Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 08:04:33
Svar/Indlæg:
1503/128
Hej folkens!
Nu har jeg mere eller mindre lagt "hardware på hylden" de sidste par måneder. Jeg kørte træt i ræset, og købte mig en DigiDice for at "falde til ro".
Hvis nu jeg skal have et nyt system (mobo + cpu + evt. ram), hvad skal jeg så have? Jeg vil blive ved Intel pga. Hyperthreading - jeg arbejder i tunge grafikprogrammer, og somregel flere ad gangen, så A64 kan endnu ikke det jeg skal bruge. Jeg vil IKKE vente på Dual-core osv. osv. osv. ...
Men så igen - er der overhovedet nogen fremtid i Intels chipsets og sockets? Der er jo allerede tale om nye sockets igen igen. Det er umuligt at gennemskue hvad man skal vælge for at være nogenlunde sikret i en relativt lang periode!
Hvis jeg vælger Intel, hvilket jeg højst sansyneligt gør - hvad skal jeg så ha'? Jeg har overvejet noget SLI mobo, for at være på forkant på den front. Hvilken socket findes på de nye mobos, og hvilke chipsets skal jeg gå efter? Ydermere - bliver Prescott's stadig så sindsygt varme?
Lad være med at foreslå et super-duper-high-end-mega-geek-system. Jeg gider IKKE bruge 3000 eller derover på en CPU!