OC Af en A64 +3000 med CoreCenter

Overclocking d.  27. februar. 2005, skrevet af Squeaky
Vist: 490 gange.

Squeaky

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2005 18:27:33
Svar/Indlæg:
74/20
Jeg prøvede at køre auto oc med det. der kom den til 221 mhz FSB også fryste computeren. Kører ca 35 grader idle og 40-45 under load så ville bare lige se om jeg kan komme lidt højere med corecenter hvis der er nogen som har nogen gode erfaringer med det

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 18:32:19
Svar/Indlæg:
2786/120
Du skal ikke bruge CoreCenter.. Det kan heller ikke ved manuel gå over 250, uden at compen fryser... Jeg har også en eller anden padde hyletone i baggrunden, som en sirene eller noget. :l
Så jeg holder mig til BIOS ;)

MVH.
Toke :)

Squeaky

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2005 18:37:59
Svar/Indlæg:
74/20
okay jeg har haft den oppe på 2.5ghz før fra 1.8 men det var en anden der gjorde det for mig... og kom jeg til at skubbe til batteriet også blev det normalt.... Har du nogen forslag til hvad jeg skal ændre og sådan?

Kører 512 mb Corshair ram
Neo2 Platinum bundkort
og som sagt en amd 64 +3000 processor

hvis du/i mangler flere oplysninger om systemet så skriv det

Tak :)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 19:23:37
Svar/Indlæg:
2786/120
#2 Læs Guiden her på siden, og sæt dig ind i, hvordan du manøvrere (stavehat) rundt i din BIOS... For det er klart fra BIOS du skal oc... og det skal gøres i små skridt, så du ikke risikere at brænde noget af ved et tilfælde... ;)

MVH.

Squeaky

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2005 19:33:24
Svar/Indlæg:
74/20
okay tak for det!

bare et lille spørgsmål til min comp siger at min 12V er på 2.22v det kan da ikke være rigtig kan det?

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 19:36:22
Svar/Indlæg:
2786/120
#4 Hvis du bruger motherboard Monitor så er det programmet der fucker ;)

MVH.

Squeaky

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2005 20:33:16
Svar/Indlæg:
74/20
bruger PC Alert 4 og SisSandra siger det også ?:(

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2005 21:27:15
Svar/Indlæg:
2786/120
#6 Det er så fordi de er lavet til at måle på nogle forkerte steder... de der spændinger er der et sted, bare ikke på +12v linien som de siger... den ligger nok som den skal, hvis den er stabil.. tjek evt. bios ;)

MVH.

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2005 22:41:31
Svar/Indlæg:
1906/25
HUSK! Du skal sætte HT ned til 3 eller 4 og sæt din ram til 166.

Du må helst ikke køre for meget 1000 Mhz på HTen så hvis du vil op omkring de 250+ mhz skal HT sættes ned til *3

(betyder intet for performance når blot den er imellem 800-1000)

gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2005 12:33:35
Svar/Indlæg:
979/49
jeg har faktisk osse samme cpu, bare et asus A8V-deluxe istedet.... men kan det lade sig gøre på mit motherboard, at "låse" rammene til 133mhz, så de ikk stiger når jeg clocker min cpu...?:(

T-max

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2005 13:17:19
Svar/Indlæg:
649/35
husk altid at låse agp/pci til 66/33
Man kan ikke Låse rammene til en fast hastighed ligesom agp/pci porten, men man kan sætte dividere på rammene så man som ordet siger dividere fsbhastigheden med en fast værdi, dvs at ramhastigheden er probotionel med fsb hastigheden, så hvis du har ram der ikke kan køre så stærkt så de kan køre 1:1 (ingen divider) så må man sætte divdere på for at få mere ud af sit system/cpu.
da meget af amds A64 teknologi går på at køre stramt med rammene lider et A64 setup utroligt meget ved at køre med dividere så prøv at undgå det når du tilsyneladende er total noob på området vil give en beskrivelse af hvor dan du kommer godt i gang :

Først Husk altid at låse AGP/PCI porten til "66/33" ellers vil grafikkortet stå af under vejs.
du bør gøre det at du starter med at underclocke din cpu, så du er sikker på at det ikke er denne der sætter en stopper.
Herefter prøver du at sætte maksspænding dine ram (2.85v plejer at være maks) og så hæver du fsb. lidt ad gangen ca 5 mhz af gangen, så finder du din maksimale fsb hastighed, når den ikke booter eller laver fejl sætter du den 5 ned igen og prøver nu kun at hæve den 1 ad gangen ind til du hved lige præcic hvor det går galt.
Derefter kan du prøve at slekke på dine timings og se om du kan komme højere op på din fsb.
Husk hver gang du har hævet fsb´n skal du teste stabiliteten(med feks 3dmark 01se).

Når du har fået det maksimale ud dit system (FSB), er det tid til at prøve at få det maksimale ud af din cpu. nu cloker du rammene ned så du ved at det ikke er dem der begrænser dit clock. og finder din maks frekv. Når den begynder at lave fejl i testprogrammerne så skal du til at kigge på "Vcore" men først nu. Du prøver at hæve vcore med så lidt som muligt og ser nu om den er blevet stabil (når du hæver vcore så hold godt øje med temperaturen, der er en voldsom sammenhæng (faktisk stiger den med kvadratet) du bør ikke gå over 60 grader)når du har fundet den maksimale frekvens du kan få den til at køre stabilt med skal du nu til at kombinere dine clock, ved at anvende din maks fsb sammen med din maks hastighed på cpu´n

Dette er rækkefølgen

Held og lykke, og hold kæft det er fedt når man har fået total overcloket systemet og det smadre selv de nyeste cpuér i test.

det blev til et lidt langt inlæg men jeg håber at du kan bruge det til noget