Forslag til ny version af oc.dk

Om siden d.  25. februar. 2005, skrevet af 1_2_know
Vist: 402 gange.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 21:46:49
Svar/Indlæg:
3169/185
Har lige lidt forslag... som i vel forhåbenligt allerede har fixet...

Bedre organisering af køb/salg :|

Enten ens regler / muligheder - for salgstråde...
- Et konkret eksempel... Vi kender alle det med ens tråd kommer lidt OT...

Eller folk spørg til produkter...
Spurgte NoNig til noget i en af hans sidste salgstråde, og han gav mig PM med svar - og fjernede spørgsmålet + budet, da det allerede var solgt - var sådanset fint nok.... Men bare enormt frusterende at nogle har mulighed for det og andre ikke har.... Synes der er lidt for meget (som i nok ved jeg synes) - SUPER-ADMIN over det - altså at admins blot tager deres status for givet - og gør som det passer dem - og ikke som det finder community'et bedst...

Til toplisterne:
Tilføj ALT med sis ? - en desideret SiS Sandra sektion - Da der er mange forskellige resultater - og vil fylde for meget ellers

Og så den mest praktiske HW-ydelse test - skal selvf. ind - Aquamark3 !

SuperPI 1M + 32M (32M anvendes meget da ingen rammer samme tider, for vi ved jo godt at top10 herinde bliver 26+27+28 sek only...)

Futuremark 3Dmark2005 skal selvfølgelig også ind....

- Og som tiden ser ud nu... Vil jeg også forslå en topliste for SLI systemer og ikke SLI systemer, som alle rigtige fora (XS.org / VR-zone etc.)

For vi ved vel alle at SLI er overlegen især i 03 - og også meget i 05...

Mvh. 12k

PS: Folk fyr løs, denne tråd er ment som idé til tha-man Dark-mixer ;)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 21:49:34
Svar/Indlæg:
4263/107
Alt undtagen det med SLI er nævnt i tidliger tråde, og debateret til uendelighed.

Var det ikke en idé at du havde sendt i mail i stedet? Og så lige for nogle måneder siden. Tror det er ved at være lige oppe og omkring 8)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 21:51:40
Svar/Indlæg:
3640/1231
Er ked af at banke din tråd i jorden, men det er gjort med en del af dem nu.

Når vi er så vidt at ideerne skal på bordet, så vil i brugere skam blive spurgt til råds :)

Indtil da har vi valgt at ignorere det, da det vil være uoverskueligt med alle de tråde der allerede ER lavet, og alle dem som bliver lavet inden vi er klar til det.

Håber i forstår :)

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 21:54:14
Svar/Indlæg:
1287/32
Hvor langt er i fremme med den nye udgave? Har bla lagt mærke til at billedevisninscriptet i artikler er kommet over i php. Er det 1. skrit på vejen?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 21:59:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Nu hvor du "hiver" mig frem, så vil jeg meget gerne lige forsvare den lille ting :)

Jeg redigerer i mine indlæg og svar, som en "service". På samme måde som jeg ville rette f.eks. en nyhed, i stedet for at oprette en ny.

På samme måde valgte jeg at redigere mit indlæg, således der ikke skulle herske tvivl om hvad der var med. Kan netop godt huske din PM og en andens. I skrev nemlig lige henover, hvor jeg selv var ved at grov-redigere i mit oprindelige indlæg.

Der er tale om et enkeltstående tilfælde. Men som du selv (tror jeg) siger, så efterlyser du en funktion, hvormed brugerne selv er herre over deres tråde?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:05:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
Syntes den diskussion skal falde et andet sted :00

Jeg vil dog gerne lige fortælle at det er en utrolig dårlig ide at brugerne er herre over deres egen tråd. Vil de så bare kunne fjerne eventuelle bud? Naaah dem går ikke at brugere vil kunne redigere, og de samme regler skal selvfølgelig gælde for admins :)

Vi vil HJERTENS gerne få endnu mere styr på køb/salg sektionen da mange brugere er meget glade for den, men det er desværre ikke bare så nemt. Men det er med i vores overvejelser hele tiden ;)

#3 > Ingen kommentarer :e :00

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:06:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Syn's også at det er en dårlig idé... :l

- og det er ikke kun fordi, at jeg <b>skal</b> være enig med dig :00

:e :p

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:08:55
Svar/Indlæg:
3640/1231
Nej det er fordi du VED at jeg drikker dig SÅ fuld at du ikke kommer med hjem fra CeBIT igen 8) :e

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:08:55
Svar/Indlæg:
2694/107
Til alle dine benchmarks... hvordan skal admins og andre på siden checke om der bliver snydt eller ej. for efter hvad jeg ved så har Sisoft ikke en Online database...

/Ash

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:16:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Som om :00

Jeg B@N-Ger dig under bordet :p Så du hverken kan kende forskel på Sajmon eller en Boothbabe! :e

-> #8

*Point* til dig! :e

Netop derfor har vi ikke haft Top10 over SiSoft SANDRA ;)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:22:37
Svar/Indlæg:
2694/107
W00h00!!!111

Ash = 1
NoNig = et par hundrede... :|

Jeg skal nok indhente dig...

/Ash

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:28:48
Svar/Indlæg:
743/13
Hvis nu man kunne lave rigtige auktioner i sine tråde som på fx. QXL eller ebay ? Det ville da være en fed feature ?

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:31:37
Svar/Indlæg:
3169/185
Har kommet met forslag om 05 siden det udkom :P

Ja, salgstråde... Til en visse grænse selvfølgelig...

Screenshots... :) - Er krav for VR-Zone's OCDB - som er den mest respekterede, globalt... :|

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:36:12
Svar/Indlæg:
6624/113
#9 - Det skulle da ikke undre nogle - jeg er jo så pisselækker at det kan man slet ikke lære at stave til. :e

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:39:20
Svar/Indlæg:
3640/1231
Vil ikke mene at screenshots vil være dokumentation nok.

Kan godt være jeg er sippet, men det er altså ikke synderligt svært at fuske med et screenshot :00
Hvis VR-Zone har det godkendt, så er det deres sag, men så vil jeg aldrig finde deres topliste troværdig ;)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:45:41
Svar/Indlæg:
3169/185
Jah... I know, men er kun ganske få der synes det er fedt at cheate med ;)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:56:12
Svar/Indlæg:
6052/189
#15:

hvordan ka du være sikker på det ?

Efter hvad jeg kan huske, har der tit været en del folk herind som synes det var sjovt at fuske med deres tal, så de kom op på toplisterne..

Og nu hvor der er kommet software der kan emulere meget højere cpu-hastighed ( huske den med P4 på 10ghz ? ), tror jeg da det sagtens kan blive et stort problem.

balder

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 22:56:20
Svar/Indlæg:
367/3
Angående troværdigheden: Måske I skulle gøre et eller andet ved jeres toplister, sådan generelt? Så vidt jeg kan se er der en hel del i top10 som ikke leverer nogen form for dokumentation.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2005 23:43:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Korrekt. Du er så pisselækker, at man ikke kan bruge hverken ordbog, gradbøjning eller stavekontrol.

Tror at ordet: "Bvdr :l :x" - dækker det rimelige godt :00

:e

-> #17

Dertil skal brugerne være mere end velkomne til at være kritiske og stille spørgsmål derved :)

Vær saglige og gå hinanden i bedene. Det er langt bedre, end at der sidder 5-10 stykker og småmugger, og pludselig popper frem. Så bare kridt skoene, og få smidt nogle PM's :i :D

balder

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 01:00:59
Svar/Indlæg:
367/3
Øhh.. nu var det jo ikke mig der hev diskutionen om troværdige toplister frem, det var #14.
Men jeg synes da helt klart det er noget I skulle se at få gjort noget ved.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 01:10:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #19

Hvis dén holdning deles af resten af OC.dk, er siden ikke særlig meget værd ;)

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 01:15:52
Svar/Indlæg:
976/138
Ved godt det er lidt OT (men det er der jo en del af i den her i forvejen :p ), men måtte lige nævne det.

Jeg citere fra #0:

"som alle rigtige fora"

Hvad mener du nu med det?!?

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 01:22:04
Svar/Indlæg:
2353/24

Godt spørgsmål! for såvidt jeg ved er oc.dk det bedste danske fora på... Hvis man ikke vil kalde oc.dk for et forum, så må jeg have misforstået hvad ordet "forum" eller "fora" betyder :l

Desuden ha' en god nat (læg mærke til at det er i 2 ord :00:p) alle sammen....

balder

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 01:22:34
Svar/Indlæg:
367/3
Nu er jeg ikke noget fast indslag herovre, jeg bruger det meste af min tid andet steds. Så det er naivt at tro at lige netop jeg skulle investere min tid i det.

Men det er jo et emne der passer meget godt i tråden (hvor der forslås forbedringer/ændringer), for når i nu har dem kan de jo ligeså godt være så gode som muligt.

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 01:40:02
Svar/Indlæg:
270/58
Stemmer for at vi skal havde den gamle computer database tilbage. Den lever i en skrabet version på burn-it. Det var alt for fedt at kunne sætte sin computer op mod andre her fra siden. Det var tider. :p

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 04:20:01
Svar/Indlæg:
3169/185

Mener VR-zone og xs.org - som er giganter - de er en klasse over, længere er den ikke...

XS.org er WAY mere seriøst... er jo der alle mindre-fora (globalt set) søger hen, Tom Holck fra tweak.dk - en del herinde fra - dog ikke mange, team-abika (stavehat) - med macci osv.... - er kernen af de mest skilled...

Og så støder man ikke på nogle børn derinde, ikke fordi jeg hader børn, men er rart med lidt.... - ja...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 10:39:48
Svar/Indlæg:
6624/113
#25 - Dvs du er ikke seriøs siden du stadig hænger ud her?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 14:26:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Eller så er vi bare ikke seriøse nok til mr. 12k :00

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 14:31:16
Svar/Indlæg:
3169/185
#26+27 ;) - Kommentere jeg ikke :)

Men kan sige at jeg også anvender xs.org - problemet er blot at det er skide svært at holde styr på hvilke tråde man har skrevet i :\ - Derfor er jeg ikke så aktiv - men.... Im still going...

- Endvidere, prøver jeg at ta skridet videre, er lidt stucked.... Søger desperat en HW-sponsor :\

Mvh. 12k

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 14:31:20
Svar/Indlæg:
270/58
#25: Men du har jo så ikke hardware eller køling til at være ligeså seriøse som dem du nævner fra XS.org.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 14:55:28
Svar/Indlæg:
3169/185

Korrekt... Men er ikke pointen ;)'
Men der blev spurgt til hva jeg mente med rigtige fora.... :|

BTW... Ved ikke helt hvorfor (nok den høje FSB) - men min CPU owner en 2810 mhz A64 wincheaster - med divider 1:1 - og jeg bruger divider 9:7 - eller sådan (lidt når man ikke bruger 1:1 - står i bios til 6:5 - men er den IKKE)...
- Men gør ikke mig noget :D

Jeg prøver at snakke en del med dem for xs.org - for damn en viden de har - er sindsygt...
bare nogle af dem der har fået storhedsvanvid :( - Har ikke fået reply fra Oppainter eller PC-ICE endnu på nogle spørgsmål ang. gfx... - Macci derimod har fint skrevet tilbage :D - selvom han var på vej ud af døren til ATI lan på det tidspunkt...

Mikead-86 mener jeg han hedder - en bruger derinde, er VILD til OC / tweaking - og han er pisse flink, samme gælder gocchin...

- Og når man har samme interesse er det sq rart at det er "opnåelige" mennesker og ikke som i næsten alt andet hvor toppen føler sig hævet enormt :\

Vi har også nogle få her i DK som har en vild viden.... Men der er desværre godt mellem dem... - BTH er blevet pænt hardcore, han fandt measuring points på mit gfx for mig - Hvilket jeg var ret taknemmlig over - eneste problem er jeg skal lodde for at kunne lave skidtet - og tør jeg ikke... :)
- Vi har også mange andre gode rare personer inde for OC i DK... Er blevet tilbudt hjælp af Ocmyth / myth herinde fra til et skoleprojekt f.eks - fysik - om compressore og kølegasser - eneste problem var så lige at vi bor i hver ende af landet ;)

-

For lige at sætte ting lige i perspektiv... - Forstår godt at mange bliver pissed når jeg snakker om hvordan jeg kan forbedre resultater osv. - men vil gerne have ændret på det - tror folk bliver det - fordi det virker som om jeg har en god score og blot vil blære mig - men jeg ser globalt på skidtet, og så er den ikke noget at prale af.... - Da jeg så PC-ICE's AM3 score med 3500+ og x850XT - så gik jeg da helt i baglås :D

- Jeg har overclocked siden 2001 / 2002 - imens jeg har været online, forinden havde jeg et par år addicted til CS - men siden AMD duron serien startede - har jeg overclocket...
Tweaking er jeg først lige begyndt på... - Altså at software tweake...
Men synes selv jeg har nået til det stadie hvor jeg vil lære mere og mere - og der er f.eks oc.dk ikke godt nok på alle punkter, en lang række er det - men selvsagt ikke alle... Er der ingen danske fora der er - overclockers.co.uk har nogle gode guides - men er heller ikke perfekte til alt - Xtremesystems.org - er toppen...
Og som jeg tidligere skrev - der hvor alle også søger hen når der er noget xtreme de skal have hjælp med :)

- Og ja - der er mange af dem der er mange mange mange klasser over mig - i viden / systemer osv. men betyder ikke jeg ikke kan tale med dem ;)

Undskyld jeg hoppede helt ud af tangent ;) - Men nu hvor NoNig er i tråden - kunne jeg ligeså godt forklare hvorfor jeg har haft tråde om diverse bench programmer ;)

Mvh. 12k

PS: Endvidere - selvom vi ikke har et team-DK inde på xs.org - Så ligger jeg ikke skjul på jeg er lidt DK-fanboy :P - Eller europeans :P - Macci supporter, hehe ;) - Brænd ærgeligt bth eller Tom Holck ikke kom med - men de er nok også et niveau under... - PC-ICE / chilly1 / Oppainter / Macci / Fugger osv..... - De er næste klasse :P - ALtså gocchin / mikead / Tom H / bth :P

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2005 23:14:57
Svar/Indlæg:
270/58
#30: Det var ikke ment som noget nedsættende om dig eller dit hardware. Fordi det er sku' pænt lækkert og det er også en rigtig nice score du har fået skrabet sammen. Det jeg ligeså meget tænker på er at de jo også får spande vis af hardware de gutter. Og hvad angår Oppainter så tror jeg faktisk mange deler den mening om ham.

Men deler fuldstændig din holdninger hvad angår XS.org er det bedste sted at søge viden der ligger udover alm. overclocking - bl.a. også fordi mange af dem der skriver der inde er ansatte hos div. hardware producenter.

Men syntes også bare man skal se det lidt fra den anden side, fordi DK er jo ikke ret stor, det ville være mærkeligt (nærmere sygt) hvis oc.dk kunne samle ligeså meget OC-viden her!

Og så syntes jeg at det er godt med forslag, men man bør respektere 110% at gutterne der 'driver' OC.dk sku' gør et godt stykke arbejde. Og så må tingene komme når de har tid/overskud.
Så nice work OC.dk crew :e