-> #31
Hold da kæft :r Det er hvad jeg kalder en kompliment, og tillad mig at returnere :)
Jeg er blevet beskyldt for at tænke lidt for meget over tingene. Måske lidt paradoksalt for OC.dk's #1 spammer :00 Men det er korrekt. Plejer at tænke det nøje igennem, og ta'r gerne tæv hvis jeg begår fejl :r ;)
Og ja. Det ville fandme være kedeligt, hvis mit "modstykke" var enig med mig. På samme måde er respekten også gensidig. For at man kan have en ordentlig diskussion om noget, er man nødt til at være tålmodig, og være standfast. Også selvom man tager fejl. For desto mere respekt har jeg for folk, der tror på noget, indtil de er modbevist.
Jeg er nemlig selv på samme måde. Tror på "mit", indtil jeg er blevet overbevist om andet :)
Men for lige at vente tilbage OT (On-Topic):
Jeg har faktisk haft en del AMD64 setups. Ikke i eje-forstand, men lige til kort gennemgang. Som jeg måske har sagt andensteds, så selvom jeg er "RD-manden" er jeg ikke ligefrem DDR-n00b. Af selvsamme grund, er dette her ikke mit første DDR/AMD64-setup.
Jeg har virkelig forsøgt at vride hjernen for at finde ud af hvor "fejlen" ligger. Og ganske korrekt som du skriver, så skal man ind og fintune. Det har jeg ikke noget imod. Men når jeg sammenligner det her AMD64 setup på std. indstillinger vs. mit Intel (RD) setup på std. indstillinger og mit "gamle" (MSI 875P'eret nævnt i #1) Intel (DDR) setup. Så er AMD64'eret klart bagefter.
Jeg overdriver lidt mht. loadingtiderne. Men det er faktisk sandt. Men som jeg har forsøgt at påpege, så er det i forhold til mit RD-setup, som netop havde fede loadingtider, men fik røvfuld i samtlige tests.
Desto mere har det været svært, at overbevise "folk" om, at mit RD-setup IKKE er skod. Til trods for de dårlige scores. Men jeg gamer jo ikke Benchmarks (undlader at bruge "bench-luder" :)), men bruger min computer til "seriøst" brug.
Dertil sparkede mine RD røv på selv mit high-end DDR (Også Intel).
Teoretisk set, så skulle mit nuværende setup yde bedre end mit (lidt over) 3 år gamle RD-setup. Det gør det også. I 3Dmark01SE, 3Dmark03. SuperPi fortæller mig også, at AMD'eren er "bedre".
Men det har jeg unægteligt lidt svært ved at tage seriøst. Specielt når, mine spil er længere tid om at loade. Mine 3D-programmer renderer langsommere og det tager længere tid at rendere en film i DV-kvalitet.
Ved godt, at det ikke er AMD's stærke side. Men har oplevelsen af, at det også er afspejlet i 'desktop-usage'.
Jeg vil vædde med, at hvis jeg tager et stopur og tester, så er forskellen nok reelt set kun på et par sekunder. Men som jeg skriver længere oppe. Så er det et irritationsmoment der hober sig op.
Ikke fordi at jeg har lyst til at smide min barebone ud igennem vinduet, men som du ved, så kan man nå at tænke meget på blot et par sekunder. Bl.a. at man er lidt træt af sit setup. Og når den tilmed er langsommere til at åbne *.pdf dokumenter, 3D-arbejde og loade spil. Så tænker man sit.
"Heldigvis" så er alt dette glemt, når man bagefter sidder og gamer 'FarCry' for fulde gardiner...
Men tiden fra man dobbeltklikker på ikonet, og til man sidder og nakker monstre er også en del af oplevelsen :D
Har leget med flg.:
Gigabyte bundkort - s754
Chaintech bundkort - s754
FN95 ver. 1.2 - s939
Indrømmet. Det er måske ikke SÅ vildt igen. Men har som sagt holdt deres "std. performance" op imod mit std. DDR og RD baseret på Intel-CPU'en.
Harddiskene er faktisk de samme. Og jeg har prøvet at teste frem og tilbage.
Det er den samme tendens. Jeg har opnået lidt ved at sætte timings. Men efter min mening, "bør" ydelsen pr. princip være lig eller bedre et tilsvarende Intel.
... det er den bare ikke :l :)
Tror at jeg kan koge det ned til flg. (uden at ville starte "krig), at i mine øjne, er Intel@DDR lige så "dårligt" som AMD@DDR, i forhold til hvad jeg har haft af RD.
Håber at det kan sætte tingene lidt i relief :i
Det er faktisk først nu, jeg har skiftet min primære maskine (RD) ud med en maskine baseret på en anden platfom (DDR).
-> #32
Tror du ikke at FX'eren vil give mig noget i de (tunge) app.s jeg nævner?
Og ang. ram-mængde. Så går jeg med en lille idé til en artikel/test. Men venter til jeg har købt 2Gb RAM. Jeg er virkelig fortørnet over, hvor "meget" DDR der skal til for at erstatte RD ram.
Til multitasking er Intel'en klart at foretrække. Jeg har meget ofte 8x Messenger + 2x ICQ + 10 IE + pr0n@WinAMP til at køre :)
- håber det giver mening? :r