vandkøling

Vandkøling d.  27. februar. 2005, skrevet af System
Vist: 410 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 00:49:02
Svar/Indlæg:
0/11005
hvad er det bedste vandkøling muligt som stadig er en del bedre end luftkøling, bare det er billigere end kompressorkøling så er prisen ligemeget, nogen der lige sådan står med den oplysning ved hånden ?
epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 00:57:11
Svar/Indlæg:
3329/182
Hva? Hvor hårdt er du til det med at sætte systemet op og det med at det er billigere end kompressorkøling kommer man ikke langt med. Du bliver nok nødt til at nævne en ca. pris - og der er stor forskel på ydelsen mellem vandkøling og kompressorkøling.

Til sidst skal du nok fortælle lidt om dit system evt. oprette en bruger og udfylde profilen ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 01:13:14
Svar/Indlæg:
3329/182
#2 Jeg tror måske 3.0 er lidt meget at satme på med vand, men har du prøvet vand før - det kunne jo være godt med noget begynder stuff til at starte med, men ellers sælger studiedata både AquaComputer samt DangerDen hvis det skal være af den finere kvalitet.

Du bør som minimum vælge en 2x120mm radiator og jævnført vores test her på oc.dk af radiatore er der ikke den vilde forskel i temperatur mellem de forskellige. Men Black Ice Extreme og Heattransformer er gode mærker.

Pumpe er meget forskelligt om folk vælger Hydor eller Eheim, jeg er sgu egentlig ligeglad, men hælder mest til Hydor. En Hydor L20 er sådan set fin nok, men til 3 hoveder og en stor slangediameter er en L30 at foretrække.

Slange kan du selv vælge - god godstykkelse hjælper på at der ikke opstår klinker/knæk på slangen. PVC er hårder end silikone/gummi og er ikke så nemt at arbejde med og kræver ofte store sving.

MaGiX

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2005 11:05:09
Svar/Indlæg:
204/16
Vi har PT tre vejledninger liggende til folk der ønsker at købe vandkøling for første gang, du kan jo starte med at læse dem igennem, så burde du være godt på vej. Den fjerde kommer op mandag hvis alt går vel:

http://h2okoeling.dk/?site=sho...

MVH:

MaGiX

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 12:12:56
Svar/Indlæg:
121/28
Bruger selv Swiftech, kan kun anbefales! Selvom jeg har ændret på det og sat en eheim pumpe og en ekstra black ice pro radiator til, så ved jeg de samlede løsninger, fra Swiftech, er gode at starte op med.

:)

Sho-Nuff

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2005 15:28:49
Svar/Indlæg:
171/62
slangerne fra aseteks systemer er supernemme at montere, fordi man bare kan klikke dem af og på...så mht vandkøling tror jeg aseteks waterchill er det letteste for begyndere