Dårlige Betalere/sælgere

Hyggehjørnet d.  27. februar. 2005, skrevet af jaec
Vist: 918 gange.

jaec
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 10:05:16
Svar/Indlæg:
133/11
er der andre der har dårlige erfaringer med HyberState.. jeg har indbetalt 400,- på hans konto D.10/02/2005. men har ik fået mit gfx endnu. han undskylder med at han arbejder til sent om aften . men har flere gange sagt at det er sendt men vil ik gi mig noget T/T nummer. så vil lige høre om der var andre der har samme erfaring med ham...



mvh jaec

:e

nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 11:38:05
Svar/Indlæg:
687/9
har vist ikke haft "fornøjelsen" at handle med ham, men ud fra hans sidste salgstråd at dømme står du vist ikke ene om den slags problemer...

Gennemgående syntes jeg faktisk køb/salg her på siden er et af de mest seriøse jeg har været bruger af, så vil da nødig se at der går alt for meget hol i den derinde..

nå nok OT fra mig, held og lykke med at rede trådende ud med ham..



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 11:44:44
Svar/Indlæg:
14079/622
Ved at flere har haft probs med ham..

Men så vidt jeg ved modtog folk deres "shit" til sidst. Dog manglede der kvitteringer og andet så vidt jeg husker.



mick-j
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 12:20:00
Svar/Indlæg:
168/22
Har også haft mit hyr med HyperState. Han skylder mig stadig en plov, efter noget der ligner et halvt år.. Så nu har jeg besluttet at skrive min erfaring med ham i alle hans tråde indtil jeg får mine penge.

Derudover har jeg et udestående på 1000,- med denne fyr:
Pietro Lo Grasso (kyokushin29@yahoo.dk)
Det er ved at være tre mdr siden jeg indbetalte penge uden at få min vare.

Udover de enkelte brodne kar, er OC.dk dog generelt er godt sted at handle.



Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 13:13:29
Svar/Indlæg:
75/18
Jeg er imponeret over, at I tager det så coolt, at I er blevet fuppet. Selve idéen med at handle herinde er jo netop at spare nogle slanter og hvis man bare bliver snydt en enkelt gang er der jo ikke meget fidus i det... Så har man siddet og brugt tid på at byde, at maile og så ventetiden om varen nu kommer. Er det virkelig det værd?

Er selv ved at handle nu her på siden og er meget spændt på hvordan det forløber. Hvis der går ged i den helmer jeg altså ikke før jeg får monetos eller min vare....

# 0 - at han arbejder sent er ingen undskyldning! Overhovedet!



Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 13:18:05
Svar/Indlæg:
75/18
Og så lige et PS.

Det ser også ud til at en hel del fortryder og springer fra deres bud. At byde på en vare kan selvfølgelig ikke være bindende, men det kunne man måske godt ønske sig engang imellem. Det ser ihvertfald ud til at der bruges forrygende meget tid på at finde ud af om folk nu vil købe det de har bud - og at de ikke altid ønsker det.



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 13:59:32
Svar/Indlæg:
687/9
Ford du skal jo lige tænke på at det der kommer frem i denne tråd er alle de dårlige oplevelser... i 9/10 tilfælde forløber en handel herinde aldeles perfekt og både sælger og køber er glade og tilfredse :)



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 18:58:59
Svar/Indlæg:
1015/85
#6

Mit indtryk er, at det er nærmere er noget, som ligner 98% af alle handler, som forløber perfekt.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 19:53:29
Svar/Indlæg:
3329/182
#7 Jeg vil også våge at påstå at der er mere end 9 ud af 10 handler der forløber perfekt.

Desværre har der været en del uheld med dårlige betalere her på det sidste og folk som ikke sender varen. Det er da kedeligt at det skal være sådan.





Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 20:31:37
Svar/Indlæg:
75/18
# 6 det er jeg glad for at høre... Så er mine sure opstød gjort til skamme...



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 20:38:13
Svar/Indlæg:
3169/185
#8

Tja, værre er det når crewmembers ikke henter pakker *host* sajmon *host*



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 20:52:13
Svar/Indlæg:
3329/182
#10 Der er sgu ikke forskel på om det er et crewmember eller en almindelig bruger.

Men jeg selv prøvet at posten har været der og kørt igen uden at jeg har fået en seddel på at jeg kan hente pakken.

Men skal du se - der er sikkert en grund til at den ikke blev hentet.

Jeg ved i hvert fald at Sajmon er en ærlig mand og han har mange flere vellykkede handler på bagen end vi to til sammen ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:16:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Rømer

Først: *host* harddisk(e) :00 *host*

;) :p - driller bare :e

-> Alle

Jeg har da selv, af personlige årsager, været en del "omtumlet" det sidste stykke tid.

Det har bl.a. medført, at Korsgaard (sko) ikke har været udsat for en fair behanding :r

Og det er sgu ikke bare fordi at man er crew-member eller noget. Man skal sørge for klare linjer når man handler. Ang. det med "dårlige sælgere", så har jeg en ting at sige:

Man bliver ikke mere snydt, end man lader sig. Der er desværre "mange", som ser sig blind på en god handel, i stedet for at få en ordentlig handel i hus :)

Man skal gøre sig fortjent til folks respekt, og omvendt. At man har en stærk tilknytning til siden, f.eks. er en "kendt" og velanset bruger, hjælper gevaldigt på det. Jeg er personligt en smule forbeholden over for brugere jeg ikke kender.

Derfor vil jeg helst ordne handlerne "personligt". F.eks. låne en bil - ved godt, at det ikke er muligt for alle - og sørge for en personlig overdragelse.

Det er når man køber. Når man sælger, så gælder det sgu også om at vise åbent sind. Kan ikke sige andet end, at når jeg handler, så sender jeg fulde navn og adresse, plus tlf. nummer retur til køber.

Så er køber sikker på, at kunne komme i kontakt med mig.

Tillid - går begge veje.

Til slut: Husk, "I" bliver ikke snydt mere, end I lader jer. Så tag jeres forholdsregler ;)

-> #11

:e



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:18:20
Svar/Indlæg:
687/9
#7+#8 i har sikkert ret, men 9/10 var nu lige den brøkbetegnelse jeg havde sat mig i hovedet OK??? :D

i har uden tvivl ret, jeg har ihvertfald ikke personligt oplevet noget ala #0, og håber da heller ikke at det sker, hverken for mig eller andre i fremtiden....

og #10 har aldrig haft så meget som skyggen af et problem med sajmon, den mand strækker sig længere end de fleste hvad angår afhentning og afsendelse af købte/solgte varer såvel herfra som andre køb/salgs fora... har der været en svipser med ham vil jeg med hovedet på blokken garantere, at han ikke med vilje har været negativt indblandet deri...



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:24:08
Svar/Indlæg:
6624/113
#10 - Jamen kom da glad med ET eksempel hvor jeg ikke har afhentet en pakke?

Det var da lige godt satans som du ønsker at trække folk i det mudder du selv er begravet til halsen i... :00



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:34:05
Svar/Indlæg:
3329/182
#12 Du skal 'fadme' ikke drille dit lille psykopatsvin :e

Du elsker at drille folk til de får et psykisk sammenbrud - tro mig jeg har set dine messenger logs :e

Det bar' gas ;) :p



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:34:58
Svar/Indlæg:
3169/185
#14

IT7 max og Intel Pentium4 Northwood 400QDR 2,2ghz

^^ ringer det nogle klokker..?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:38:09
Svar/Indlæg:
6624/113
Ja der ringer skam masser af klokker, smartass. Det er det hardware jeg aldrig så hverken skyggen af eller PostDK's afhentningsseddel på!!!

Jeg skulle bruge de ting, men de kom lissom aldrig - og så skal jeg fanme osse sidde her og høre for din egen fejl nu?

Du er da dybt defekt...



Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:49:13
Svar/Indlæg:
894/36
17#

En af grundende til at mange af mine svar bliver deaktiveret i hans treads. Det er bare Admin Powah.

Har aldrig været udsat for dår lig handel, måske 1 gang Ralashikikov et eller andet hvor det lige tog 4 dage ekstra. Men helt ærlig, det dør man sgu ikke af. Jeg er glad hvis jeg får min ting, og jeg stoler blindt på de folk jeg køber af.

Det er bare et stort spørgsmål om tillid :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:54:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #18

Hvis ikke snart du passer på, så bliver du udsat for "12know-admin(udtal det "Amin" )-powah"! :00

;) :p :e



#20
Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 22:08:16
Svar/Indlæg:
75/18
# 12 "man bliver ikke mere snydt end man lader sig" - det er på sin vis rigtigt - man kan jo lade være med at handle. Men hvis det ikke er muligt/hensigtsmæssigt, at mødes personligt er der da en mulighed for røvrenderi - er der ikke? Kan man opstille en aftale omkring handlen, hvor begge parter er lige sikret (hvis der er vil jeg da gerne vide det)?

Hvis det er forholdsvist nye medlemmer, hvordan er det så man skal være forbeholden? Det kan man vel kun være ved ikke at handle eller mødes personligt?




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 22:17:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Du skal ikke prøve at vende op og ned på det :o

Jeg skriver netop, at man kan undgå at blive snydt, hvis man tager sine forholdsregler.

Punktum! :l



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 22:17:26
Svar/Indlæg:
687/9
#20 jamen der er jo altid en mulighed for at blive snydt, nøjagtig som der er ved handel face2face.. via nettet kan du eksempelvis benytte efterkrav som en "sikring" for at ihvertfald den økonomiske del forløber smertefrit...

om det du køber så reelt er i den stand du blev lovet er jo altid lidt spændende, men der er det i høj grad din egen sunde fornuft der skal gå ind og bedømme trooværdigheden hos den person, du har valgt at handle med



#23
Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2005 22:20:15
Svar/Indlæg:
75/18
Okay, lad os droppe det... synes ikke jeg prøver at vende op og ned på noget...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 22:24:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Nej nej :l

Det var ikke ment sådan.

Men, det er jo rigtigt. Folk der bliver snydt, i til en hvis udstrækning selv ude om det. Om man vil være ved det eller ej. Sådan er det bare.

Man bliver ikke snydt, ved ikke at handle. Man snyder allerhøjest sig selv for en god handel.

Det svarer lidt til at sige: "Man kommer ikke til skade af at blive liggende i sin seng"

- Det er jo meget rigtigt. Men på den anden side. Så er det jo også rimelig kedeligt at blive i sin seng ;)

#22 udtrykker det rimelig godt :)



Stoned_Badger
 
Superbruger
Tilføjet:
28-02-2005 15:32:01
Svar/Indlæg:
894/36
Det svarer lidt til at sige: "Man kommer ikke til skade af at blive liggende i sin seng"

Er en gang kommet til skade i seng, dvs. at 7 mennesker havde lyst til at hoppe på mig fordi jeg var åhh så dårlig pga. for meget Alkohol!

Der fortrød da hele min aftensmad kom op, kun en brækket finger! :l :e :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 16:05:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #25

Ja ok. Som alle andre nørder, så skal du bare lige hive enkeltstående tilfælde frem! :00 :p



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 17:03:28
Svar/Indlæg:
1015/85
Jeg synes ikke, at man selv vælger om man bliver snydt!

Hvis nu man fx. køber en ting fx. et gfx indbetaler pengene til køber også sender han ikke har man så selv valgt at blive snydt?!

Jeg selv har engang været ude for at blive kaldt dårlig / langsom / snyder!

Jeg havde solgt et kabinet! Køber indbetalte pengene og jeg havde dem fredag! Jeg kunne dog ikke lige sende der pga. jeg ikke kunne blive kørt på post huste (for stort at have bag cyklen)! Det fortalte / skrev jeg også til sælger og lovede at sende det mandag! Det gjorde jeg også! Men alligevel ringende han og snakkede med mine forældre pga. han mente / følte sig snydt af mig! (tirsdag morgen kl. 7) heldigvis kunne mine forældre så fortælle, at det VAR sendt og han ville modtage det idag! :00 synes ikke selv, at det var rimeligt han ringende og jeg fik da heldigvis en undskyldning af ham, men stadig lidt "skræmmende".

Jeg selv foretrækker også klart handel face to face! Jeg vil hellere give mine forældre penge til benzin for at køre min ud og hente noget end og betale via konto overførsel, eller andet og få det til sendt!

Jeg er heller aldrig blevet snydt (og håber heller ikke jeg bliver det) og jeg har da handlet en del gange og alle gangene er det forløbet perfekt!.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 17:17:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #27

Hvis man ikke tager sine forholdsregler, men bare ser en hurtig handel (Som f.eks. et LianLi PC70 købt den ene dag, og solgt en uge efter), og handler over hoved.

Så har man sgu selv valgt det.



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 17:28:41
Svar/Indlæg:
1015/85
#28

:r





#30
Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
28-02-2005 20:45:16
Svar/Indlæg:
75/18
Det er måske endt med at blive en strid om ord... Ihvertfald godt at se, at denne tråd ikke ser ud til at blive lige så omfattende som tråden andetsteds her på sitet "dårlige forhandlere" :)





The
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 21:28:57
Svar/Indlæg:
2651/179
Jeg synes at skylden ligger hos postdanmark.
Hvis man går ind og tjekker deres priser, så er de alt for høje. De har hivet deres priser op siden sidste år. Mit indtryk er at der bliver sendt flere pakker med postdanmark end nogensinde. Selvom antallet af sendte breve er faldende. Det er dyrt og besværligt at handle med efterkrav. Sender jeg en pakke afsted og modtageren ikke afhenter pakken. Så har det koster mig portoen. Der er derfor mange som ikke handler ved efterkrav. En god ide ville være, at køber overførte portoen + embalagepenge til sælgers konto. Hvis køberen så ikke afhenter pakken, så har sælgeren ikke mistet nogle penge på det.
En anden ting jeg kunne tænke mig var, at når man oprettede en salgstråd var der forskellige punkter bla.

Kvittering:
Stand:
Overclocket:
Købsdato

Hvis det samtidigt var lavet så man skulle udfylde alle felterne for at indlæget kunne blive oprettet, ville salgssektionen blive / forblive i den gode tone / standart.

Mvh.



Gummiben
 
Overclocker
Tilføjet:
28-02-2005 22:39:40
Svar/Indlæg:
111/1
#31 Nu er det jo ikke et decideret auktionssite, og jeg ville da mene at det er ren kotume at spørge til varens stand og brug. Og bede om billeddokumentation...

Generelt vil jeg sige at handel pr. efterkrav er den mest sikre løsning for alle, dog ikke uden ulemper - Ja, det er sq smådyrt at sende en pakke med PostDanmark pr. efterkrav - Men det er da bedre for begge parter idet køber intet betaler før han/hun modtager varen (Kan sikre imod oplevelsen i #0 - Hvilket jeg finder dybt beklageligt) og sælger ikke risikerer at blive hængt ud pga. manglende levering...

Sådan ser jeg da i det mindste på det



Millum
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2005 22:45:07
Svar/Indlæg:
345/45
Man skal bare sørge for at sikre sig lidt inden man bare springer ud i en handel.

Den man handler med må gerne være lidt kendt på siden.
Udveksel tlf nr og vis ikke så stol ikke på personen.
Kræv at personen sender på efter krav eller sender før betaling.

Sådan er jeg begyndt at handle efter jeg blev snydt,med mindre som før skrevet hvis det er en som har lidt pæn omtale på siden.



Urzahil
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 00:04:28
Svar/Indlæg:
112/14
#0

Navnet forekom mig kendt (det skulle være underligt om der er flere ved det navn både nick og rigtig)
Det lader til at den kære mand er om sig, det så lavede lige en lille søgning på HOL og fandt en del

http://www.hardwareonline.dk/t...

Der er mere og den tråd jeg henviser til er endda af ældre dato.




nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 13:06:03
Svar/Indlæg:
687/9
#31... så skylden fór at du bliver snydt i en auktion ligger hos postDK ? :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 13:36:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Tror bare han er misforstået ;)

Nice sign. btw! :e 8)



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 14:23:01
Svar/Indlæg:
2651/179
-->#35

Yep. Hvis de satte prisen ned, ville jeg handle ved efterkrav.

Mvh.



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 14:23:39
Svar/Indlæg:
2651/179


Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 15:30:58
Svar/Indlæg:
1015/85
#37

Du har ikke tænkt på, at man uden problemer kan pakke en tom pap kasse ind og sende den på efterkrav?



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 16:58:19
Svar/Indlæg:
687/9
#36 var nu også mest for sjov :P

#39 kan man jo, men så har du jo afsenderens adresse.... gad vide hvad man kunne bruge den til i tilfælde af det sker... :)