#6 Da vapo LS kom frem blev der snakket om at kondensatoren var kraftigt underdimintioneret og at dette var hovedårsagen til vapo ls's høje støjniveau og rimeligt dårligt ydelse (Set iforhold til at den, med sin kraftige kompressor og R507a gas ikke kan slå machen der er baseret på en billig køleskabskompressor med R134a gas). Jeg ved ikke om dette har noget på sig. Men de folk der har udskiftet kondensatoren har oplevet lavere støjniveau og betydeligt bedre temps.
Mach 2 kører, som sagt, med r134a som standard og det er korrekt at en opfyldning af r404a eller r507a sansynligvis vil have en vis indvirkning på kompressorens levetid. Dog handler det et langt stykke hen ad vejen om at man sørger for at have et ordentligt airflow forbi compressoren så den kan håndtere den højrere belastning disse gasser giver. Tilgengeld vil det give en betydelig ydelsesforbedring
Hvis jeg skulle få genopfyldt mit mach ville jeg nok velge r404a. Sådan som jeg har forstået det er at det er svært at få r507a til at yde bedre end r404a men r507a slider en del mere på kompressoren. Dog skal kapillærrøret forlenges hvis der skal opnås optimale resultater med r404a
#8 Jo det kan han godt men der er en del problemer med dette. For det første ryger garantinen ved enhver form for modificering af hadwaren og for det andet får rammene, på de fleste bundkort, stadig strømmen leveret af +3,3v linjen hvilket vil sige at psuen også skal voltmoddes hvis man vil over denne strømstryrke. Endvidere inneholder ocz boosteren CleanPower teknololigiene der skulle stabillisere rammens strømforsyning. Og det er noget der bestemt ikke skader deres ydelse ;) Så hvis dit bundkort understøtter boosteren vil jeg stadig holde på den som værende det beste valg