Skal have noget kompressor køling

Køling d.  25. februar. 2005, skrevet af squirky
Vist: 538 gange.

squirky

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2005 07:05:36
Svar/Indlæg:
9/10
mit system er

abit av8-3rd eye
Athlon64 3500 + newcastle
crosair xms pc 3200 2x256
geforce ti 4800se

så er mit spørgsmål er vis jeg nu køber noget krompressor køling, hvor meget vil jeg kunne få den her cpu overclocket, regner nok også med at købe nogle nye ram nu jeg er igang som skal kunne overclockes en del, men aner ikke hvilke ram jeg skal købe og hvilken krompressor køler jeg skal købe, så vis i ville hjælpe mig lidt, btw det må max koste 10000kr.

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 08:57:34
Svar/Indlæg:
1287/32
Kompressorkøleren: http://www.extremeprometeia.co... Denne enhed er nok noget af det vildeste man kan få fat i og passer så vidt ind i dit buget. Skal det være lidt billligere er Baker Extreme http://www.extremeprometeia.co... eller Prometeia 2 http://www.extremeprometeia.co... enhederne fra samme forhandler også glimrende.

Hvis det skal være fra danmark har studiedata stadig Mach 2 ST og Mach 2 (ST modellene mangler display og mulighed for usb tilkobling, ydelsen er identisk) til den lille pris af 2500 og 3000kr. Dog har de kun socket a modeller tilbage så du bliver aligevel nok nød til at købe et andet socketkit fra extremeprometeia.

Den eneste kompressorkøler der forhandles i danmark og som samtidigt er født med a64 kit er VapoChil LS. Denne koster omkring 6000 og yder på niveau med Mach 2. Den forhandles af www.befro.dk og www.asetek.dk

Brugte kompressorkølere ligger normalt omkring 2500kr-3500kr.
Rododendon her fra siden bygger også waterchillere mod betaling. Du kunne prøve og snakke med ham om han også er intra i at lave et direct die system.

Af ram vil jeg anbefale dig nogle gode TCCD baserede fra enten Gskill eller OCZ. OCX VX er også glimrende hvis du er indstillet på at give dem rigtigt meget strøm

squirky

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2005 12:08:48
Svar/Indlæg:
9/10
jeg har hørt en fugl synge om at ocz ram skulle være de absolutte bedste ram på markedet er det rigtigt ?

Poul

Superbruger
Tilføjet:
25-02-2005 12:20:55
Svar/Indlæg:
44/1

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 17:40:12
Svar/Indlæg:
1015/85

De absolut bedste RAM på markedet er nok de "berømte" Mushkin Level 2 med bh5 chips..

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 17:52:24
Svar/Indlæg:
1287/32
#4 Muligvis. Men man kan være uheldig. Mit set jeg købte for 3500kr vil ikke over 215mhz 2-2-2-5 ved 2,8v stabilt :( og ved højere strømstyrker clocker de generelt mindre end andre tilsvarende ramtyper.

Desuden kommer det an på hvor meget strøm man har mulighed for at give rammene. Ram som BH-5/6 og OCZ VX er mere eller mindre ubrugelige til oc med mindre man har mulighed for at fodre dem med godt over 3,2v.

Så TCCD ram er stadigvæk de bedste hvis man vil have høje hastigeder men ikke har mulighed for at give rammene serligt meget strøm. Det er ikke usædvanligt at de bedste TCCD ram kan komme over 300mhz. Dog ved 3-4-4 timings.

OCX VX maxer normalt ud ved 260mhz og 2-2-2-5 timings. For at klare denne hastighed krever de strømstyrker som nødvendiggør seriøs køling af mosfets og ram hvis det skal være forsvarligt over lengre tidsperioder.

300mhz 3-4-4 yder va det samme som 260 mhz 2-2-2

Så med dit bundkort ville jeg altså gå efter TCCD. Med mindre du har mulighed for at benytte dig af OCZ's DDR booster

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 18:33:30
Svar/Indlæg:
1304/117
Ville mene at de produkter fra extremeprometia er de vildeste man kan få. Specielt den fra Chilly1.

Dog ville jeg mene at Vapo LS er bedre, da hvis man modder den med R507 yder den næsten som Chilly1's prometia. Og så har LS en R507 condeser, mens Mach II er R404, det betyder at leve-tiden halves med at modde den med R507.

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
25-02-2005 19:01:34
Svar/Indlæg:
218/22
#6 ""Dog ville jeg mene at Vapo LS er bedre, da hvis man modder den med R507 yder den næsten som Chilly1's prometia. ""

Nu ville jeg mene at LS kommer med R507 på når man køber den. ( bliver ca. -50 c. )

anyway i dont care.... Jeg har min GT'er og den er fin.

hvad angår ram, tjaa BH-5 til din A64 er ikke en dum ide :) altså hvis du spørg mig.

og hvorfor så det... jaa kig en gang her :
http://www.overclocking.dk/for...

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 19:12:55
Svar/Indlæg:
1015/85

Han kan da også få lavet et VDIMM mod..

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 19:15:25
Svar/Indlæg:
1287/32
#6 Da vapo LS kom frem blev der snakket om at kondensatoren var kraftigt underdimintioneret og at dette var hovedårsagen til vapo ls's høje støjniveau og rimeligt dårligt ydelse (Set iforhold til at den, med sin kraftige kompressor og R507a gas ikke kan slå machen der er baseret på en billig køleskabskompressor med R134a gas). Jeg ved ikke om dette har noget på sig. Men de folk der har udskiftet kondensatoren har oplevet lavere støjniveau og betydeligt bedre temps.

Mach 2 kører, som sagt, med r134a som standard og det er korrekt at en opfyldning af r404a eller r507a sansynligvis vil have en vis indvirkning på kompressorens levetid. Dog handler det et langt stykke hen ad vejen om at man sørger for at have et ordentligt airflow forbi compressoren så den kan håndtere den højrere belastning disse gasser giver. Tilgengeld vil det give en betydelig ydelsesforbedring

Hvis jeg skulle få genopfyldt mit mach ville jeg nok velge r404a. Sådan som jeg har forstået det er at det er svært at få r507a til at yde bedre end r404a men r507a slider en del mere på kompressoren. Dog skal kapillærrøret forlenges hvis der skal opnås optimale resultater med r404a

#8 Jo det kan han godt men der er en del problemer med dette. For det første ryger garantinen ved enhver form for modificering af hadwaren og for det andet får rammene, på de fleste bundkort, stadig strømmen leveret af +3,3v linjen hvilket vil sige at psuen også skal voltmoddes hvis man vil over denne strømstryrke. Endvidere inneholder ocz boosteren CleanPower teknololigiene der skulle stabillisere rammens strømforsyning. Og det er noget der bestemt ikke skader deres ydelse ;) Så hvis dit bundkort understøtter boosteren vil jeg stadig holde på den som værende det beste valg

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 20:37:47
Svar/Indlæg:
1304/117
Hvis penge er ikke en årsag, så ville jeg købe den Chilly1. Den yder meget, dog skal du købe en nyt i 2-3 år ville jeg mene, men jeg er ikke køleskab expert, siger kun det jeg har læst :) Og så får du bling bling med "Chilly1 kompressor" :e

Vapo LS er til 5000,- som er efter min mening billigt. næsten halvdelen af Chilly1...

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 21:23:43
Svar/Indlæg:
1015/85
Jeg ville vælge en Lightspeed, hvis jeg var dig også spare de sidste penge dem kunne du jo evt bruge på et gfx så ville du i hvertfald have et system, som rykkede ret gdot.