samme køler og det kan kun anbefales. Det er meget lydløst og køligt.

Mht. installationen, så havde jeg aldrig installeret en GPU-køler før, så jeg kom til at vende den omvendt med det resultat at temperaturen var betydelig højere. Ellers er den meget venlig at installere. Du kan gøre det, som beatmore anbefaler, at kigge på den udførlige vejledning på zalmans egen hp. De plejer at være rigtig gode.

VH SPINhead

Keras

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2005 21:16:03
Svar/Indlæg:
15/3
Hvor får jeg fat i sådan en HSI heatsink profil?.
Jeg har kigget på www.zalman.co.kr , og set diverse videoer. Har monteret den som vist på http://www.tweakup.dk/article/... (dette er dog et andet kort), med der er stadig ca 3 cm af køleren som stikker udover kortet.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2005 23:00:27
Svar/Indlæg:
3943/44
#4 tror ikke du kan købe en HSI profil endnu, så du må nok selv lave en!
f.eks. af en gammel cpu køler!
det er faktisk simpelt, sav et passende stykke af, der er tegnet en firkant om HSI chip, den er i passende størrelse, så skal der bare bores huller i så det passer til de 2 huller ved HSI.
måske files for at tage skarpe kanter (hvis du ikke kan lide sådan nogle)
Så skal den nok lige gøres ren (metal støv er ikke godt!)
så skal den bare spændes fast, dette kan gøres med strips, små bolte eller et par af de plastik dims som sådan noget plejer at sidde fast med!

Faktisk simpelt!